zafira a opc hikt

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira a opc hikt

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266487

    ik heb gemerkt dat me zafira z20let hikt bij stationair draaien en dat voel je in de auto :wtf
    ik vraag me af waar aan dit zou kunnen, heb bougies vervangen door origineel gm, lmm is jaar geleden vervangen bobine kan ik me niet herineren maar die zag er nog super goed uit.

    #18238899

    aan de buitenkant van de bobine kan je niet zien of hij nog goed is ;)
    voor de zekerheid eventjes uitlezen, of eerst benzine systeem reinigen (goedje voor in je tank, bij iedere pomp tekoop)

    #18238900

    djplan zou je daar een filmpje van kunnen maken? Als je het teminste goed kunt zien via een filmpje. Ben benieuwd na hoe het er uit ziet.

    #18238901

    Ik zal morgen middag wel even een filmpje maken

    @hans
    is dat ook mogelyk om uitlezen wanr auto geeft zelf geen foutmelding aan, ik dach even gelijk vragen want de dealer heeft mij gezegt als die geen fout melding geef dan heeft uitlezen geen zin?

    Het hikken is bij stationair behoorlijk een stuk minder geworde ondertussen,
    Ik had in belgie getankt sinds dien deed die het behoorlijk en voelde je het .
    Ik tank zelf altijd bp 98 dus ik heb de tank behoorlijk goed leeg gereden op 15km rijbereik en weer vol gegooit met 98 bp en het is toch een wereld van verschil.

    *verstuur dit via mijn tel dus sorry voor geen leestekens en spellingsfouten*

    #18238902

    Zelf kan je ook uitlezen rem en gas ingedrukt houden en op contact zetten, maar uitlezen bij een dealer is veel duidelijker.
    Zou het kunnen zijn dat je inlaattraject vervuild is?, vacuum probleem? ik heb nl. een vacuumprobleem (motor loopt wel mooi rustig, ik vervang de olie steeds tussen 6000-7000km), er is bij mij een vacuumklep stuk, mijn kop zweet ook her en der daarom waarschijnlijk, vandaag heb ik een nwe distr.set gemonteerd incl. span en loop rollen door de opel garage, en is de vacuumklep gelijk besteld (vrijdag monteren ze hem ff voor me), alles bij elkaar 249 euro.
    (normaal is de distr. set incl. btw veel duurder maar er stond een fout in hun systeem, ipv. 20% korting kreeg ik nu iets van 40% korting, ik had de prijs via mail opgevraagd via opel.nl)

    #18238903

    Ik heb hetzelfde probleem maar nog steeds geen remedie gevonden.
    Hier wel al iemand?
    Foutcodes heb ik idd ook niet als ik hem uitlees met m’n Op-com.
    Maar het lijkt wel of die overslaat af en toe. (zou dit geen foutcode moeten veroorzaken?)

    Groeten Dennis

    #18238904

    ik heb ook geen foutcodes, inlaat traject heb ik schoongemaakt ook gasklephuis schoongemaakt ( deze was al behoorlijk schoon ) dus had niet veel hoeve te doen.
    maar ik heb opeens het probleem niet meer ….. merk wel dat turbo druk echt verschillend is bij mij misschien toch iets vacuum ? is er iemand die mij kan uitleggen waar ik moet beginnen en waar ik moet eindige

    #18238905

    lastig dj je probleem.., misschien dat willemV6 uit denhaag je verder kunt helpen, het enigste wat me nu te boven schiet is een lekkage in de toevoer, of afvoer slangen van je turbo?
    ik heb ook die slappe rubberenslang vanaf turbo naar injectie, gezien de drukken en temperaturen die deze slang in zijn leventje te verduren krijgt vraag ik me soms ook af hoelang gaat dit mee…?

    #18238906

    Hallo alle,

    Inmiddels zijn we al een weer een tijdje verder en is het hikken probleem verholpen. (afkloppen op ongelakt hout)
    Wat is er allemaal vervangen voordat het over was:
    1. Van de bobinebrug was een van de rubberen snuit van de meest rechter cilinder een aantal haarscheurtjes inzaten.
    Hierna bleef de opc toch hikken maar het was wel iets minder en hij liep beter zowel stationair als in toeren

    2. Hierna heb ik met intake cleaner en lopende motor a 2500rpm een halve bus waar normaal de druk sensor zit ingespoten.
    De druk sensor had ik er even uitgehaald zodat ik het goedje mooi bijna direct voor het gasklephuis erin kon spuiten
    3.Daarna heb ik meteen de bougies gewisseld van de (std) ngk brk5ek naar de ngk bkr6eix (via Courtenay motorsport geregeld, scherpe prijs en snelle service!)
    4.Ook heb ik toen nog 2 klemmen om de dunne slang die van de kleppendeksel naar het gasklep loopt. (naast dikke ontluchtingsslang die naar de inlaat brug over het blok loopt)
    Deze slang stopt bij ons en er zit dan een metalen stukje/pijpje tussen, hier heb ik op beide kanten een klem gezet.

    Toen gestart en gereden en het we zijn tot nu toe van het hikje af. (+- 1 maand verder)
    Nu nog hopen dat het weg blijft.
    Maar wat het nu precies is geweest is mij onduidelijk, aangezien ik 2, 3 en 4 tegelijkertijd heb gedaan zonder er tussen in nog te testen.

    Groeten Dennis

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.