Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #18246286

    Roetfilter die dichtzit !?

    #18246287

    Bij mij is de egr klep gereinigd, roetfilter gereinigd, tank gereinigd, 4 verstuivers vervangen, 4 gloeiers vervangen, elektrische circuit van gloeien vervangen en alles opnieuw ingeregeld door bosch diesel expert.
    Uiteindelijk was het in orde. Gelukkig alles onder garantie.
    Nu is egr klep weer defect. Maar auto nu wel in orde.

    #18246288

    Nadeeltje van de moderne diesel is dat hij eigenlijk niet geschikt is om “zuinig” te rijden.

    Dit omdat met zuinig rijden de zelfreinigende temperatuur niet word bereikt waardoor het inlaat trajekt verzadigd raakt met klevende roet, waardoor de kanalen vernauwen en onvlak worden, wat de stroming van inlaat lucht niet ten goede komt

    Wat dan weer nadelig is voor het verbruik.

    Lang leven de milieuregels.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18246289

    EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18246290

    Schijnt niet te kunnen. Als er iemand een adres is Noord Holland weet waar dit kan houdt ik me aanbevolen!!

    #18246291

    In Eemnes kan je dit laten doen. Als je ff op Google zoekt egr uitschakelen dan komt ie ergens bovenaan eruit rollen

    #18246292

    Uitschrijven bij een 1.7 is geen optie. Storingen en ellende. Bij de 1.9 wel..

    #18246293

    Dat had ik ook gehoord

    #18246294

    Bij de 1,7CDTI kan de EGR niet uitschreven worden..

    #18246295

    Dat had ik al vermeld..

    #18246296

    ik heb morgen een afspraak staan en ze zeggen dat de egr wel weg geschreven kan worden zonder dat hij storingen geeft.
    ze geven hier zelfs garantie op mocht hij storingen gaan geven.

    #18246297

    Zal mijn benieuwen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18246298

    Ik heb ook ongeveer hetzelfde maar haal een verbruik van ongeveer 1 op 14/15
    Het heeft heel veel te maken dat deze motoren (A17DTR) sinds de software update van opel in 2011 ongeveer elke 200km het roetfilter gaan regenereren.
    Als dit begint bij het rijden met korte stukjes dan kan dit proces telkens niet afgemaakt worden en begint elke keer weer opnieuw totdat het wel lukt. Dit kost dus zeer veel liters diesel die elke keer voor niets weggestookt worden. Let maar eens op het verbruik van je BC als dit proces aan de gang is.
    Ook is het zo dat de olie veel sneller ververst dient te worden door de vele regeneraties, bij mij geeft de BC na ongeveer 10.000km aan dat er onderhoud nodig is, als de olie dan zie dan is die ook echt op.
    Tevens kun je bv als je 80 rijd beter in zijn 4 rijden dan in zijn 5, auto maakt iets meer toeren maar draait soepeler en verbruikt minder……….en pas in zijn 6 vanaf 120km/h

    #18246299

    Ik heb een 1.7 dtj motor.
    Zaterdag het roetfilter verwijderd en samen met de egr weg laten schrijven in de software en tevens 40 pk en 70 nm bij laten schrijven.
    Ondertussen bijna 800 kilometer gereden en het verbruik is weer normaal terwijl hiervoor het brandstofverbruik iedere 200 a 250 kilometer gigantisch toenam.
    Qua storingen kan ik nu dus nog niks zeggen maar de tijd zal het leren
    Er zijn mensen hier die zeggen dat het niet kan omdat hij storingen en ellende gaat geven maar tot nu toe gaat alles goed en de tuner heeft hierop zelfs de garantie gegeven dat dit niet gebeurd en zo wel dat ik dan terug kan komen en eventueel me geld terug krijg.
    De motor is zelfs stiller geworden

    #18246300

    Waar heb je dat laten doen?
    Mijn motor heeft wel al 212.000 km gedraaid kan het dan nog steeds?

    #18246301

    In utrecht.
    Die van mij heeft bijna 250000 gedraaid

    #18246302

    Welk bedrijf?

    #18246303

    Hij heet pk tuning.
    Weet niet waar je woont maar als je bij Google dpf of roetfilter verwijderen klikt dan komen er door het hele land die eigenlijk hetzelfde doen. Als je dan bij Google ook nog ff op revieuws of recensie kijkt met de bedrijfsnaam erbij dan zie je gauw genoeg hoe ze zijn

    #18246304

    Mijn Zafira (1.9cdti 120PK) is bij http://www.dieseltuning.nl OBD getuned en de EGR weggeschreven. Heb er nu al meer dan 4000km zonder problemen mee gereden. http://www.rs-tuning.nl is ook een erg goede tuner. Let wel als je een tuner zoekt dat die doet tunen via OBD, dan is het namelijk maatwerk en niet een voorgeprogrammeerde chip. Kosten zijn wel hoog, reken op rond de €500. Maar dan weet je wel dat het goed is gedaan.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18246305

    @Tinus84 wrote:

    EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…

    #18246306

    @Jones Newton wrote:

    @Tinus84 wrote:

    EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…

    Gaat niet alleen om de inlaat, ook over de uitlaat met roetfilter.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18246307

    Heb hetzelfde probleem gehad met een zafira b diesel 125 pk, hoog verbruik iets minder vermogen.

    Egr klep stond open
    En wastegate vd turbo zat vast!

    Nadat die problemen waren verholpen reed hij stukken beter en veel zuiniger!!

    #18246308

    @Fridov wrote:

    Welk bedrijf?

    ga maar niet naar ze toe. onbetrouwbaar bedrijf die pk chiptuning uit Utrecht voorheen de meern.
    uitleg in mijn eigen topic hoog dieselverbruik

    #18246309

    @Fridov wrote:

    Waar heb je dat laten doen?
    Mijn motor heeft wel al 212.000 km gedraaid kan het dan nog steeds?

    Pas 212.000km denk ik.

    Een beetje diesel haalt wel goed 400.000km.

    Als je veel korte ritten rijdt vervuild het roetfilter ook veel! sneller.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18246310

    Zoals eerder aangeven rijd auto 4x in de week 150 km per dag en verder inderdaad kortere stukken, Vebruik schommelt momenteel rond de 1 op 14.
    Meer krijg ik er echt niet uit.
    Van de week is mijn EGR klep vervangen.
    Auto wordt er niet zuiniger van

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.