Zwaarder geluid

Forumindex Forums Modellen Corsa Zwaarder geluid

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik vernomen dat je het geluid van een Corsa B 1.5td kunt zwaarder doen klinken door een kapje onderaan de luchtfilter eruit te halen.
    Nu is mijn vraag: Is dit waar en zo ja, kan iemand mij uitleggen hoe dit juist gedaan moet worden, en hoe dit kapje er nou uitziet ? (eventueel met foto’s)

Alvast bedankt!!!

Goedemidag mister X..

In het luchtfilter zitten pijpjes. Die kun je eruit halen en je zult wat meer geluid krijgen. Wil je nog meer geluid krijgen dan kun je gaten boren in het luchtfilter. Doe dit wel aan de kant waar hij geen warme lucht aan kan zuigen. Bijvoorbeeld onderkant en de kant die tegen het spatbord zit. Verbruik kan daarbij iets stijgen maar is vaak minimaal.
    De vraag is hoe hard je je dieseltje wil laten pruttelen :p

Als je gaten gaat boren. Denk aan het volgende:
    -kleine gaten: hoog snerpend geluid (tot ong n halve centimeter)
    -grote gaten: laag brom geluid (gaten van ong 0,8 cm en groter)

Oke, als ik die buisjes eruit haal wat voor effect behalve geluid heeft dit op de auto ? :hmmz
    Zou graag m’n wagentje stoer laten klinken, en niet als een tractor :D

mvg,

Louis

Hoi Louis,

Je auto krijgt wat makkelijker lucht, en pakt daardoor ook iets meer lucht. Om de mengverhouding goed te houden zal de motor daardoor ook wat meer benzine [EDIT: Diesel:p] inspuiten en kan je verbruik iets omhoog gaan. Ook kan het gasrespons iets beter worden en qua vermogen misschien iets meer, maar dat is vooral gevoelsmatig.

Probeer eerst de pijpjes eruit te halen. Vind je dit niet genoeg begin je voorzichtig met n paar gaten boren en ontdek jezelf wel wanneer het is zoals je wil.

Laat anders eens wat foto’s zien van je corsa en stel je even voor. Wordt wel gewaardeerd hier op t forum :thumbup

Ok zal ik doen bedankt!

Om me even voor te stellen:
    Mijn naam is Louis en ik woon in Brugge (BE)
    ik ben 21 jaar en heb sinds een 2 tal jaar m’n Corsa ^^
    Foto’s van m’n “bolide” heb ik nog niet eigenlijk :wtf
    maar deze komen er zeker :D

Mijn excuses voor m’n onbeschofte introductie, ben niet zo gewend aan forums :angel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.