z14xep uit corsa D in corsa c z12xe?

Forumindex Forums Modellen Corsa z14xep uit corsa D in corsa c z12xe?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur

zoals de titel al zegt is het mogelijk om een z14xep uit een corsa d in een corsa c z12xe te plaatsen want elke keer als ik zon corsa d 1.4 een beurt geef vraag ik het me af of dat met niet al teveel aanpassingen mogelijk zou zijn want het ZIET er allemaal heel veel hetzelfde uit. en zon 1400 is net iets leuker als een 1200.
    maja ik hoor het wel

gr johan

tja het is maar net wat je “hetzelfde” vind

een z14xe heeft riemaangedreven nokkenassen en een z12xe ketting
    volgens mij is het toch wel een heel groot verschil hoor

Al is de Z14XE nooit in de Corsa D geleverd, echter wel de Z14XEP.
    Die volgens mij ook een ketting heeft.
    Maar hoe dat zit met motor sturing e.d. zou ik je niet durven zeggen.

dan zou ik eerder in engeland een complete C 1.8 gsi op de kop tikken en die auto als Donor gebruiken om alles over te zetten.

Er zit power zat in een 1.8 gsi hoor :angel

Motorsteunen is geen probleem volgensmij. Je kunt de z14xep monteren met dezelfde motorsteunen als een Z14XE die tevens in de corsa c geleverd is.
    Voor aanstuuring zul je het canbus systeem compleet moeten inbouwen in de corsa c. Of je kunt volgensmij ook de ecu en kabelboom gebruiken van de eerdere Z18XE om je Z14XEP aan te stuuren.

Fysiek zal het probleem niet zo zijn, lijkt me.
    Als ze een 3,0 V6 X30XE in een Corsa B gepropt krijgen, lukt een blokje van slechts 200cc meer met gemak.
    Goed, je zal eventueel met motorsteunen aan de slag moeten voor dergelijke geintjes, hoewel hier wordt aangegeven dat dat in dit geval niet van toepassing is. En dan eventueel nog aanpassingen zodat de bak er achter kan (b.v. koppeling formaat anders of andere aandrijf assen), maar dat is allemaal relatief simpel op te lossen.

Elektronica is een veel groter probleem in moderne auto’s. Kabelbomen, start onderbreking (sloten omzetten zodat sleutels mee kunnen met de motor?), eventuele extra digitale techniek enzo. Is pittig…

ja ik bedoelde eigenlijk de ketting aangedreven 1400 dus de z14xep .
    maar hoe zit dat dan met de elektra aangezien dat niet mijn sterkste kan van auto’s is ?
    kan ik niet de aanbouwdelen van me 1200 op die 1400 schroeven zoals in en uitlaat? of werkt het dan niet?

Volgens mij is de Z14XEP ook in de Corsa C geleverd, dus dan moet het mogelijk zijn.

Ik zou me de moeite voor 200cc en 10 pk niet op de hals halen, tenzij je het blok gratis kan krijgen!!
    Dan als het mogelijk is het blok en kop van de 1400 pakken en de rest van jouw 1200 qua aanbouw delen en distributie.

Maar goed de opmerking van een sloper GSi uit de UK halen is interressanter!!

@Corsa_GSi wrote:

Volgens mij is de Z14XEP ook in de Corsa C geleverd, dus dan moet het mogelijk zijn.

Ik zou me de moeite voor 200cc en 10 pk niet op de hals halen, tenzij je het blok gratis kan krijgen!!
    Dan als het mogelijk is het blok en kop van de 1400 pakken en de rest van jouw 1200 qua aanbouw delen en distributie.

Maar goed de opmerking van een sloper GSi uit de UK halen is interressanter!!

15 pk he:P maar de distributie is het zelfde als van een 1200 . maar als ik dus een z14xep zonder in en uitlaat haal en daar mijn z12xe in en uitlaat en dergelijke opzet heb ik dezelfde prestaties van een originele z14xep?

en ff iets anders niet dat ik dat ga doen maar wat is er zo speciaal aan een gsi uit de uk ? is toch ook gewoon een z18xe?

omdat die engelsen het stuur aan de verkeerde kant hebben wil niemand in europa die auto’s hebben . . . Wat zo z’n effect heeft op de tweedehands automarkt.
    En dus kosten tweedehands auto’s in de uk geen drol meer.
    Volgens mij koop je daar voor 1500 pond of minder een leuke 1.8 gsi of sri, ideaal als donor auto.
    En de overige goodies van die auto verkoop je los.

Helemaal eens met SW_reijnders :thumbup

@TS
    ik weet dus niet of het mogelijk is om de externals / aanbouwdelen van jouw 1.2 te gebruiken op een 14xep! Dat zou je moeten gaan uitproberen. En dat is heel veel werk, voor slechts 15pk.

Dan zou ik dus voor de GSi ombouw gaan (heb je ook gelijk onderstel, remmenrij etc.) of een sparen voor een turboombouw op de 1.2 van Dbilas!

tja . . . als je dan toch echt zoveel geld gaat uitgeven voor een Turbo ombouw . . . waarom dan in godsnaam op een 1.2 :sleeping
    wat kost dat . . . meer dan 5000 euro . . . investeer dat dan in een z20let ofzo :angel

:jerry

http://www.ebay.co.uk/itm/Z20LET-CORSA-C-2006-28K-280BHP-VXR-TURBO-GSI-SXI-SRI-/130581684302?pt=Automobiles_UK&hash=item1e6746604e” onclick=”window.open(this.href);return false;

1.2 Turbo is lichter en je kenteken bewijs klopt nog gewoon :vertag
    Daardoor hoef je ook je verzekering niet op te lichten!

En ik denk dat je voor een goede z-let ombouw je ook wel meer kwijt bent dan 5000 euro.

als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.
    ik weet niet of die vlieger zondermeer op gaat zoals jij het zo zegt.

daarnaast vind ik gewoon 5000 euro een serieus bedrag . . . en als je dan toch een serieus bedrag investeerd . . . doe het dan goed :vertag

op piston heads staan wel een aantal Corsa Z20LET’s te koop voor een 5 à 6000 pond.
    als ik zou moeten kiezen tussen een 1.2 turbo of een 2.0 turbo (en die ook voor een turbo ontworpen is), zou ik het wel weten :angel

ja oke ik ga geen duizenden euro’s uitgeven aan een c/z20let , maar ik wil gewoon wat meer power zonder duizenden euro uitgeven.
    ja als ik genoeg geld had lag er lang een c/z20let in maarja

zou gewoon een andere auto kopen als ik jou was die meer vermogen heeft…… is het gemakkelijkste en vaak betrouwbaarste.

ja ik heb me keuze al gemaakt hij staat op marktplaats wil toch een auto die al wat sneller is

@sw_reijnders wrote:

als je op de RDW website kijkt bij je kenteken, dan staat daar ook gewoon vermogen op genoemd.

Dat klopt die vlieger gaat niet op nee, maar als ze gaan controleren, dan kijken ze echt alleen naar motorcode. Ze hebben echt geen mobiele rollenbank bij zich :sleeping

@Corsa_GSi wrote:

@sw_reijnders wrote:

Dat klopt die vlieger gaat niet op nee, maar als ze gaan controleren, dan kijken ze echt alleen naar motorcode. Ze hebben echt geen mobiele rollenbank bij zich :sleeping

weten die kneuzen wel waar de motorcode staat?:P

even situatie schetsen (ik zeg niet dat het gebeurd, maar onmogelijk is het ook niet):

Stel de auto raakt verzijld in een serieus ongeluk met ook serieuze gevolgen en ze zien dat er een Turbo op de uitlaat zit geschroefd en die er eigenlijk ook niet op hoort.
    Reken maar dat die auto binnenstebuiten wordt gekeerd :sleeping

En reken maar dat de verzekering dan ook geen cent uitkeert.
    Ook niet aan de tegenpartij mocht daar de klap zijn gevallen.
    Je raad al wie zn leven lang mag dokken.

Geloof me dat die “kneuzen” weten waar de motorcode staat, zeker een RDW medewerker of iemand van de verkeerstechnische recherche!!

En je moet natuurlijk altijd bij je verzekering melden dat je iets aan je auto hebt veranderd.
    Zo heb ik het ook gedaan voordat de auto was omgekeerd naar 2 liter turbo op kenteken.
    Had een taxatie rapport waarin stond dat die motor er in zat (+ alle andere wijzigingen) zonder dat het op het kenteken was aangepast.

Maar goed ik zou dan wel ook je remsysteem upgraden als je een fikse upgrade plaatst en dan kan je dan natuurlijk ook melden.

En als je echt de letter der wet volgt, dan is het wijzigen van een setje velgen al zo dat de auto dan niet meer voldoet aan zijn typegoedkeuring! :sleeping

oke voor iedereen die het nog niet gelezen heeft:

@johanhummer9 wrote:

ja ik heb me keuze al gemaakt hij staat op marktplaats wil toch een auto die al wat sneller is

weet je al wat je ter vervanging wil?

@sw_reijnders wrote:

weet je al wat je ter vervanging wil?

iets snel wat je niet zo vaak ziet zoals 2.0 ombouw , maar word zeker weer een opel

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.