Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Z1.8XE Reviseren kosten?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2012 om 11:22 #17249987
Beste forum leden, aangezien wij veel km’s maken per jaar zijn we op zoek naar reviseren van Z1.8XE bouwjaar 2003.
We zijn nu benieuwd wat dit allemaal gaat kosten en of het ook wel verstandig is.Heeft iemand misschien ervaring hier mee of weet wat dit allemaal gaat kosten?
Gr. Mustafa
27 juni 2012 om 13:16 #18041078Alles kan, maar dat heeft ook zo z’n prijs maar eerlijk gezegd denk ik dat het zelden tot nooit echt zinvol is bij een Vectra. Er rijden er simpelweg nog genoeg rond. Als je al een revisie uitvoert dan ligt het er natuurlijk aan wat je onder reviseren verstaat. Mocht je daarbij nieuwe nokkenassen, drijfstangen en een revisie van de versnellingsbak in gedachte hebben zeg ik: doe het niet. Het is het simpelweg niet waard. Over een paar jaar zijn de Vectra’s C ook geen klap meer waard op de markt (niet vervelend bedoeld trouwens, zijn prima auto’s).
Als je ontzettend veel km’s per jaar draait is het wellicht verstandiger een diesel aan te schaffen. Die wil in deze tijd bijna niemand hebben en dat drukt ook de prijs. Wil je het houden op een benzine dan zou ik kijken dat je de huidige ‘op’ rijdt en dan gewoon een nieuwe zoekt met een acceptabele kilometerstand. Andere optie is een ander blok op de kop tikken met minder km’s. Punt blijft: als je het toch open hebt liggen dan doe je meteen alles van de aandrijflijn + koppeling mee. Je wil niet 1500 km verder erachter komen dat je aandrijfassen speling hebben…
Een paar maanden terug om zo’nzelfde reden mijn Vectra A weggedaan omdat het gewoonweg niet lonend was om die auto verder op te knappen: Nieuwe koppakking, koppeling, waterpomp + riem, dynamo, roestbehandeling rondom, nieuwe remmerij rondom, schokbrekers, veren, achterwielophanging vernieuwen, nieuwe benzinetank + leidingen + slangen, nieuwe voorruit enz enz… Alles bij elkaar geteld ga je dan al snel naar onaangename bedragen. En dan rij je vervolgens nog in een auto die flink wat km’s op de teller heeft met dito interieur… ;)
27 juni 2012 om 13:39 #18041079Voor Revisie van een blok bij een rivisiebedrijf zul je ongeveer 1500 tot 2000 euro kwijt zijn.
Pakkingen + Vlakken + Reinigen + Kleppen + Klepseals + Drijfstanglagers + Slijpen Krukas
Ik denk dat dat zeker de moeite is voor een vectra c. Maar hoeveel km heb je gereden? Blokje moet eigenlijk wel zon 5 ton mee kunnen zonder revisie nodig te hebben.27 juni 2012 om 13:58 #18041080Ben ook vergeten te melden dat we op LPG G3 rijden.
We hebben de auto in begin januari op 229.xxx km’s gekocht en de teller staat sinds pas op ~ 250.000.
20.000 km in bijna half jaar is veel en ja het staat éénmaal in het dashboard hoeveel de auto heeft gelopen.
Hier voor hadden we een astra met lpg g3 en daar mee hebben we 4ton gereden..De reden is gewoon simpel als we later de auto willen verkopen kijken mensen toch gelijk naar de km’s en andere reden is ook dat de blok gewoon lekker vernieuwd word. Dan hoef ik ook niet aan mn motor te denken of hij nog jaren mee zal gaan.
Als de prijzen nou tussen 1000/1500 euro zou liggen voor revisie, dan zou ik het wel graag willen doen.
Mjah we zitten nog gewoon rond te kijken hoeveel het allemaal gaat kosten.
En of het waard is? Voor mij is het zeker waard!27 juni 2012 om 14:06 #18041081Z18XE is bijvoorbeeld ook geleverd in de Corsa, Zafira, Astra en Signum
Deze blokken zijn zo véél verkrijgbaar: Zoek een donorauto/ander blok met weinig kilometers.
Lepel het blok om en dan ben je veel goedkoper klaar.Donorauo bedoel ik mee een sloopauto met achter/zijn schade bijvoorbeeld. :)
Kijk hier maar eens bijvoorbeeld, staan blokken te koop met 10.000 km gelopen (Bij erkende sloopbedrijven kan je ervan uitgaan dat dit klopt).
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=z18xe&onderdeel=motor” onclick=”window.open(this.href);return false;27 juni 2012 om 14:11 #18041082ja, inderdaad, voor 1050 een Z18XE met nog geen 40.000 km zou ik niet over na hoeven denken. :thumbup
27 juni 2012 om 14:30 #18041083Ja inderdaad, daar zaten we ook aan te denken. Maar die wat jij keek was volgens mij Z18XER? of ik kijk naar een andere :shock:
Want ik las ergens dat de Z18XER veel problemen had met de LPG’s.Maar wat ik me toch afvraag is kan ik dan de km stand ook meenemen, is dat mogelijk?
En waar moet ik opletten bij zulke blokken? de code naam, cilinderinhoud, aantal pk’s?, km’s en wat nog meer eigenlijk?
Gr. Mustafa
27 juni 2012 om 14:39 #18041084inderdaad LPG altijd een Z18XE dan heb je geen problemen.
Zit in de Astra G, Vectra B, Vectra C, Corsa C (GSI)
Eigenlijk hoef je enkel de code te controleren, bak en aanbouwdelen behoud je gewoon van je vectra indien nodig.27 juni 2012 om 14:58 #18041085Uit het verhaal begrijp ik dat de revisie er toch gewoon aan zit te komen en dat het louter een kostenindicatie is? ;) Wat betreft de km stand klopt. De kans dat je een auto verkoopt met 4 ton of meer op de teller is nagenoeg nul. Zeker niet met LPG aangezien je blok daar toch sneller van slijt.
Toch zou ik revisie niet aanraden, beter een ander blok erin lepelen als het al nodig zou zijn. Als je het een beetje rustig aan doet met de Vectra rijdt ie ook rustig een ton of 4. Nu ‘alvast reviseren zodat ie weer even mee kan’ is geldverspilling als je het mij vraagt. Blokrevisie is leuk als je een oldtimer of liefhebbers auto hebt waar er weinig van rondrijden. In beide categorieën valt een Vectra volgens mij niet, je vindt ze immers wel op iedere straathoek. Don’t shoot me! :jerry Kortom: blok versleten, koop je gewoon een nieuwe Vectra met een fris interieur, minder km’s en een ander kleurtje, andere opties. Raak je ook niet snel uitgekeken op je auto. ;)
Of je de km stand kan meenemen bij een ander blok weet ik niet. Maar het is natuurlijk niet alleen de motor die aan slijtage onderhevig is. Ook het interieur slijt door gebruik…
27 juni 2012 om 15:02 #18041086Blokreviesie voor alleen Liefheber? Dus als jij voor een 1000 euro aan remmerij en banden moet vervangen, dan verkoop je de auto? :shock:
Een vectra C is nu niet een heel oude auto en als je er veel km mee rijd waarom dan niet?27 juni 2012 om 15:03 #18041087Kopen en verkopen van een auto kost ook altijd geld. En van deze vectra weet hij wat ermee is gebeurd en de staat dat moet je bij een andere nog maar zien.
27 juni 2012 om 17:04 #18041088@Lemmens wrote:
Kortom: blok versleten, koop je gewoon een nieuwe Vectra met een fris interieur, minder km’s en een ander kleurtje, andere opties. Raak je ook niet snel uitgekeken op je auto. ;)
Maar dan gaat het bedrag wat je moet uitgeven ook aanzienlijk verder omhoog dan dat een ruil blok of revisie zou kosten
27 juni 2012 om 18:12 #18041089In enkele gevallen verkoop ik de auto dan ja. ;) Op een gegeven moment kom je toch bij iedere auto wel op een punt dat het relatief duur is om nog veel geld in het ding te steken en dan wil je soms ook wel eens iets anders onder de kont.
Zelf had ik in mijn oude Vectra nog € 1500-2000 kunnen steken om ‘m helemaal op te knappen maar dan rij je vervolgens nog in een auto rond met een versleten interieur… Nu heb ik voor véél minder een nieuwe auto met meer opties, jonger, minder km’s etc. Tuurlijk: je weet nooit 100% wat je koopt. Daarom koop ik dus nooit bij een dealer maar altijd particulier. Dan heb je het eventuele eerste onderhoud mooi gedekt met de kosten. ;)
En blokrevisie + liefhebber: dat bedoel ik meer dat het voor veel “gebruiksauto’s” vaak onnodig is om een blokrevisie uit te voeren. Sommige motoren maken ze inderdaad niet meer en dan heb je niet veel keus. Dan moet je wel reviseren. Als bij ’n auto van mij het blok verrekt of de koppakking langzaam gaat lekken ga ik dat dus echt niet reviseren, resp. vervangen. Dan gaat er gewoon een nieuw blok in of de auto gaat gewoon naar de eeuwige jachtvelden. Laatst nog een Audi 100 weggedaan: blok was gaar en moest voor € 1500 aan reparaties uitgevoerd worden. Jammer dan, nieuwe kar en verder rijden in wat anders. Verder is een Vectra ook echt geen exotische auto dat je het probleem hebt om er ooit nog een te vinden. ’t Is massaproductie. Daar is de prijs dan ook naar. Over een paar jaar is de prijs voor een redelijke Vectra C ook gezakt naar een eurotje of € 3000. Of je dan nog € 2000 wil steken in een revisie? Denk het niet. :P
Mocht je inderdaad je auto compleet uitbouwen voor (tien)duizenden euro’s dan kan ik me voorstellen dat je er nog wat langer in wil rijden. Dan nog: spaar je dan de moeite van een revisie en hang er gewoon even een goed lopend blokkie in. Stuk makkelijker, sneller en goedkoper. :jerry
28 juni 2012 om 08:09 #18041090Reviseren zal inderdaad iets van 1500 tot 2000 euro kosten.
Maar vergeet niet dat het blok ook nog moet worden uit- en ingebouwd, plus wat daarnog naar bovenkomt.
Tel je ook nog je vloeistoffen etc. erbij, dan loopt het toch nog wel op hoor.Of je moet iemand hebben die het in zijn vrije tijd doet :thumbup
28 juni 2012 om 18:53 #18041091Nu we toch meer informatie hebben gekregen (dankzij jullie reactie!), denken we toch dat het verstandiger is om een weinig gelopen blok te kopen en in te bouwen.
Alleen ben ik benieuwd of ik de km teller mee kan brengen, heeft iemand hier mee ervaring? Zou heel top zijn als dit kan!
Ik bedank iedereen voor zijn reactie!
Gr. Mustafa
28 juni 2012 om 19:07 #18041092Wat is het verschil tussen Z1.8XE 90kw (onze vectra c1) en Z1.8XE 92kw?
Ik weet wel dat het verschil is kwa pk maar zou het een probleem zijn als we deze zouden kiezen?
28 juni 2012 om 20:26 #18041093kenteken? Z18xe is alleen 92 kw, x18xe1 is 90 meen ik….
28 juni 2012 om 21:35 #18041094denk dat het verschil puur in de motorsturing zit (ander MM software)
boeit volgens mij totaal niet welk blok je er in hangt.
ik heb zelfs een vermoeden dat het kale blok van een X18XE1 zelfs hetzelfde is, maar durf dat niet 100% te zeggen.@ koenelsenaar
x18xe1 heeft 116pk, de z18xe heeft 125pk of 122.
x18xe1 heeft overigens maar 1 lambda sensor en een gaspedaal, waar de z18xe 2 lambda sensors heeft en e-gas en een hele andere kathalysator overigens.29 juni 2012 om 09:03 #18041095@musti20 wrote:
Alleen ben ik benieuwd of ik de km teller mee kan brengen, heeft iemand hier mee ervaring? Zou heel top zijn als dit kan!
Volgens mij moet dit wel kunnen. Ik ken iemand die een ander blok in een BMW 3 serie heeft gelepeld en die heeft dat via een dealer laten doen. Daarbij werd ook het bijbehorend tellerhuis omgezet met de km stand die bij het blok hoort. Blokwissel wordt dan wel geregistreerd zodat eventuele kopers in de toekomst weten dat de auto feitelijk meer heeft gelopen en dat er een nieuw blok in zit. Dit zou je dan via een garage moeten regelen hoe dat precies in zijn werk gaat.
Je kan ook even mailen naar rdw en nationale auto pas en kijken wat daar de mogelijkheden zijn. :)
29 juni 2012 om 16:39 #18041096Kilometerstand kun je wel aanpassen ja….. met de opcom..
29 juni 2012 om 18:52 #18041097ja dat vind ik toch km fraude
een auto is meer dan alleen het motorblok.
de rest van de auto heeft namelijk WEL de hoeveelheid km’s gereden en de daarbij behorende slijtage geleden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.