Z20Let wat nu?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235999

    Hey ik rijd met een astra G turbo/ z20let

    mods:
    -k&n CAI
    -straight pipes
    – remap

    Heeft nu 250pk en 375nm.

    Wat zijn de eerstvolgende stappen nu om nog meer vermogen te verkrijgen?

    #17861289

    Grotere intercooler, andere turbo, nieuwe remap

    #17861290

    dat ligt aan je budget….

    hoe gek wil je het maken en hoeveel pk heb je als einddoel….

    #17861291

    Budget zou ik op dit moment nu nog wat beschaafd willen houden. (Heb nog maar pas nieuwe job)
    Zou graag toch zeker uitkomen op 300pk ofzo en 450nm.

    Wat moet ik hiervoor doen en hoeveel zou dit kosten?

    thx!!

    #17861292

    Vind dit een beetje veel voor een LET blok .
    Een LEH blok zou daar beter voor bestand zijn .

    #17861293

    Als je met 300 Pk wil rijden moet je zeker wel het een en ander aanpassen in je blok.

    Anders gaat het hem echt niet worden.

    Uitlaat 70mm complete milltek vanaf turbo tot einde, drijfstangen staal, gesmede zuigers, volledige opbouw met ARP bouten en LEH turbo.

    Daarna tunen, dan kom je een eind. Wat je ook nog kan doen is een grotere intercooler en grotere injectoren.

    En als je dan helemaal lekker bezig bent. Grotere remmen, dus die van een nieuwere OPC 322mm.

    Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je hem het beste opnieuw kan opbouwen. Neem dan een LEH onderblok als basis met M32 6 bak.

    Omdat je geen prijs neer had gezet tot hoever jij wou gaan heb ik maar uitgepakt.

    #17861294

    koppeling
    sper in de bak
    ook geen overbodige luxe.

    #17861295

    LEH turbo kit met injectoren en oilrestrictor bolt en koolkit.
    Deze kun je ook op een highflow Dbilas spruitstuk monteren
    en de inlaat van Dbilas of een ander merk gebruiken in combinatie met de 80 mm lmm.
    Een 70 of 76 mm free flow uitlaatsysteem werkt met turbo’s ook altijd fijn.
    En natuurlijk een grotere capaciteit intercooler levert ook goede
    resultaten op.
    Dit brengt je met aangepaste software dicht tegen de 300 hp aan.
    Daarna moet je denk ik wel inwendig dingen gaan verstevigen wil je verder.

    #17861296

    Thx voor de reacties allemaal!!
    Iemand enig idee of er ergens goeie 2dehands LEH turbo’s in omloop zijn? Of beter gewoon direct nieuw?

    Welke online site is het best om m’n parts te bestellen?

    #17861297

    En nog een stom vraagje misschien, kunnen de logo’s van ‘opel,turbo,bertone’ er allemaal af zonder gaatjes te hebben?

    grtz

    #17861298

    De letters kunnen er allemaal af maar het “OPEL LOGO” zelf niet want deze laat 2gaatjes na.

    #17861299

    Turbo’s moet je eigenlijk niet 2e hands kopen tenzij jij in de planning hebt zitten om deze aan te melden voor revisie.

    Er zijn altijd uitzonderingen. Betaal iets meer en je hebt een nieuwe. Courtenay is heel goedkoop.

    #17861300

    Ok. Dat houd ik in gedachten!

    Momenteel zit mn kat tegen de turbo er nog op. Maakt dit veel verschil qua geluid als deze er ook nog vanuit is?
    En qua prestaties?

    #17861301

    Qua geluid schijnt het iets harder te gaan en prestaties gaan er ook iets op vooruit.

    Dus wel een aanrader om te doen. Maar pak dan gelijk de gehele uitlaat op 70mm vanaf turbo tot eindstuk.

    #17861302

    Ok thx, is momenteel al 70mm volledig rechte lijn, enkel voorkat moet er nog van tussen!

    Maar die zit met zo’n speciaal aansluitingsstuk vast. Dus kan dit niet gewoon vervangen door recht stuk zeker?
    Iemand een idee waar ik evt zo’n vervanger kan kopen?

    #17861303

    bump (best dat forum terug on is:d)

    waar zou ik het best m’n voorkatvervanger + dumpvalve kopen? (zou graag een luide afblazer hebben)

    thx!

    #17861304

    Ga een voorkatvervanger kopen neem best de 70mm zeker?

    En hoe bevalt een lichter vliegwiel op de z20let? Zou graag hebben dat hij wat agressiever op het gas is.
    Veel nadelen hier aan?

    #17861305

    Balansassen verwijderen en lichter vliegwiel.

    Voorkat vervanger zou ik dan ook in 70mm RVS uitvoeren als de rest al 70mm is.

    #17861306

    Ok thx man!

    Ben btw aan het rondkijken en enigste plaats waar ik momenteen een katvervanger vind is Mtech.. voor 195euro.
    Nog plaatsen?

    #17861307

    http://www.txautosport.co.uk

    Hebben ook wel leuke onderdeeltjes, hun assortiment word steeds groter.

    #17861286

    Ga een voorkatvervanger bestellen op EDS motorsport.

    Nu heb ik een volledig rechte lijn, dus zonder middendemping en de gewone kat is ook al vervangen (straight pipe)

    dus moet ik een precat pipe bestellen + een Zusatzflansch ?

    En heeft er iemand ervaringen met hun dumpvalve?

    thx!!

    #17861287

    Bump :afro

    #17861308

    Als je naar EDS zelf gaat kunnen ze (tegen vergoeding uiteraard) de precat er
    indien nodig met een flens ertussen lassen.
    Dumpvalve leuk maar heeft wel wat onderhoud af en toe nodig en kies wel een
    goeie (Baileys of Collins staan goed bekend) of neem anders de versterkte
    aluminium circulatieklep een upgrade van de orginele versie.

    #17861309

    Zou heel graag een erg luide dumpvalve hebben ook..

    Ik hoor het veel met zo’n ‘fluit’-achtig geluid. Dat hoor ik persoonlijk niet graag.

    Maar bij sommige klinkt het echt bruut

    bekijk hier ff vanaf 0.30
    http://www.youtube.com/watch?v=Ffj01k64AZI&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is het mogelijk om zo af te blazen met mijn astra turbo?
    En welke dumpvalve moet ik dan kopen? Nog dingen aanpassen?

    (normaal deze week precat bestellen)

    thx!!

    #17861310

    als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
    nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.