Z20LET turbo problemen….

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LET turbo problemen….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210590

    Hoi, hoi,

    Wie heeft allemaal al problemen gehad met de turbo van de Z20LET motoren en wat waren dan die problemen?
    Nu schijnt het normaal te zijn dat deze turbo’s al rond de 100.000 km de geest geven, omdat ze blijkbaar te zwak zijn uitgevoerd. :cry
    Graag jullie reactie!

    Mvg, Bono.
    :afro

    #17498685

    is idd bekend probleem…

    de meeste zetten er dan een turbo van (ik dacht) een LEH op….

    maar daar kunnen andere je vast meer over vertellen

    #17498686

    Ze zeggen dat de turbo kapot kan gaan tussen de 90.000-100.000 km

    Maar er zijn ook mensen die er meer kilometers mee maken.
    Ikzelf heb er 125000 op zitten met de 1e turbo :thumbup

    Mocht de mijne stuk gaan komt er zeker 1 van een LEH op.
    Moet je ff kijken bij Courtenay in Engeland.
    De pond staat nu zo laag dat je daar een turbo kan kopen voor ongeveer €550 a €600 :thumbup
    En dan heb je een iets grotere turbo die iets meer vermogen levert :thumbup
    Ik geloof dat je dan van 200 naar 240 pk gaat :thumbup

    #17498687

    Ik heb er zelf 115000 opzitten met de 1e turbo, overigens ook zonder problemen :thumbup, vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaring van anderen met deze turbo!

    :afro

    #17498688

    90.000 kapot

    #17498689

    120.000 en goed behalve dat in het spruitstuk een scheurtje zat.

    #17498690

    Mijn lager was bij 90.000 km versleten.
    Voor de rest was hij nog goed

    #17498691

    116.000 km zonder problemen, alleen bij de vorige eigenaar is het spruitstuk een keer gevlakt omdat deze krom was (bout afgebroken) hij levert nog steeds perfecte druk zonder bijgeluiden, alleen heeft hij een lichte olie zweetvlek aan de as (maar dat schijnt een standaard probleempje te zijn)

    Als hij ooit kapot gaat dan komt er een LEH turbo op met nog wat aanpassingen (injector’s, software, voorkat vervanger en direct air intake)

    #17498692

    de mijne zit dr 86.000 op,is niet kapot,maar dr komt volgende maand een LEH-turbo op.heb ‘m al liggen incl. voorkatvervanger.turbo kun je idd het beste bij courtenay bestellen.komt de mijne ook van.na de transplantatie gaat ie naar EDS om het een en ander “bij te stellen”:P:P
    als je je turbo vervangt moeten er ook diverse pakkingen e.d. vervangen worden.welke dat zijn staat op z20let.co.uk
    hier staat ook op hoe je een turbo moet vervangen.(is je engels goed?)

    #17498693

    Na 30.000! bemerkte ik olie in de inlaatzijde v/d turbo en later (3 a 4000 km) liep de olie aardig door in de slang naar de intercooler en in de intercooler zelf , ik heb niet gewacht tot dit erger werd en de turbo vervangen door de bij iedereen bekende H-versie en het probleem is tot op heden weggebleven.
    :vertag Marcel.

    #17498694

    Voor mij nu even geen probleempjes meer, maar 1 GROOT probleem met mijn Z20LET. :thumbdown
    Zuiger dwars door blok heen, dus een volledig overleden Z20LET! :cry
    Bedankt tot zover voor jullie reakties.

    Bono
    :afro

    #17498695

    hoe heb je dat voor elkaar gekregen….:cry:cry:cry

    #17498696

    Als ik dat wist dan kon ik er tenminste wat mee.
    Gewoon lekker cruisen van Oberhausen naar Arnhem op de A3, een klap, achterruit volledig onder de smurrie, geratel, allemaal brandende lampjes = einde Z20LET! :cry
    Zou graag willen weten waardoor, onderzoek volgt.

    #17498697

    Dat is echt zwaar klote :thumbdown

    Denk je dat het door de pk-winst bij EDS komt of denk je aan iets anders?????

    Ben wel zeer benieuwd wat hier de oorzaak van is.

    Succes in ieder geval met de wederopbouw :thumbup

    #17498698

    Ik zou het echt niet weten of het door de phase 1 bij EDS komt, ik heb nog geen andere verhalen van mede OPC bezitters gelezen die ook een phase 1 hebben en waarbij dit ook is gebeurd.
    Hou me altijd netjes aan de beurten enzo, ben geen wilde rijder dus……..zeg het maar.
    Of er een wederopbouw plaatsvind is nog maar de grote vraag, dit kost mij nl ENORM veel. :vertag
    Ben nu ff ten einde raad! :(
    Mensen met suggesties???…………GRAAG!

    Greetz, Bono
    :afro

    #17498699

    Voor de echte liefhebbers: mijn zaffie staat te koop in het te koop topic! :cry

    #17498700

    147.000 km nog geen problemen… gewoon eerst netjes warm rijden… en als je hem een keer op zn donder hebt geven niet direct uitzetten maar even laten lopen…:thumbup

    #17498701

    origineel gepost door bono
    Voor de echte liefhebbers: mijn zaffie staat te koop in het te koop topic! :cry

    Mensen, het kost me toch echt teveel moeite om mijn mooie zaffie weg te doen, dus………..hij BLIJFT bij mij! :wors
    Dan maar stukje bij beetje opbouwen. :thumbup

    Greetz, Bono
    :afro

    #17498702

    HAHAHAHA dat laat zien hoeveel je van je auto houd jonge.. als je niet weet wat te doen ga je rare dingen zeggen heb ik ook soms :P:P

    #17498703

    Bij Mtech hebben ze een kit zodat je turbo koeler blijft.

    Maar wie heeft hier ervaring mee?

    http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=103

    ook bij Courtenay zeggen ze dat de turbo een problemen ding is. En die van LEH is sterker opgebouwd.

    #17498704

    Ja ik moet die ook hebben…. maar zoals alles bij Mtech is alles vet overpriced…

    #17498705

    1ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.

    Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?

    Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.

    #17498706

    3000 euro…………………spuiten ze je auto gelijk en nieuwe velgen??

    check even de diverse topics in o.a. het OPC gedeelte.

    Succes ermee

    #17498707

    Denk dat je toch beter zelf kunt gaan schroeven.
    Heb het een paar weken geleden ook gedaan en viel best wel mee,
    Na het eten begonnen en rond half 11 proefrijden>!!
    Scheelt minimaal € 2000.

    Succes Antwan.

    #17498708

    Idd

    Zelf erop zetten is het goedkoopst.
    Of iemand zoeken die het voor je doen wilt.
    Maar je kan ook afspraak maken bij EDS zetten hun hem erop en ze passen het software aan is als nog goedkoper dan de opeldealer.

    Mijn turbo heb ik vervangen bij de 110.000km.
    Maar was waarschijnlijk al langer kapot zelf zo erg dat me turbine as vastsloeg en helemaal geen turbo druk meer had:o:wtf.

    Maar jah nu leh erop en morguh na eds.:jerry:jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.