Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 321)
  • Auteur
    Berichten
  • #17458283

    Nu we toch met motorrijders onder elkaar zijn .

    WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?

    Als ducati rijder heb ik als favorieten : Casey Stoner , Nicky Hayden , Troy Baylis , Noriyuki Haga .

    Verder : Marco Simoncelli , Valentino Rossi .

    Groeten EDWIN B

    #17458284

    doe mij maar kevin schwantz en micky doohan

    heb al jaren niet meer motor gereden en mis het niet zo ook eigenlijk

    #17458285

    origineel gepost door Edwin B
    Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .

    Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
    Hij straalt pure snelheid uit .

    Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
    De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
    Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .

    Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .

    Groeten EDWIN B


    Dit is het pak dat ik heb..
    Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..

    Heb er een heel klein stukje opgereden..
    Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..

    Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..

    Die duc is ook gaaf!!!:o

    #17458286

    is wel een beetje duur voor de laatste paar maanden.
    maar het is wel een mogelijkheid om alvast aan de motor te wennen voor je de volle pk’s hebt.

    #17458287

    mijn all-time favorite is MICK DOOHAN:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
    man , wat was dit genieten tijdens de gp wedstrijden als mick meereed
    uren heb ik voor tv gezeten , zelf s’nacht uit bed gekomen om hem aan het werk te zien
    sinds hij gestopt is met racen is mijn GP interesse ook verdwenen..de biaggi en rossi races konden niet tippen aan doohan z’n stijl en inzicht
    swantz was ook een spectakelman waar ik naar opkeek , maar toch nothing beat’s mick

    #17458288

    om jullie even een indruk te geven hoe motorminded wij zijn
    even deze pic …:o
    zelfs onze louis is gek van MX:wors:wors:wors

    #17458289

    Mick Doohan , Kevin Schwantz , Eddy Lawson , Wayne Rainey .

    Dit zijn natuurlijk de grote namen uit het verleden van een jaar of 20 terug .
    De enige die op dit moment deze mannen evenaart of overtreft is Valentino Rossi .

    Randy Mamola was destijds de spektakel man , deze beheerste het driften met het achterwiel als geen ander .
    Op dit moment doet alleen Nicky Hayden dat nog met grote regelmaat .

    Groeten EDWIN B

    #17458290

    schwantz,hayden,stoner,mamola,doohan,bayliss,

    Ducati 750 ss van 94 rijdt ik nu wel eens op,

    helm: Arai Corsair rx7 zeer fijn helmpje was in de aanbieding nu was ie 499,- inmiddels al weer half jaar oud

    #17458291

    Hier nog een Duc-rijder…

    Monster 900 Dark. Op het kontje na origineel.

    #17458292

    Ducati vind ik ook erg mooie motoren maken.!

    Maar ben nog erg tevreden met mijn GSXR 750. :)

    #17458293

    Motorfiets —- Honda CBR 900RR
    bouwjaar —- 1993
    Aanschaf


    niet van mij maar gebruik m:P

    Post later wel een foto

    #17458294

    Yamaha R1 2004 met 9400 km.De 2e tot nu toe.Alleen mooi weer en circuit:thumbup
    Heb de velgen gepolijst.Solo seat.
    Complete leovince sbk uitlaat systeem.Knipperlichten in koplamp.
    Home made kentekenplaat houder en div andere kleine dingen.

    Gr. Gts32v6.

    #17458295

    origineel gepost door Edwin B

    origineel gepost door trabantman
    Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
    Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.

    Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
    Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.

    Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
    Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.

    Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
    Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.

    Daar is die dan eindelijk , waar ik al op hoopte .

    EEN MEDE DUCATIST .

    Erg leuk , dan ben ik niet de enigste met een Ducati .

    Wat die vaste remschijven van de 998R betreft .
    Zou jij mij eens uit kunnen leggen waarom de vaste schijven dan beter presteren dan de zwevende op de P4 remklauwen ?

    Ik heb er over na zitten denken maar kan er geen zelf geen antwoord op bedenken .

    Zijn die 998R remschijven van staal of ook van gietijzer ?
    Gietijzer schijnt weer meer frictie te geven aan de remblokken ?

    De zwevende schijven zijn binnenkort toch aan vervanging toe omdat de centreer bussen uitgeslagen zijn .

    Zal binnenkort eens kijken op je internet site , ben erg benieuwd .
    Laat het je wel weten als ik gekeken heb .

    Groeten EDWIN B

    Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :

    Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.

    Dit bij p4 klauwen en R schijven

    Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.

    Dit heb ik van een ervaren racer.

    #17458296

    Nog eff een actie foto voor de fun :vertag

    #17458297

    Alweer zon topic :angel vooruit doe ik het nog 1x.

    Honda CBR 900RR Fireblade
    bj 1993
    Inclusief chick :wub

    #17458298

    origineel gepost door Edwin B

    WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?

    favorieten : Casey Stoner , Valentino Rossi , Dani Pedrosa

    #17458299

    origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan

    origineel gepost door Edwin B

    WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?

    favorieten : Casey Stoner , Valentino Rossi , Dani Pedrosa

    Favorieten : Rossi, Kevin Schwantz, Dwaine Rainy, Mick Doohan.

    Om over de SBK dan maar te zwijgen.
    Dat veld zit vol met HELDEN!!!!!!
    (en ook mooier om naar te kijken in het eggie, veel meer sfeer)

    #17458300

    origineel gepost door Bliksems

    origineel gepost door Edwin B
    Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .

    Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
    Hij straalt pure snelheid uit .

    Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
    De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
    Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .

    Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .

    Groeten EDWIN B


    Dit is het pak dat ik heb..
    Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..

    Heb er een heel klein stukje opgereden..
    Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..

    Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..

    Die duc is ook gaaf!!!:o

    Hoi Bliksems,

    Zoals Edwin B Al zegt.
    Zou voor dit beestje toch maar gaan kijken voor leer.
    (Eerlijkheidshalve, vrouw op motor in lerenpak:wub:wors)
    Uhmmm, gaat hier om veiligheid.

    Tip: voor woon/werk verkeer en rustig rij gedrag, volstaat textiel perfect.
    Voor de zondag tripjes, en dijkritjes bv, is een leren pak weer ideaal.

    Zo combineer ik dat ook.
    Woon/werk verkeer gewoon met textiel (en nog steeds spijkerbroekie:angel), voor het ‘snellere werk’ lekker strak in het pak..

    En idd een erg leuk brommetje ja..

    #17458301

    [/quote]

    Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :

    Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.

    Dit bij p4 klauwen en R schijven

    Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.

    Dit heb ik van een ervaren racer. [/quote]

    Oké , bedankt voor je duidelijke uitleg .
    Het is mij nu volkomen duidelijk .

    Als het zover is dat ik mijn remschijven ga vervangen zal ik ook meteen eens de visie vragen van BIGGELAAR Ducati over de zwevende remschijven i.s.m. de P4 remklauwen .

    Groeten EDWIN B

    #17458302

    origineel gepost door Edwin B

    origineel gepost door goaaze
    ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
    heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
    -intruder
    -tdm
    -zephyr
    -XR 600
    -gsx r 750
    -gsx-r 600
    -v-max
    -gsx-r 1000
    -duc 900 SS
    -vulcan 1500
    -husky te 570
    -fireblade
    -en zal er wel nog enkele vergeten zijn

    momenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
    met de volgende verbouwingen
    RINO race uitlaat
    RENTHAL stuur
    WP veer achteraan
    WP voorvork
    LED achterlicht (acerbis)
    nummerbord met halogeenspot vooraan
    BREMBO remklauw +grote schijf
    GOODRIDGE stalen remleidingen
    ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
    ACERBIS handguards
    stickerset door SAD mx
    NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
    achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelen

    ben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
    wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
    met uiteraard nieuwe stickerset:D

    greetz , goaaze

    Gaaf hoor zo’n Supermotard .

    Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .

    Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .

    Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .

    Groeten EDWIN B

    verkijk je hier niet aan,
    WP is niet meer dan een merk..

    Ken een particulier hier in de straat die zelf ook veren op gewicht steld, reviseerd etc.
    velen malen goedkoper als white power, en achteraf super veren & reageren.
    steld veren in voor menig prof-rijder.

    dus zoveel wil zo’n merk-naam lang niet altijd zeggen ;)

    #17458303

    de merknaam wil mss niet altijd iets zeggen , maar als je weet dat de standaard veren bedoeld waren om off-road /cross te rijden dan mag je daar nog tot je 80 ste jaar aan instellen een deftig weggedrag op de BAAN
    zal je er niet mee krijgen ….
    dus als je een supermotard samensteld zal je noodgedwongen toch op zoek moeten gaan naar een andere
    set veren , en bij mij was de keuze dus WP , kon evengoed ohlins of iets dergelijke geweest zijn
    maar één ding staat vast , ze zijn beter dan CROSS veren voor op de WEG:hmmz:hmmz:hmmz

    #17458304

    helemaal mee eens ;)

    maar het had ook gekunt dat je nog met enduro veren rond reed,
    dat had je er nl niet bij vermeld :P

    zie het niet als aanval ;)
    bedoel enkel dat vooroordelen lang niet altijd hoeven te kloppen ;)

    #17458305

    mijn oldtimertje btw:


    heb hem nu vanaf mijn 15’e,
    daarvoor veel brommertjes en een cr125 gehad..
    en ben opgegroeid met de enduro.. m’n pa heeft ze jaren gereden + vrienden/kenissen kring die vandaag de dag nog rijden.

    #17458306

    ik voelde mij ook niet aangevallen hoor:D…
    ik zeg meestal onmiddelijk wat ik denk , en dit komt soms iets anders over:angel

    knappe cr hoor , perfect voor ombouw naar supermotard
    zou je bergen fun aan hebben (in enduro versie natuurlijk ook, maar hier in belgie kan je amper nog off road gaan rijden met dank aan de groene jongens)
    greetz , goaaze

    #17458307

    hier zijn ze blauw, en zitten ze je ook overal achterna :P

    maar ’t maakt niet Goaaze ;) can happen :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 321)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.