Z22SE Extreem hoog olieverbruik

Forumindex Forums Modellen Astra Z22SE Extreem hoog olieverbruik

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18412679

    [quote quote=18412383]Toch gek op 135xxx km…[/quote]

     

    De Z22SE blokken zijn amerikaanse blokken en niet echt het toonbeeld van hoge kilometer standen.

    Heel vaak is dit olie gerelateerd (carterventilatie, olie schraapveren , zuigers]

    Ook mijn Zafira Z22SE had last van zuigers en Carterventilatie en deze had 180.000 km gelopen

    #18414095

    Update:

    We gaan de zuigerveren vervangen en de cilinderwanden hohnen. Dit kunnen we zelf nog doen gelukkig.

     

    Nu heb ik nog een vraag, als het toch open ligt, wat is handig om nog meer allemaal te vervangen?

     

    Waterpomp, Koppakking, ‘kopschroeven’, pakkingen… en?

     

    Groetjes

    #18414211

    Heb je de krukas er ook uit?

    #18414239

    Nu is nog niks los, maar in theorie hoeft die niet los.

    #18426326

    Hoe is het verder met je operatie afgelopen? Ik zou nog reageren maar er kwam nog wat tussen en daarna compleet vergeten.

    #18426330

    Hey @Bart

    Ik had in me hoofd op alle forums een update geplaatst te hebben, maar blijkt enkel het engelse z22se forum te zijn geweest. Ik heb de kop er weer af gehad, de cilinders ‘gehoond’, de carterpan eronderuit gehad zodat de zuigers eruit konden, toen de zuigers goed schoongemaakt en nieuwe zuigerveren erop. Toen alles weer in mekaar gezet en nu zo’n 2500km verder met een oliepeilstok die nog steeds op max staat! :yahoo:

    Toen alles open lag heb ik meteen de oliepeil-sensor vervangen, want ik dacht dat die kapot was. Bleek achteraf een kabelbreuk te zijn. Nieuw kabeltje en dat was in orde.
    Ook drupt ie nog ietswat langs het nieuwe oliepeil-sensor maar dit is zo minimaal, ik merk het niet af aan de peilstok, maar is wel te zien als je de auto op de brug zet.

    Volgende klus(je) word schokdempers achter en koplamp-stel-motortje voor de APK.

     

    Cheers, en als iemand nog vragen heeft over de klus stel ze gerust :yes:

    #18426569

    Goed om te horen. Hoe had je de cilinders gehoont? Gewoon met zon ding voor in de boormachine met 3 steentjes?

    #18426625

    Ik heb ze gehönd met zo’n ding als dit: bgs-technic-hoonapparaat-flexibel-korrel-120-81-83

    #18426627

    Die dingen zijn alleen niet in 86mm te verkrijgen, dat is de maat van de cilinders, maar ik had het vernomen dat het met 87mm ook prima kan dus dat hebben we gedaan. Wel een soort olie eruit spuiten voordat je m gebruikt.

    #18447076

    Inmiddels zijn we zo’n 10dkm verder en ik heb zo’n 250ml bijgevuld. Al met al; helemaal top!

    Nu ben ik begonnen met het verzamelen voor onderdelen voor de supercharger…

     

    gr, Max

    #18447079

    Duur grapje zo’n supercharger, wel leuk. Zat er zelf ook aan te denken. Toch maar voor een 2 liter turbo gegaan aangezien dat iets meer plug and play was. Maak je een nieuw thread aan als je met de ombouw begint?

    #18447083

    1500pond voor de complete kit, dan nog de ECU herprogrammeren, kost zo’n 250pond voor een basis map, (max 5k RPM) dan moet ie nog ergens de laatste ‘mapping’ krijgen en dat zal zon 200 zijn, dus 2000pond, wat is dat, 2300€ oid. Goedkoop niet nee, maar een Z20LET niet persé goedkoper.

    En ik zal een nieuwe thread maken, zekersteweten, maar zal sowieso volgend jaar worden, geen zin om in deze kou überhaupt iets te doen buiten.

    gr

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.