Z17DTH start nog steeds niet lekker

Forumindex Forums Modellen Astra Z17DTH start nog steeds niet lekker

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264959

    Althans, dat vind ik. Met koude motor vooral, dan maakt de startmotor wel 8 tot 10 slagen voordat hij aanslaat.
    Hij heeft er nu 175.000 km op zitten, en rijdt voortreffelijk, maar heb wel het idee dat de auto wat meer gaat verbruiken. Ik heb 10.000 kilometer geleden de turbo inlaat schoongemaakt, deze zat dichtgekoekt.

    De accu net even doorgemeten. Motor uit = 12.3 volt, motor aan = 14.0 volt. Volgens mij prima waarden. Geen storingen bekend. Ik rij voornamelijk snelwegkilometers.

    Dit is volgens mij de belangrijkste info zo ff, wat zouden de mogelijke oorzaken kunnen zijn?

    Groetjes,
    Sander

    #18226363

    Start spanning meten mag niet onder de 10,5V zakken, Dat wat betreft accu.

    Kan ook zijn dat er een verstuiver niet helemaal goed meer is waardoor het wat langer duurt voordat ie aanslaat, een verstuiver lek test moet dit uitsluiten

    #18226364

    Dat roept weer wat vragen op. Zo’n lektest is zeker niet makkelijk zelf uit te voeren?

    Als dat het is, moet de verstuiver dan vervangen worden of opnieuw afgedicht worden? Die dingen zijn volgens mij nogal duur..

    Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18226365

    Nee kan je niet zelf in de garage is het zo gebeurd retour leidingen eraf 4 slangetjes met 4 potjes eraan en starten(zorgen dat ie niet aanslaat)

    Als ze alle 4 ongeveer even veel terug lekken is er niks aan de hand, maar als er ééntje bij zit die het hele potje vol zeikt dan is dat de boosdoener.

    En een verstuiver kost wel wat ja, en altijd opnieuw afdichten(brandplaatje,O ring)

    Maar goed dit is ook iets wat zou kunnen, hoop voor je dat het je accu is scheelt nogal in de kosten.

    #18226366

    Al eens de accu vervangen ?
    12,3 is niet heel veel .
    Goede accu’s zitten tussen de 12,65 en 12,85

    #18226367

    Nou ik wacht het nog even af..

    Accu nog niet vervangen, maar maakt dat zoveel verschil dan, die 0,3-0,5 volt??

    #18226368

    Gaat om het instorten van de Accu Capaciteit bij Vragen veel Vermogen (Starten), hierdoor kan de Startsnelheid minder worden, en dan Duurt het langer voordat de Verbrandingskamers warm zijn, en zo duurt het langer vooraleer er een Verbranding kan plaatsvinden, en zodoende ben je langer aan het zwengelen.

    Willem

    #18226369

    Nog eens hierop terugkomend… Stel dat het niet de accu is, zou het kunnen liggen aan de retourleidingen zoals vaker op het forum te lezen? En dat is makkelijk te bekijken, kan ik daar goed bijkomen?

    #18226370

    iemand?

    #18226371

    Nog een keer proberen een bump te geven, iemand een howto of duidelijke uitleg hoe de retourleidingen te vervangen?

    #18226372

    Wat zijn precies de retourleidingen hier?

    #18226373

    retour leidingen zijn die bovenop de verstuivers. Tussenalle vier verstuivers zitten de rubberen leidingen en monden uit in 1 leiding tussen de 2e en 3e verstuiver.

    Suc6

    #18226374

    Bedankt. Waar loopt die midden leiding heen?

    Iemand een idee wat zo’n nieuw setje kost?

    #18226375

    Als het goed is naar de brandstofpomp. Geen idee wat een setje kost

    #18226376

    Oké, dus dit zijn dan de retourleidingkjes, en die komen uit op 1 leiding.

    Die gaat vervolgens naar een plek onder de MAP/turbodruksensor.
    Wat is dat dan precies?
    Zie hier:

    #18226377

    Brandstofpomp

    #18226378

    Oke.. Dus van daaruit wordt de brandstof naar de injectoren gebracht. Dus stel dat die ergens een gaatje heeft waardoor er lucht in komt, kan dat de oorzaak zijn van het startprobleem na een dag stilstand?

    #18226379

    Nee, zoals het woord als zegt, het zijn RETOUR leidingen, dus die voeren de overmatige diesel van de injectoren terug naar de brandstofpomp (en evt filter-tank). De metalen leidingen die zijdelings aan de injectoren komen voeren de diesel onder hoge druk aan.
    Als er lucht in de retourleidingen komt kan dit inderdaad voor problemen zorgen. dat er dan dus bijvoorbeeld lucht in de aanvoerleiding zit op het moment dat je wil starten.

    Weet niet of het probleem hierdoor veroorzaakt wordt, maar het is mogelijk.

    P.s. als de retourleidingen wilt vervangen kun je ook gewoon bij de onderdelenzaak halen. even de oude meenemen en je krijgt zo de goede mee (vaak zelf nog even op maat snijden). Dit kost niet de wereld. denk dat je ergens tussen een tientje of twee (max!) uitkomt

    Suc6

    #18226380

    Oke, maar zitten er geen speciale aansluitingen op om ze op de injectoren te monteren? En te T stukjes, zijn daar ook te krijgen? Voor een paar tientjes is het wel het proberen waard…

    Ik snap alleen nog even uit je verhaal niet dat als er lucht in de retour zit, er dan ook lucht in de aanvoer kan komen?

    Bedankt alvast!

    #18226381

    Hoi, T-stukjes weet ik niet of ze die hebben, maar die kun je normaal gesproken gewoon weer gebruiken. die speciale aansluitingen met pennetje heb je niks mee te doen, dit laat je gewoon zitten.

    zoals je begrijpt komt de retour terug op de brandstofpomp, wat dus inhoudt dat hier lucht in kan komen, Dat komtdus dan in de aanvoer van de diesel vanaf de pomp.

    #18226382

    Oke, vandeweek eens informeren, aangezien ik boven een automaterialen zaak woon komt dat mooi uit! Ben benieuwd of dat het oplost, anders zou ik niet meer weten wat het wel moet zijn..

    #18226383

    Retourleiding is vervangen, maar de auto start nog steeds slecht, en alleen als hij een hele dag heeft stilgestaan. Moet wel 10 slagen maken minimaal.. Als hij dan aanslaat een kleine grijze rookpluim (lucht of teveel diesel ingespoten?).
    Als hij warm is, start hij verder prima..

    Iemand nog ideeen?

    #18226384

    Volgensmij zit er ook een druk klep op de hoge druk brandstof pomp. (Astra bosch systeem)
    Deze geven ook wel eens de geest (athans bij de corsa’s met denso inspuit systeem )

    #18226385

    Is dat te testen op een of andere manier?

    Verder kom ik nog niet echt wijs uit de werking van een accu. Kort gezegd zijn de omwentelingen die hij aan de startmotor geeft wel snel, waardoor je dus denkt dat de accu gewoon goed is. Hij levert ten slotte voldoende stroom om de startmotor te laten draaien. Kan er dan toch nog iets met de accu zijn die dit veroorzaakt?

    #18226386

    Kleine update: Vandaag moest ik even naar Zoetermeer maar was erg vroeg, dus even naar van der Burg Opel gereden. Verhaal voorgelegd, en hij bood aan om de accu even te meten(speciaal apparaat wat een diagnose stelt, de koplampen moet tussentijds ff aan en uit).
    De accu was verrot, aldus de meter. Hij zei dat de accu nog maar 160 -iets- gaf, wat normaal 350 -iets- moest zijn.

    De Opel accu’s vond ik nogal duur, dus ik hem hem vriendelijk bedankt. Hij vond het niet erg dat ik zonder kopen weg ben gegaan. Heb bij mijn lokale leverancier een accu gehaald en gemonteerd. Daarna 1 keer gestart, de startmotor ging heel snel rond, maar de motor was natuurlijk warm.

    Nu staat hij sinds vanmiddag stil, en morgenochtend ga ik hem starten. Dan zal blijken of dit het probleem was.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.