Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Zelfontluchtingsysteem? weet nu hoe het zit..!
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door
KadAstra-EF.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 07:55 #17246442
GreenCrasher
DeelnemerIk heb sinds kort een astra G station 1.6 uit 1998.
De radiator lekt minimaal maar wel genoeg om hem om de 2 dagen bij te moeten vullen.
Ik wil er een nieuwe voor bestellen en monteren maar dan moet hij uiteraard ontlucht worden.Ik heb op internet gelezen dat deze modellen een zelfontluchting systeem hebben en ik de radiator alleen maar hoef aan te sluiten en te vullen.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=110365″ onclick=”window.open(this.href);return false; <<-- dit is de site waar dat staat. Kan iemand dit bevestigen of dat echt zo is? Gr. Sebas13 februari 2012 om 09:21 #17990937koenelsenaar
Deelnemerjup, klopt.
13 februari 2012 om 10:31 #17990938jericho
DeelnemerWel met de dop van het tankje OPEN ;)
13 februari 2012 om 16:02 #17990939sander2.5v6
DeelnemerZou een vectra b ook zelf ontluchtend zijn :hmmz ?
13 februari 2012 om 17:12 #17990940kaneelschep
Deelnemerontluchten is ook simpel. je sluit alles aan, vult t en zet de motor aan met de kachel vol op warm en het dopje niet op het tankje. dan wacht je tot de temperatuur stijgt en de thermostaat opent zodat t water door t hele systeem gaat. beetje gas geven laat t water sneller rondpompen ;) dan zie je alle lucht er borrelend uitgaan. meestal moet je dan nog wat water byvullen. peanuts..
13 februari 2012 om 17:14 #17990941wim-v6
DeelnemerVectra-B ook zelfontluchtend..
Willem
14 februari 2012 om 20:05 #17990942GreenCrasher
Deelnemerbedankt voor de tips :thumb
Ik weet wat me te doen staat..!18 februari 2012 om 08:16 #17990943GreenCrasher
DeelnemerIk heb gisteren niet de radiator vervangen, maar wel de boel ontlucht.
Komende dagen maar even het waterpeil e.d in de gaten houden.Ik kon nergens een lek vinden eigelijk :???: De radiator is ietswat vochtig rechtsonder, maar echt minimaal.
Het water moest toch ergens heen? want ik moest hem wel telkens bijvullen…18 februari 2012 om 11:12 #17990944koenelsenaar
Deelnemerkan hard gaan hoor, mijne had een inieminiegaatje bij een aangelaste dop, en vonden hem alleen met een druktest, en het drupte er heel langzaam uit…
19 februari 2012 om 09:47 #17990945KadAstra-EF
DeelnemerIk heb gisteren ook mn radiateur vervangen.
deze was ook minimaal lek maar je zag toch elke keer na gebruik een drup op de weg.
Ook lekte er een slang van het koelsysteem. dan gaat het hard ja, vooral als er druk op komt doordat het water warm wordt en dus uitzet.Rik :)
1 maart 2012 om 09:27 #17990946GreenCrasher
DeelnemerHeb van de week toch maar de radiateur vervangen voor een nieuwe.
De boel ontlucht op de manier die hier werd beschreven, maar het blok draait er niet beter op :(
Stationair schommelen de toeren tussen 700 en 1400 en optrekken tot 40 km/uur gaat schokkend.
Denk dat er nog steeds lucht in zit en ik krijg het er niet uit.
Als het meezit kan ik hem vanavond bij iemand ff door laten lezen.Bedankt voor de tips in ieder geval :thumb
1 maart 2012 om 16:03 #17990936KadAstra-EF
Deelnemerhet kan dagen duren voordat het systeem luchtvrij is !
Ik heb NA vervanging van mn radiateur zeker nog een liter bijgegooid voordat het “op peil” bleef.Verder lijkt het mij vreemd dat een motor slechter gaat lopen na koelwatervervanging.
Mischien dat iemand anders dit kan uitleggen.Rik :)
1 maart 2012 om 17:47 #17990947kaneelschep
Deelnemerlucht in je koelsysteem moet verder geen invloed hebben op hoe de motor loopt lijkt mij.. tenzij hij zo warm is dat ie warmloopt natuurlijk ;)
1 maart 2012 om 20:03 #17990948wim-v6
DeelnemerLucht bij de temperatuursensor geeft HELE rare waarden, waar de motor ook weer op reageerd..
Willem
3 maart 2012 om 08:51 #17990949GreenCrasher
DeelnemerBen erachter wat het probleem is…
-De radiateur was lek, dus vervangen voor een nieuwe.
-Ontluchten werkte maar niet, want er bleef lucht inzitten.
-Temp. meter kwam af en toe op, maar bleef meestal links liggen.
-Toerenteller ging raar doen bij stationair draaien.
-Stotterend optrekken tot 40km/uur.Gisteravond na laten kijken en wat blijkt: Koppakking lek..!
Het koelvloeistof werd via de uitlaat afgevoerd, waardoor ik dus bij kon blijven vullen.
Dus nu heb ik een kadett met een lekke koppakking en een astra met een lekke koppakking :swearMaar er word deze dagen aan gewerkt en dan kan ik weer fijn rondkarren :D
Nogmaal allemaal bedankt voor de uitleg en tips, anders was ik misschien nu nog bezig ;)
3 maart 2012 om 09:05 #17990950KadAstra-EF
DeelnemerJeetje, das wel heel toevallig hoor.
2 Opels met een lekke koppakking……..Sterkte daar met de reparatie !
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.