z20leh houd in

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238461

    Hallo

    Mijn astra gtc opc houd op een raren manier in.
    Het rare is dat hij in z’n 1e, 2e en 3e versnelling redelijk tot goed optrekt en pas vanaf z’n 4 begon hij echt in te houden
    Nou sins een week ongeveer is dat probleem ineens ook al in z’n 3e versnelling.
    Ik heb het idee dat hij onder de 3.000/ 3.250 toeren nog goed opgang komt en als hij daar overheen gaat geeft hij nog net een fractie een zetje en dan zakt het in.
    De astra gtc opc heeft geen turbo druk meter dus ik weet niet zeker of hij genoeg turbo druk opbouwd, maar hij blaast wel nog hetzelfde af als voorheen.
    Verder heb ik er nieuwe bougies en luchtfilter opgezet, wat ik toch al van plan was, maar dat maakt dus ook geen verschil.

    Weet iemand nog iets waar het aan kan liggen dat ik uit kan sluiten?

    #17887722

    Probleem kwam direct nadat je de nieuwe onderdelen had gemonteerd?
    Dan zou ik toch daar even gaan zoeken.

    #17887723

    Nee ik had de nieuwe onderdelen er na de hand opgezet. Ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen, maar het maakte geen verschil.

    #17887724

    @botssiee wrote:

    Nee ik had de nieuwe onderdelen er na de hand opgezet. Ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen, maar het maakte geen verschil.

    Waarschijnlijk Luchtmassa meter, of de bobinebrug of klopsensor…. Daar zou ik aan gaan denken.

    Heb hier nog een goede bobinebrug liggen voor een z20let is hetzelfde. Als je wilt kun je die proberen. Weet niet of je in de buurt woont van Rotterdam?

    Gr Rick

    #17887725

    Nee ik woon helaas niet in de buurt van rotterdam, maar in Bakel (zuid oost brabant)

    Zou zoiets uit te lezen zijn?

    Ik heb zelf ook het idee dat het waarschijnlijk iets kleins als een sensor zal zijn, hij maakt verder geen rare bij geluiden en als ik gewoon rustig rij rijd hij gewoon goed.

    Aloewel ik wel het idee heb dat de turbo meer afblaast als normaal, net of hij te veel tubro druk op bouwd.

    Zou het kunnen dat die turbodruk beveiligd is op een aantal bar en als hij daar aan zit dat hij ook dus ook in gaat houden?

    Heb vrijdag pas tijd om hem uit te laten lezen dus dan weet ik misschien meer.

    #17887726

    Ik zou je bobinerail maar eens nakijken. Dat is nogal een kwaal bij die dingen. Mijne had het ook. Vooral vollast 4e versnelling, wou die nogal eens in noodloop gaan, door een misfire op 1 van de cilinders. Ik heb me bobinerail vervangen

    #17887719

    Die heb ik er van de week wel afgehad om andere bougie’s in te zetten.
    Toen heb ik hem ook nog eens goed bekeken, maar ik zag er niks raars aan, wet ook niet of je dat van de buitenkant kan zien.

    Maar wel duur ding om even te kopen als het niet zeker is of het daar aan ligt, maar als ik zo op google zie hoord het uitlezen het wel te kunnen zien, dus dan weet ik meer/zeker.

    Dus ik wacht wel even tot vrijdag. :)

    #17887727

    Auto is uitgelezen
    hij gaf storing P1243 was iets van turbolader magneetventiel

    Storing is gewist en even een paar dagen rijden en weer uitlezen, even zeker weten of de storing er niet al langer ingestaan heeft en het dat dus niet is.

    Stel dat dat die storing wel is, weet iemand wat er dan moet gaan gebeuren om het opgelost te krijgen?

    #17887728

    Magneetventiel op je turbo vervangen, gaan vaker kapot. Die van een z20let is hetzelfde, kan je vast voor weinig op MP scoren of gewoon nieuw kopen.

    #17887729

    Net weer uitgelezen en weer dezelfde storing.

    Nou was ik net dus naar de magneetventiel aan het kijken en toen viel me iets vreemds op.

    Ik zag tussen het slangetje van de turbo naar het magneetventiel een torx boutje van het hitteschild zitten (zie groen stipje op foto)
    En had ik die met een tang ertussen uit gepakt en zie ik een lichte beschadiging op die slang, kan niet goed zien of er een gaatje in de slang zit (gaat op de slang in het rood op de foto)

    Maar in me hitteschild zitten alle boutjes nog in dus een of andere *PIEP* monteur heeft dat boutje een keer laten vallen en laten liggen. :fy1

    #17887730

    Nou dat slangetje was dus toch niet zo kapot als ik dacht, geen lek.

    Dus toch maar het magneetventiel vervangen hij doet het nou stukken beter maar niet altijd optimaal.

    Het is niet iedere keer zo, maar ik bijvoorbeeld in z’n 4 rustig rij en trap het gas in dan begint hij rond de 3.500 toeren ooit toch weer in te houden, maar als ik dan het gas even los laat en weer helemaal intrap reageert hij wel weer goed. :hmmz

    #17887731

    Ligt het niet aan je chip? Ik had ook ooit foute software van eds, ik hem bijna een jaar gezocht naar het probleem en na nieuwe software van eds was het opgelost.

    #17887732

    Ja daar heb ik wel eens aan zitten denke, toen jij dat overnieuw had laten doen viel dat onder garantie of weer opnieuw moeten betalen?

    En konden ze het daar ook bevestigen dat het daar aan lag of was het gewoon gokken?

    #17887721

    Bij mij was het gewoon toeval eigenlijk, ik had 160pk software erin zitten (via de ipf). Later wilde ik 190/160pk hebben (met de sportknop functie), die software hadden ze gewoon gratis toegevoegd. Het probleem was toen over, ik had het nagevraagd en de software was inderdaad gebaseerd op een andere versie.

    #17887718

    Hmm ja, maar het is dan toch wel een duren gok als het er niet aan blijkt te liggen. :hmmz

    #17887720

    had jij het bij eds laten doen of heb je een ipf van ze gekregen?

    #17887717

    bij eds laten doen

    #17887716

    Je kan bij hun dacht ik ook een ipf kopen als je daar al een chipbeurt hebt laten doen. Dat ding kost dan iets van 100euro ofzo, dan kan je wel zelf wat experimenteren.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.