Zekering springt constant bij indrukken rempedaal

Forumindex Forums Modellen Astra Zekering springt constant bij indrukken rempedaal

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur

De zekering van de pinkers en remlicht spring constant bij het induwen van men rempedaal.
    Heb ook zopas een nieuwe remlichtschakelaar gezet omdat deze stuk was.
    Weet iemand wat meer?
    Heb al zitten zoeken op internet, maar alles wat de mensen hebben aangegeven dat het kan zijn is het dus bij mij niet..

kapot lampje, of een lampje met dubbele fitting verkeerd om zitten misschien?

Lampjes zijn nog goed, ben niet aan de lampjes geweest..
    Als ik een nieuwe zekering plaats gaan de remlichten 2 sec. En dan knalt de zekering eruit.

je remlichten gaan branden zonder dat je je rempedaal in drukt?
    of lees ik het verkeerd?
    als dat wel zo is heb je ergens kortsluiting.

probeer er eerst eens achter te komen als ie nu knapt door je pinkers of door je remlichten

Nee rempedaalschakelaar werkt, maar van wanneer de lampen gaan branden springt de zekering..

en als je alleen je richting aan doet, of je alarmlichten, knalt ie er dan ook uit?

Nee met pinkers geen problemen, dan blijft de zekering heel
    Ligt het aan de bedrading of aan iets anders? Ik weet het niet..
    De laatste weken word ik radeloos van de astra pfff

als je bij je lampen niks veranderd heb, kan het niet zijn dat je de schakelaar verkeerd gemonteerd hebt?

Hoe kun je zoiets verkeerd monteren? Is gewoon boven de rempedaal indraaien in de stalen plaat en dan toch stekker terug erop en klaar? De schakelaar werkt want de lichten branden als ik op het rempedaal 2sec. en dan pats …. Gedaan..

Kijk eens in de rubber van de koffer. Den draad naar u derde stoplicht (als ge da hebt tenminste) kan door gescheurd zijn door het scharnieren van de koffer en daar kortsluiting maken

stom genoeg had ik het zelfde tijd terug, nieuwe remschakelaar erin en klaar.

Heb je stekker goed om erin gezet?

Neem zaterdag die knoppen mee ,als het probleem dan nog niet heb op gelost, kijk ik wel met je mee.

overbrugt de stekker van u rempedaal ne keer en kijk of u stoplichten continu blijven branden. Als ze blijven branden dan weet ge da het in de schakelaar ga zitten.

Jama tis ne nieuwe schakelaar dat erin zit, alles werkt 2 sec. En dan pats ..
    Vorige schakelaar deed niks meer, heb hem open gehad en de contactpunten zagen goed zwart :???: .
    Het spookt in de ketel, ben het moe aan het worden. Nog veel van dat geprul dan gaat hem richting sloperij :vertag

da het ne nieuwe is wilt ni alty zeggen da het ne goeie is.

Das waar, maar ik ga ervan uit dat het wel ne goeie is, ga morgen is proberen met overbruggen zoals ge zegt

Controleer achterlichten. Waarschijnlijk sluiting tussen rem en knipperlicht

hep je een trekhaak ?

@baboe wrote:

hep je een trekhaak ?

Das ook een goeie. Vaak sluiting in de stekkerdoos.

Nee geen trekhaak, alleen wanneer ik op de rem trap springt de zekering.
    Dus het moet in het circuit van de remlichten zitten maarja..
    Radeloos word ik van die auto de laatste weken, ieder weekend iets nu ………

@marco_tds wrote:

Nee geen trekhaak, alleen wanneer ik op de rem trap springt de zekering.
    Dus het moet in het circuit van de remlichten zitten maarja..
    Radeloos word ik van die auto de laatste weken, ieder weekend iets nu ………

doosje zekeringen halen en gaan testen.

schroef eerst het ene lampje er uit -> trap eens op de rem
    zekering kapot, lampje terug, ander lampje eruit -> trap eens op de rem.
    tot je ze allemaal gehad hebt.

kijk eens of het iets oplevert, dan weet je in welke hoek je moet zoeken.

@Goossens Bjorn wrote:

Kijk eens in de rubber van de koffer. Den draad naar u derde stoplicht (als ge da hebt tenminste) kan door gescheurd zijn door het scharnieren van de koffer en daar kortsluiting maken

ik gok hier op ;)

Is een draadbreuk ergens waarschijnijk is hierdoor ook je schakelaar overleden.

3 de remlicht is niet de oorzaak en schakelaar ook niet .

Trek de stekkers van de achterlichten eens los en prpbeer het dan nog eens. Om iig de units uit te sluiten

meestal is het de bedrading naar het 3e remlicht toe, zeker als deze aan de kofferklep hangt..

willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.