z12xe en z12xep

Forumindex Forums Modellen Corsa z12xe en z12xep

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273469

    Beste,

    K heb een corsa C 2005 met een z12xep erin (80pk) dit blok heeft de kop gescheurd en misschien erger het onderblok krom!
    Nu kan kan ik goedkoop aan een z12xe (75pk) komen, is dit mogelijk in te bouwen? Of word het teveel werk met bv kabelboom of de ecu? of kan ik de kunstof inlaat omzetten ivm de twinport?

    #18295783

    Ben met een agila bezig…xep…Zelfde probleem.

    Maar heb een leuke xep motor weer gekocht met weinig km’s.

    De meeste vragen zon 1000/1500 euro voor een nette xep motor.

    Die xe’s kan je overal wel krijgen voor weinig. Het kan wel, maar dan zul je van die motor ook alles moeten hebben voor de startblokkering bijbehorende computer enz enz.

    #18295784

    Dan word t toch een z12xep, vandaag in duitsland geweest ervoor, verschilt behoorlijk van 1100 tot 525 euro, en de xe tje krijg je zo voor 250 euro

    #18295785

    Via de onderdelenlijn 1 gehad die ze kwamen brengen.

    Moest alleen de kabelboom computer en gasklep overzetten…
    Had de kop er toch al af dus al met al niet veel meer werk,

    #18295786

    mijn corsa c twinport heeft naar alle wrsheid de koppakking kapot/motor slaat nog aan maar na 1 x rond slaat die uit, een z1 2xep voor corsa twinport heb ik nog niet gevonden voor n prikkie en vroeg me af of een 1.2 zonder rdw keuring oid ook vervangen kan/mag worden voor een 1.4 bijvb , hoewel dat miss uiteindelijk voor n nieuwe eigenaar een bezwaar kan vormen omdat t niet conform de papieren is.

    #18295787

    Je kunt er een z14xep inhangen alleen zijn die nog slechter uit te halen en duurder, ik heb in duitsland een z12xep gehaald voor 500 euro met 3 maanden garantie, alleen had dit blok geen egr, maar die kon ik zo overzetten van de oude kop, auto loopt inmiddels weer met een nieuwe ketting tandwielen en spanner erop!

    #18295788

    En apk/rdw technisch zal t niet uitmaken, 10 pk winst en het blok ziet hetzelfde uit,en je moet je ecu met variant laten aanpassen, dit laatste heb ik laten doen door iemand die bij de opeldealer werkt

    #18295789

    ik zelf overweeg momenteel de corsa te verkopen, technisch ben ik een leek, budget om zulke grote uitgaven te doen heb ik niet en heb ook verder niemand in de buurt of kennissenkring die dit kan fixen :(

    #18295790

    wat zouden jullie geven voor een corsa c uit 2005 1.2 twinport met een lekke koppakking ?

    de auto heeft de 180.000 nog niet aangetikt en reed (rijd momenteel niet meer) remd en schakeld goed.

    zit nog apktje op tot april 2016

    mocht iemand er tijd zin en wel het geld en de middelen hebben en m kunnen ophalen uit overijssel dan mag je me een bericht sturen.

    wellicht dat iemand er na wat kleine inspanningen nog n leuk bedragje uit kan slepen zie op mp dat ze tussen de 2 en 3000 kunnen opbrengen

    #18295791

    Ruco… Wie zegt en weet 100% zeker dat het je koppakking is.. Laat er eerst iemand met verstand en ervaring naar kijken…

    #18295792

    de dealer heeft de kvs reservoir op druk gehad om te kijken of er n lek was vervolgens met zon glazen blokje gevuld aan beide kanten met blauwe vloeistof op kvs tankje gezet en de auto gestart en paar x flink gas gegeven binnen minuut werd vloeistof wat groenig van kleur conclusie aldus dealer was kopakking kapot.

    nog voor ik uberhaupt iets heb kunnen beslissen of regelen was t in 1 week met nog geen 400 km rijden gebeurd,stond op t punt de week boodschappen te halen en van parkeerplek thuis brande olie lampje,olie erbij gegooit lampje uit, hup kachelen maar dacht ik nog geen 1000 mtr verderop blauwe of witte rook uit de uitlaat gelijk afgezet en gekeken ging t roken vd uitlaat nog door in combi met dampende olie uit uitlaat.

    poging gedaan m in de berm te krijgen maar toen sprong t oranje lampje knipperent aan begin broerd te pruttelen gelijk weer afgezet en in de berm gedrukt.

    de garage om de hoek zei dat de koppakking stuk was en de rook de kvs was die die uit de uitlaat gooit.

    inmiddels is rijden niet meer mogelijk de motor gaat 1 x rond en dan slaat die weer af dus 2 zeggen dat de koppakking lek is, hoewel er geen signalen zijn geweest als mayo sludge rotte eier lucht of verder brandende lampen mbt kvs/temperatuur of olie

    anyway ik heb zelf geen schhur/garage heb n parkeerplek naast me voordeur maar zelf nog de kennis mogelijkheden in huis om ook maar wat te doen.

    in nog geen 3 mnd ben ik 400 euro lichter en de knip op de kop gehouden maar die is nu leeg :thumbdown

    heb gister t hele verhaal al beschreven in een zelf aangemaakte topic, groot probleem opel corsa 1.2 twinport heet t topic

    #18295793

    500 euro bied ik ongezien……
    probleem met de motor neem ik voor lief.

    #18295794

    das heel weinig , maar toch bedankt

    #18295795

    Veel meer ga je niet krijgen.

    #18295796

    Ik heb het al gezegd in dat andere topic… Ik ga de boel maar aankijken en afwachten wat er gebeurd…

    #18295797

    tijdje terug een rijdende C corsa, met nette tellerstand gekocht voor 1000 moest alleen een nieuw ruitje in….dus vind 500 voor een auto met slechte motor niet verkeer

    #18557776

    Heel oud topic maar veel informatie is er niet over te vinden. Heel concreet zou een kale z12xe motor gebruikt kunnen worden als vervanger voor een z12xep.

    Volgens het internet zit het verschil voornamelijk in het inlaat spruitstuk maar als ik de boutgaten en poorten vergelijk op de verschillende koppen lijken deze op dezelfde plek te zitten. Hiermee zou het inlaat spruitstuk dus passen.

    wie weet meer?

    #18557797

    Als alle aanbouwdelen passen en de sensoren op dezelfde plek zitten, dan zou je de gok kunnen wagen.

    #18559032

    vandaag gecontroleerd en ik kan met zekerheid zeggen dat het niet gaat passen. De boutgaten van het inlaat spruitstuk zijn anders van een z12xe. De poort en injector uitsparingen zitten op de juiste plek maar de montage punten wijken 1,5 cm af.

    Nog gekeken of misschien het z12xe inlaat spruitstuk zelf gebruikt kan worden en dan de twinport actuator wel te monteren maar los te laten hangen maar ook de injector rail aansluiting zit op een andere plek en de gasklep montage gaten zijn anders.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.