Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen

Forumindex Forums Modellen Manta Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253022


    Omschrijving:

    Te koop: zelfgemaakte en ontworpen auto van opel onderdelen (manta): 2l motor, achteras, enz. Alminium carroserie, buizen frame, ijzeren spatborden en lange wijde cockpit. Geen kenteken, maar auto rijdt wel en is voor 90% klaar. Ben je opel liefhebber, handig en heb je belangstelling, neem dan contact op per mail: pavangalen@hotmail.com.

    Zie deze link: http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m619644154-zelfgemaakte-en-ontworpen-auto-van-opel-onderdelen-manta.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18076665

    Zou je je advertentie willen plaatsen in het daarvoor bestemde verkoopforum?

    ps, leuk ding :thumb

    #18076666

    leuk ding enkel t belangrijkste ontbreekt :shock:

    ben al wel n paar x wezen kijken naar zoiets
    maar t kenteken bepaalt voor n groot deel de waarde ;) ;)

    momenteel heb ik er totaal geen tijd
    voor
    maar tzt wil ik wel nog eens zo,n zoort kitcar hebben / bouwen king:

    #18076667

    Dit is niet mijn wagen. Ik ken de verkoper ook niet. Was een gespot topic en misschien inspiratie voor iemand anders ?

    #18076668

    ok ik snap hem :thumb

    #18076669

    leuk ding das ook alles ,,dat 90%klaar zal ook wel hebben te maken met het kenteken

    #18076670

    Leuk ding, maar er komt aardig wat geld bij voor het kenteken…zou voor mij een no go zijn. Liever wat meer, en dan zelf een “echte” bouwen.

    #18076671

    dat geld voor een kenteken is nog wel te overzien. Je moet gewoon zorgen dat je de zaken goed op orde hebt. Zorg dat je stoelen, gordels enz CE goedgekeurd zijn. Vervolgens bij Opel alle documentatie opvragen van de gebruikte onderdelen met goedkeuring. Bij de RDW krijg je dan zeer waarschijnlijk de weggedrag test, torsiemeting van het chassis, dyno run en uitlaattest. Enige waar ik me eventueel zorgen over zou maken is die oude manta motor, aangezien het huidige jaar als bouwjaar wordt genoteerd en dus ook de daarbij horende uitstoot en geluidsnormen gelden…

    #18076672

    Dit gaat helemaal niet lukken, om er een kenteken bij te krijgen ondanks dat er Opel onderdelen opzitten.
    Koop dan gelijk een Super Seven of Caterham chassis, dan met die Opel onderdelen heb je meer kans.
    Zelfs Joop Donkervoort heeft in het verleden grote moeite gehad om zijn eerste Donkervoort type goed gekeurd te krijgen.
    Maar dankzij enkele RDW mensen is het toch gelukt. :thumb
    Leuk voor op Assen of Zandvoort. ;) ;)

    #18076673

    Wat je zegt klopt niet helemaal jethro, het is veel gemakkelijker om voor een particulier een zelfbouw voertuig te kentekenen als voor bijv. zo’n Donkervoort die inderdaad typegoedkeuringen nodig heeft omdat zij seriematig zo’n voertuigen bouwen. Als individueel heb je hier veel minder mee te maken…

    #18076674

    leuk ding,alleen die manta onderdelen zie ik zo niet terug op de auto

    #18076675

    @Ben_M wrote:

    Wat je zegt klopt niet helemaal jethro, het is veel gemakkelijker om voor een particulier een zelfbouw voertuig te kentekenen als voor bijv. zo’n Donkervoort die inderdaad typegoedkeuringen nodig heeft omdat zij seriematig zo’n voertuigen bouwen. Als individueel heb je hier veel minder mee te maken…

    Weet je dat cker??
    Heb je daar ook info over????
    Want ik weet ook niet beter dan dat dat echt een heel moeizaam
    En kostbaar trajekt is

    Leez het verhaal van kadett4x4 anders eens
    Hoeveel tijd en moeite het hem heeft gekost om z.n kadett !ls 4×4 op kenteken te krijgen

    Heb zelf wel plannen om tzt een kitcar te kopen/bouwen
    Maar zou dan wel n basis waar al n kenteken opzit ;) :shock:

    Tenzij je met bewiijzen kan komen dat t echt zo makkelijk is
    Als je zegt…..
    Dat zou wel meer mogelijkheden bieden….

    #18076676

    De regels tot het herkeuren van samengestelde voertuigen (wagen met andere motoren evt zelfs van andere merken) is heel
    erg versoepeld. Als je een voertuig zelf bouwd zijn de regels volgens mij nog steeds niet erg makkelijk. Wat wel wil helpen is
    tijdens het bouwen van een auto als deze de RDW eerst op de hoogte te stellen en van alle stappen RDW op de hoogte te brengen.
    Dit heeft volgens mij Henk 400 ook gedaan. Kadett4x4 had het in deze tijden veel makkelijker gehad als hij de wagen nu had
    gebouwd en de RDW bij alle stappen had betrokken. Ik zou niet zo snel een bovenstaand project overnemen.

    #18076677

    Een ombouw is inderdaad tegenwoordig wat simpeler geworden

    Maar een geheel nieuwe auto
    (want dat is dit “ding” uit de advertentie )
    Ondanks gebruik van delen van een bestaande auto

    Eigenlijk is enkel de aandrijflijn en delen van de ophanging gebruikt

    De rest is eigenbouw
    Hier krijg je volgens mij niet maar zo
    Een kenteken op

    Daarom zijn meerendeel van de kitcars
    Ook op basis van bestaande auto,s
    Zoals kever pontiac fiero. 2cv enz

    Deze uit de advertentie
    Is ook niets voor mij

    Als t al echt zo makelijk blijkt te zijn als ben m
    Post. Dan bouw ik zoiets veel liever van nul af nieuw op

    Dat idee spookt zoiezo al n paar jaar door m.n hoofd
    Enkel dan met n chasis met kenteken als basis

    Staat af en toe wel n gestrand project op t net te koop

    #18076678

    ik heb een tijdje stage gelopen bij een bedrijf dat auto’s ombouwt voor rolstoelgebruik. Ik weet inderdaad hoe moeilijk de RDW kan zijn als je seriematig voertuigen wilt (om)bouwen. Heb ook zelf complete rapportage’s opgesteld voor typegoedkeuring, het zogenoemde GWC (goedkeuring wijziging constructie). Weet dus niet 100% hoe het zit, alleen dat je met andere regels te maken hebt als je zelf individueel een voertuig bouwt, of dat je het seriematig wilt doen.

    Het allerbelangrijkste is je documentatie op orde hebben. Houdt vanaf het begin alles bij, maak overal maattekeningen van en indien je gebruik maakt van bestaande onderdelen van een bepaald merk/type auto moet je zorgen dat je van de desbetreffende importeur/fabriek de homologatiepapieren erbij krijgt. Dit maakt het voor de RDW ook een stuk makkelijker. Veel tijd en moeite gaat er in elk geval in zitten, maar onmogelijk is het zeker niet.

    Zoals JVV zegt, zorg dat je regelmatig contact houdt met de RDW, maak eventueel een tussenafspraak met een persoon van de juiste afdeling om de zaken door te spreken en je rapportage met tekeningen samen door te spitten. Ook zou ik van tevoren alle regels/eisen bij de RDW opvragen voor het zelf bouwen van een voertuig, zodat je achteraf niet voor grote verrassingen komt te staan.

    #18076679

    ;) waarom denk je dat hij te koop staat zonder kenteken?

    #18076680

    @boyanka wrote:

    ;) waarom denk je dat hij te koop staat zonder kenteken?

    Omdat de eigenaar en geen kenteken op krijgt en van ding af moet ;)

    #18076681

    Wat negatief weer..

    Maar, die kans is wel erg groot ;)

    De fam. van Rumpt heeft ook zoiets gebouwd, maar dan puur voor het circuit, voor zo’n doel is deze auto uiterst geschikt.

    #18076682

    idd henk. Kees had ook zo`n ding bij m op lelystad toen he.

    ze lijken wel wat opelkaar geloof ik.

    #18076683

    Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze wel wat netter is.

    Maar voor mij lijken zo globaal bekeken al die dingen wel wat op elkaar, de Lotus superseven, de Donkervoort,..etc. enkel zit het verschil vaak wat in de neus.

    Iedereen is wel wat gefixeerd op het kenteken, maar er zijn wel leuke gebruiksmogelijkheden met zoiets enkel niet zomaar op de openbare weg, of je moet er veel moeite voor willen doen, niks is onmogelijk.

    #18076684

    tsjah tuurlijk kun je er heel veel plezier meebeleven
    op n circuit

    enkel kun je daar niet heel vaak terecht

    maar de prijs is van deze ook niet heel gek ;)
    voor 1 in slechtere staat met kenteken betaal je wel wat meer :shock: ;)
    al met al n leuk ding :thumb

    maar niet voor mij ;)

    #18076685

    Dat kan je best nog wel meevallen, je kan er vaker terecht dan je budget het toelaat ;)

    je moet niet alleen aan Lelystad denken, maar je kan best regelmatig terecht met zo’n auto op andere circuits.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.