Z19DTH – 3e injector mod vragen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Z19DTH – 3e injector mod vragen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur

Mijn Vec stottert en ik heb het idee dat dit met de beruchte 3e injector te maken kan hebben.

Nu heb ik al gezien dat er een mod voor is, voor iets van € 18,00 bij de VOD, maar ik las ook dat je moet solderen e.d. Nu heb ik geen soldeergerei, is het dan wel te doen? Is er ergens een How2?

En welke is nu de 3e? De tweede van links of van rechts? Het zijn die gele kabeltjes toch?

Het is de 2e van links. Maar als je toch bezig bent kan je beter de 4e (dus de meest linkse) ook doen, want die gaat straks ook kuren geven.

Is dit een foto van jouw blok? Want op de foto zijn ze alle 4 al gedaan.

Ja, dit is mijn blok! Oke, dus ze zijn allemaal al gedaan! :hmmz Hoe zie je dat?

Tja, wat kan het dan zijn… EGR is net nieuw (en iets daarna uitgeprogrammeerd door ATM). Turbo hapert soms ook naar mijn idee…

Aan de kleur van de kabels denk ik, zijn beige. Als ik mij niet vergis natuurlijk. Want mijn kabels zijn zwart bij de Astra.

Stottert de auto in alle versnellingen en elk toerental, of zijn er momenten dat ie stottert. Bijvoorbeeld bij een bepaalde stand van het gaspedaal bij optrekken?

Ik heb er zelf nl ook last van gehad en bij mij had het te maken met een vervuild inlaattraject en steeds slechter functionerende wervelkleppen. De egr was bij mij de veroorzaker van de ellende.

Mark.

Vooral rond de 2.000 toeren.

De inlaat van dit blok is al eens vervangen, dus zouden de wervelkleppen wel weer goed moeten zijn toch? EGR is uitgeprogrammeerd (en nieuw).

Nou dat dacht ik ook, ik heb een hele tijd gereden met een blindplaat voor mijn egr met een gat van 10 mm. Ik had nog steeds last van een stotterende motor. Uiteindelijk bij de tuner geweest en de wervelkleppen eruit laten halen en de EGR laten uitprogrammeren. En nu rijd hij eindelijk als een zonnetje.

Wat je misschien eens kan proberen om uit te sluiten dat de egr echt niet de veroorzaker is van het stotteren er alsnog een blindplaat tussen zetten, bij jou is hij toch al uitgeprogd. Dus zal je ook geen motorstoring krijgen.

Ik woon trouwens bij je in de buurt dus als je eens wilt zien hoe de wervelklep modificatie eruit ziet ben je welkom.

Ik had overigens ook last bij 2000 toeren, en dan alleen in een bepaalde gaspedaal stand. Trok ik langzaam op dan had ik geen last, snel optrekken ook geen last. Maar ergens daar tussenin leek het net of de brandstof toevoer even wegviel.

Kijk ook eens naar je gasklephuis. Die roet ook helemaal dicht :???:
    Gasklep laten verwijderen of schoonmaken. Bij mij is ie er uit geeft geen enkel probleem. En hij loopt goed.

Bij mij is die mod op de injector overigens ook gedaan maar dat is een blauw kabeltje geworden en het is de 2de van rechts op die foto :hmmz
    De anderen geven (nog) geen problemen…… Nu 270 + op de klok. Injctoren zelf zouden volgens de dealer maar 150 tot max 200 K mee gaan. :puke

Groet jraaf

@CAlberts wrote:

Vooral rond de 2.000 toeren.

De inlaat van dit blok is al eens vervangen, dus zouden de wervelkleppen wel weer goed moeten zijn toch? EGR is uitgeprogrammeerd (en nieuw).

Hang de opcom er eens aan en maak een opname met een kwartiertje rijden. Ben benieuwd of je EGR wel op alle vlakken dicht staat :vertag
    Bij EDS hadden ze die van mij ook uit gezet….Niet dus. Stond maar op 1 van de 4 momenten uit in de software.

Groet jraaf.

Ja, ik dacht ook al het is de tweede van rechts op de foto, iemand hier zei de tweede van links. Ging toch twijfelen. Gasklephuis is bij mij idd ook gereinigd was ik nog vergeten te melden.

Ik wist niet dat je de egr ook met opcom kan zien. Dat komt omdat mijn opcom niet functioneert. Software installatie prima alleen bij koppelen aan de auto “no connection to ecm” :swear moet nog wat verder proberen.

Mark.

Is idd de 2e van Rechts !! ( of de 3e van links ) :angel

Is dit het gasklephuis…? Bij mn Z18XE wist ik em wel te vinden…

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

die zwarte pot is je brandstoffilter, ik dacht (weet het niet helemaal zeker want ik ben er niet bij geweest toen ze de mijne gereinigd hebben) dat je gasklephuis als je voor de motor staat rechts aan je inlaatspruitstuk zit. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen???

volgens mij zit tie bij het rode pijltje

dit is em volgens mij

Oke! Misschien iemand die het kan bevestigen?

Even offtopic nu we toch bezig zijn en ik wat meer motorkennis op wil doen: wat zijn deze dingen?

Dat ding met gaatjes waar de sticker op zit:

Dat witte?

Die met de witte stikker is jou vacuüm pomp.

De witte pot is het reservoir voor de stuurbekrachtiging.

@Skeezer wrote:

volgens mij zit tie bij het rode pijltje

Yep, daar zit ie :afro Als je ‘m los hebt kun je er met 2 parkertjes verwijderen de ‘ vlinder’ uit halen. Dan goed schoonmaken en weer monteren.

Met vlinder:

Zonder vlinder:

Groet jraaf

wat is het nut als je de vlinder verwijderd?? loopt hij dan nog wel lekker?(geen noodloop)

gr rudy

@Rudy,

Hij loopt prima king: Het nut is dat de vlinder niet vast gekoekt komt te zitten door de dikke smurrie.
    Als dat gebeurt gaat ie juist in noodloop. Dat heb ik 2 1/2 jaar gelden gehad. Toen is er a 420 euro een nieuwe gasklephuis in gezet door de vod. Dat voorkom ik nu.

Ik merk het alleen als ik de motor uitzet, dan pruttelt ie nog een extra hikje. Maar de laatste 4000k na de grote beurt KCP loopt ie als een zonnetje :jerry

Groet jraaf

Dan ga ik die idd ook maar eens schoonmaken.

Zou het trouwens niet kunnen zijn dat de gloeikaarsen op zijn? Ik weet niet of dat hetzelfde probleem levert als bougies die op zijn? Geen idee wanneer die voor het laatst zijn vervangen.

@CAlberts wrote:

Zou het trouwens niet kunnen zijn dat de gloeikaarsen op zijn? Ik weet niet of dat hetzelfde probleem levert als bougies die op zijn? Geen idee wanneer die voor het laatst zijn vervangen.

Nuh, denk ’t niet. Dan zou ie ook slecht moeten starten.
    MvG jraaf

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.