Zelf distributie ketting vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Zelf distributie ketting vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden een topic geopend over rammelen van de distributie ketting van onze Z14XEP nou werd geadviseerd deze te vervangen nou wil het geval dat in deze crisis tijd er niet zoveel geld is.

Dus wil ik deze zelf gaan vervangen nou is mijn vraag is dit een beetje te doen op de grond zonder brug?( leer voor monteur dus aan handigheid geen gebrek :jerry)

Sowieso wordt de ketting, geleiders, spanner en pakkingen vervangen, misschien heeft iemand nog suggesties wat extra mee te vervangen of te controleren?

Tips&Tricks zijn van harte welkom.

Ik begon eerst eens met een nieuwe hydraulische spanner, dan kun je daarna altijd nog je ketting vervangen

Het schijnt juist dat bij deze motoren de ketting oprekt met het gevolg dat de spanner het niet meer op kan vangen, en zo’n setje kost 60 euro.

En dan heb je een spanner geleiders ketting zelf een pakking en olie keering.

Misschien zou ik alleen los een kleppen deksel pakking moeten kopen maar voor die 60 euro ga ik mooi op safe spelen.

brug zal je wel nodig hebben want je carterpan moet er ook onderuit

@Nick-GSI wrote:

brug zal je wel nodig hebben want je carterpan moet er ook onderuit

Bedankt voor je reactie, wordt het waarschijnlijk toch een doe het zelf garage.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.