Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay.

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256797

    http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-VXR-2-0-TURBO-Hi-flow-inlet-manifold-Z20LET-Z20LEH-Engines-Opel-z20lex-/181115882571?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a2b590c4b” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ik heb de mijne tijdje terug al besteld.

    het is in elk geval een stuk goedkoper dan die van EDS.

    #18124174

    ook op MP staat er eentje, http://link.marktplaats.nl/659258765″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    5 tientjes maar

    [edit] wel een ander model zie ik

    #18124175

    Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.

    #18124176

    Zittie r al op dion?

    #18124177

    @Baas J. wrote:

    Zittie r al op dion?

    nee man, nog geen tijd voor gehad.

    wil ff een hoop in 1 keer doen, dus ook ff wat geld bij mekaar halen.

    #18124178

    @Bluns wrote:

    Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.

    is een replica gemaakt door crystip.

    #18124179

    hoe ziet die er verder uit kwa kwaliteit en afwerking?
    zeker een mooie prijs vergeleken met het origineel. :thumbup

    #18124180

    @jason wrote:

    hoe ziet die er verder uit kwa kwaliteit en afwerking?
    zeker een mooie prijs vergeleken met het origineel. :thumbup

    hierbij maar ff de foto’s van de mijne.







    #18124181

    maar hij staat al niet meer online..

    ze staan ook niet constant online dus je moet er ook snel bij wezen..

    #18124182

    Binnenkant ziet er ruw uit, of lijkt dit zo.

    #18124183

    die is inderdaad wel beetje ruw.

    zit ook wel te twijfelen om em eerst nog ff langs de glasstraler te sturen.

    #18124184

    Ik had altijd 1 van lexmaul gehad op mijn astra gsi en die was mooi glad van binnen.
    Ik zal hem wel laten stralen, dan weet je zeker dat het goed is.

    #18124185

    inderdaad, nu nog ff kijken waar.. geloof dat me maat wel een adres heeft ervoor.

    #18124186

    Te glad is ook niet goed ;)

    #18124187

    Ik zou hem lekker zo ruw laten, hij moet een beetje ruw zijn om de beste flow te krijgen spiegelglad is de kans groot dat je vreemde wervelingen gaat krijgen en niet alle cilinders een gelijke hoeveelheid lucht worden gevuld wat dan dus weer tegen gaat werken.

    #18124188

    Inderdaad, 1 van de eerste lessen stromingsleer. Te gladde oppervlakken zijn niet goed voor je flow. (Kijk naar een haai, ruwe huid. Golfbal: Vol met deukjes) Heeft te maken met loslating en het ontstaan van een eventueel zog.

    Turbulente stroming s niet per definitie slecht. De mantzel powerboxen van corsa’s hebben ook relief aan de binnenkant.

    #18124189

    dat wist ik dus weer niet :P weer wat geleerd.

    dan maar ff gaan kijken wanneer die erop gaat :jerry

    #18124190

    @joop1970 wrote:

    Inderdaad, 1 van de eerste lessen stromingsleer. Te gladde oppervlakken zijn niet goed voor je flow. (Kijk naar een haai, ruwe huid. Golfbal: Vol met deukjes) Heeft te maken met loslating en het ontstaan van een eventueel zog.

    Turbulente stroming s niet per definitie slecht. De mantzel powerboxen van corsa’s hebben ook relief aan de binnenkant.

    Gaat dit verhaal eigenlijk wel op bij een motor met turbo drukvulling?
    Met het oog op de mensen die zelf hun inlaat spruitstukken maken van aluminium plaat en pijp, deze zijn ook gewoon glad :hmmz

    Iemand een duidelijk antwoord?

    #18124191

    Ik zit toch ook even te twijfelen dus ik heb even een boek stromingsleer erbij gepakt en wat ik hierboven zei klopt inderdaad, maar een inlaat is geen golfbal. Het idee achter een golfbal is dat het zog (lage druk gebied wat achter de golfbal ontstaat) de bal terug trekt en de bal dus minder ver komt. Dit is niet echt van toepassing in een inlaat, daar is lucht het bewegende medium en niet de inlaat. Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.

    In je inlaat zou je dan toch een zo glad mogelijk oppervlak willen hebben om de weerstand te verlagen. Nu blijkt daar onderzoek over gedaan te zijn en het schijnt bij atmosferische motoren niet meetbaar te zijn of dat het glad of ruw is. Ik kan me dan voorstellen dat je Turbo snellere stroming creeert in een inlaat (dus eerder turbulent) en dat het wat meer van belang kan zijn.

    Edit: Mit buch: http://books.google.nl/books?id=pQyqmKLd1aoC&pg=PA335&lpg=PA335&dq=surface+roughness+inlet+manifold&source=bl&ots=Vzkh5_nH0g&sig=q-37G8Qus61rSkyf1pv3MirlR9g&hl=nl&sa=X&ei=l4lqUam_GMGg0QWs_YG4Dw&ved=0CH8Q6AEwCQ#v=onepage&q=surface%20roughness%20inlet%20manifold&f=false” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18124192

    @joop1970 wrote:

    Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.

    Fout!!
    Door inlaat lucht die “wervelt” word er wel degelijk een betere mix van lucht en benzine gecreëerd.
    Ook al komt de benzine er pas op het laatste moment bij, bij een moderne injectie motor.
    Als je kijkt hoe weinig tijd de motor heeft om de juiste hoeveelheid lucht en benzine naar binnen te werken begrijp je dat een wervelende luchtstroom essentieel is voor de mix.

    #18124193

    Dat klinkt inderdaad logisch, dus dan heeft de ruwheid in de inlaat dus weldegelijk nut? Wervels creeer je niet alleen met de ruwheid, grote snelheid levert ook turbulente stroming.

    #18124194

    Zelf denk ik eerlijk gezegd dat je je over de ruwheid van de inlaat op een turbomotor niet zo druk hoeft te maken.
    Ik zou hem gewoon zo monteren.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.