Z20let tunen (project)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20let tunen (project)

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18045808

    Precies, misschien gelijk overstappen op vrijprogrammeerbaar?
    VEMS van DP Engineering?

    Maar goed maak eerst een goed lijstje met je allemaal wilt gaan doen en wat je nodig hebt qua parts.
    Dan zoek je uit wat het allemaal kost en zoek je ook de leveranciers erbij.

    Botter Tuning
    TX Autosport
    EBay
    OMR
    Etc. etc.

    #18045809

    Dat was ik dus juist niet van plan.
    Graag wil ik gewoon de originele ecu behouden.

    Heeft er trouwens iemand ervaring met de K06 turbo in de originele LEH behuizing?
    Op de site van M-tech word deze aangeboden als Phase-4 lader en is belachelijk duur.
    Maar op de Courtenay site staat een precies dezelfde voor een aantrekkelijke prijs.

    En hoe zit er kwa inlaatspruitstukken?
    Ik begrijp dat hier aardig wat wint mee te behalen valt.
    Maar welke zouden dat het best presteren?
    Ze zijn er onder andere van: EDS, Klasen motors en Dbilas heeft nog 2 verschillende.
    Kan iemand hier wat zinnigs over kwijt?

    #18045810

    Post is wat foto’s en linkjes van die spruitstukken, want ik ben niet zo thuis in e Z20LEx motoren.

    #18045811

    Oke,

    Dit is de versie van Klasen:

    Deze levert EDS:

    En deze versies zijn van Dbilas:

    Kwa prijs maakt het niet veel uit.
    Wel lijken de eerste 3 modellen erg veel op elkaar, de laatste van Dbilas is de enige die er vanaf wijkt.
    De fabrikanten beloven best flinke vermogens stijgingen, maar welke zou het voordeligst uitpakken?

    #18045812

    de lengte van het inlaatspruitstuk heeft toch vrijveel invloed op waar in je toeren je koppel hebt?

    correct me if im wrong..

    #18045813

    Juist ja :)

    Die van EDS wordt in ieder geval door Dbilas gegoten. Dit is zo voor de C20LET versie (heb ik thuis liggen).
    Daarnaast lijkt me de platte Dbilas versie gelijk aan die van EDS qua maten, alleen iets andere aansluitingen.
    De laatste van Dbilas is de standaard Flowtec die ze voor alle motoren aanbieden.

    Houd er ook rekening mee dat je bij de EDS / platte Dbilas versie nog een aanzuighoedje moet kopen!
    http://www.eds-motorsport.de/shop/media/images/popup/z20lex_stutzen.gif” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Z20LEx-High-Flow-Ansaugstutzen” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Speedster/Flowtec-Saugrohr-Opel-Astra-G-Astra-H-Zafira-A-Zafira-B-Speedster-2-0-16V-125-177kW-Z20LEx::147.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Astra/Astra-G/Flowtec-Saugrohr-Opel-Astra-G-Zafira-A-2-0-16V-140-147kW-Z20LET::148.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?page=product&info=2433&xb3f61=2yQ7QI8n26PO8kzpwSoocDF2cs0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?page=product&info=2427″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    EDS 599 euro
    EDS hoedje 149 euro
    Dbilas (versie maakt niet uit) 699 euro
    Klassen Motors 599 euro
    Klassen Motors hoedje 129 euro

    Persoonlijk zou ik voor de Klassen Motors versie gaan, heb die in de praktijk gezien in de verschillende versies tot nu toe op de Speedster.
    Deze lijkt ook het beste te werken, maar goed alles is subjectief.
    Daarnaast moet je ook kijken wat voor jouw goed uitkomt qua aansluitng van je intercoolerbuis.

    #18045814

    heb dbilas in en uitlaat spruitstukken erop zitten,
    moet zeggen dat je dan wel met je uitlaat wat geklooi krijgt, tenminste dat was bij mij zo met 3 inch pijp eronder

    #18045815

    De intercoolerbuizen pas ik natuurlijk aan op wat voor spruitstuk ik ga monteren.
    Ik had al een voorkeur voor die van Klasen, deze heb ik gegoogeld en daar kwamen mooie tests, metingen en verhalen uit.
    Dus waarschijnlijk word het deze.
    Uitlaatspruitstuk word zo ie zo niet van Dbilas, of er komt een K06 op in originele behuizing, of een Garrett, daar ben ik nog niet over uit.

    #18045816

    http://www.txautosport.co.uk/astra-zafira-gsi-z20let-gt28-turbo-manifold-kit-304-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Heb deze kit al in me handen gehad en dat zag er goed uit.

    Zowieso heeft TX veel leuke spullen voor een Z20LEx motor:
    http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-opel-astra-mk4-gsi-sri-opc-18-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Als inlaathoedje kan je deze ook nog overwegen:
    http://www.txautosport.co.uk/z20let-tophat–powerpipe-dv-connection-166-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Bij interesse kan ik weer een group-bye starten bij TX, dan krijg ik meestal 5% korting op hun prijzen voor alle produkten van hun site :)

    #18045817

    Daarvan wil ik zo ie zo de intercooler en powerpipe hebben.
    Maar zit er steeds meer over te denken om de K06 turbo te monteren, bij courtenay zijn deze niet eens zo duur.
    Daartegenover staat dat zo’n Garrett upgrade van bijvoorbeeld Dbilas ook niet meer zo prijzig zijn..
    Dus ik ga daar nog goed over na denken.

    #18045818

    Heb intussen een Z20LEH onderblok aangeschaft waar standaard al mooi zuigerbodemkoeling in zit.
    Nu vraag ik me af, de zuigers zijn beter dan die van een Z20LET, maar hoe zit dat met de drijfstangen?? Deze lijken identiek..
    Kunnen deze ook vermogens van boven de 300 pk aan of is het verstandig een setje H / I profiel stangen te monteren?

    #18045819

    beste is om andere drijfstangen te monteren.
    dan ben je zeker.

    #18045820

    Je gaat nu alles los halen, beter dan een beetje extra uitgeven voor goede drijfstangen.
    Anders moet de boel later weer uit elkaar als je toch nog een beetje meer wilt met je blok.

    Of anderen moeten goede ervaringen hebben met de LEH drijfstangen?

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.