Yes we got him! Monza Keinath KC5 (foto-update 8-9-2013)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Yes we got him! Monza Keinath KC5 (foto-update 8-9-2013)

23 berichten aan het bekijken - 76 tot 98 (van in totaal 98)
  • Auteur
    Berichten
  • #18141943

    vet man! mooi hoor.

    veel plezier ermee.

    #18141944

    Rvs aan gewoon staal lassen is verre van ideaal. Roest ook een heel stuk sneller.

    #18141945

    De puntlassen zullen inderdaad goed behandeld moeten worden. Maar de dorpel zelf zal nooit meer roesten. :D

    #18141946

    wist niet meer zeker of de versteviging middels de koker, in stand was gekomen,
    of dat de versteviging elders in het chassis was gehuisvest,
    aan de knikpunten te zien onder de koker was dat dus wel het geval, thnx ;)

    heb hier anders wel een plaatwerker, die het geduld heeft,
    en het evt recht kan krijgen voor je, zo houdt je het org laswerk in takt,
    tenzij de cabrio-versteviging achter de koker een douw heb opgelopen,
    of dat er rond de laspunten roestvorming is opgetreden.
    Het beste is, het zo origineel te laten en kijken of herstel zo mogelijk is. :thumb

    de nieuwe kokers komen er ook niet altijd mooi en recht aan,
    vooral met ‘imitatie’, waar het hier om gaat,
    ontkomt deze koker niet aan een beetje plamuur. :hmmz

    vandaar eerst optie bekijken of plaatwerk herstel mogelijk is,
    kan het op de foto niet goed beoordelen,
    maar wat ik zo kan zien, schijnt het mee te vallen :thumbup

    #18141947

    Deze kokers zijn krom en waarschijnlijk ook roestig. Ook niet imitatie leverbaar. Daarom geef ik deze aan een vriend mee, die ze exact namaakt van rvs. Uiteraard worden ze wel weer gewoon wit mee-gespoten als de gehele auto gespoten wordt. Dit is nodig omdat de lak op veel plaatsen slecht is.

    #18141948

    Maargoed, ik moet dit nog aanpakken en misschien ga ik dan toch voor andere werkwijze. Maar vooralsnog denk ik dat vervangen voor rvs het gemakkelijkst is.

    #18141949

    deze cabrio verdiend het beste, Ed, neem er de tijd voor,
    jullie staan er beter voor te kijken dan wij, als foto-toeschouwer :mrgreen:

    En dat er hier en daar meningen vrijgegeven, waaronder die van mij,
    tja, misschien dat jij daar je voordeel uit kan halen,
    als het maar ten goede komt aan de Keinath, toch? :wors

    ik vind het een prachtige wagen,
    ben zelf niet een cabrio-lover, maar deze mag er zijn :wub
    misschien omdat het voorheen een Monza was :hmmz :D

    #18141950

    Uiteraard het beste voor de Keinath, geldt trouwens voor al onze hobbyauto’s

    Ik ga altijd voor het beste, lukt dit niet om financiele reden, dan spaar ik totdat dit later wel past. Maar met minder neem ik geen genoegen.
    Zo is onze Keinath zeker niet de mooiste, en kan het nog wel maanden of misschien wel jaren duren voordat hij is zoals ik wil. Jullie reacties neem ik zeker tot me, en probeer er zeker mijn voordeel mee te doen. Immers ben ik geen restaurateur, maar computertechnicus. Er zeker veel vakmensen op het forum die het beter weten als mij, en zo hoor ik ook graag hun tips.

    #18141951

    Gaat helemaal goedkomen, met geduld kom je tot een ‘schone zaak’, of zoiets degelijks, haha
    tot die tijd, af en toe lekker ‘cruisen’ met de fam :thumb

    :wub

    #18141952

    Let wel op dat er grotere kans is op elektrolytische corrosie als je staal en rvs op elkaar maakt, dus ik weet niet of het ideaal is om de dorpel overzetstukken van rvs te maken.

    #18141953

    RVS is edeler dan staal. Je staal gaat zich opofferen voor het RVS. Een echte corrosieingenieur zal zeggen dat je daar een electrolyt voor nodig hebt (water). Maar sta er niet raar van te kijken dat je staal ergens in een keer is doorgerrot waar je het niet verwacht.
    Of je moet alles van RVS maken (back to the future!)

    Waarom niet gewoon een koker zetten van koolstofstaal? goedkoper, makkelijker en beter te lassen. Als je het vervolgens goed behandeld en bijhoudt heb je helemaal geen RVS nodig!

    #18141954

    @DevilraY wrote:

    RVS is edeler dan staal. Je staal gaat zich opofferen voor het RVS. Een echte corrosieingenieur zal zeggen dat je daar een electrolyt voor nodig hebt (water). Maar sta er niet raar van te kijken dat je staal ergens in een keer is doorgerrot waar je het niet verwacht.
    Of je moet alles van RVS maken (back to the future!)

    Waarom niet gewoon een koker zetten van koolstofstaal? goedkoper, makkelijker en beter te lassen. Als je het vervolgens goed behandeld en bijhoudt heb je helemaal geen RVS nodig!

    Is wel een overtuigend woord, het zal dan staal worden (koolstofstaal). inderdaad goedkoper. Alleen even bedenken hoe ik de binnenkant behandel.

    #18141955

    Ik moet over korte termin na denemarken , da is iemand die mij bodydelen van carbon maakt, misschien is dit en oplossing voor jou om die drempels ook van carbon te maken , steviger gaat haast niet.
    Gr. Peter

    #18141956

    Heb je de GSE verkocht of heb je hem uit de verkoop gehaald?

    #18141957

    @Senatorman wrote:

    @DevilraY wrote:

    RVS is edeler dan staal. Je staal gaat zich opofferen voor het RVS. Een echte corrosieingenieur zal zeggen dat je daar een electrolyt voor nodig hebt (water). Maar sta er niet raar van te kijken dat je staal ergens in een keer is doorgerrot waar je het niet verwacht.
    Of je moet alles van RVS maken (back to the future!)

    Waarom niet gewoon een koker zetten van koolstofstaal? goedkoper, makkelijker en beter te lassen. Als je het vervolgens goed behandeld en bijhoudt heb je helemaal geen RVS nodig!

    Is wel een overtuigend woord, het zal dan staal worden (koolstofstaal). inderdaad goedkoper. Alleen even bedenken hoe ik de binnenkant behandel.

    Nou, daar zijn slangetjes voor, voor op een verfspuitje. Het is een slang van ongeveer anderhalve meter met op het einde een sproeikop. Je kan ze ook zelf maken door een banjobout op elke vlakke kant een gaatje in te boren en die vervolgens op een slang te zetten. De bout moet wel door de ontwateringsgaatjes van je dorpel/kokers kunnen.
    Ik zal eens op de doos kijken wat voor merk het is. Hiermee behandel ik de dorpels, maar ook de chassisbalken en andere kokers in de bodem. Meestal spuit ik er Owatrol in, maar andere verf of coating kan natuurlijk ook.

    Voor je de dorpel erop last kun je het plaatwerk daar waar je niet last al netjes coaten, moet je bovenstaande alleen terhoogte van de lassen uitvoeren.

    #18141958

    @Arjen wrote:

    Heb je de GSE verkocht of heb je hem uit de verkoop gehaald?

    Uit de verkoop gehaald.

    #18141959

    Owatrol is mooi spul omdat het over lichte roest heen kan. De eigenschap van owatrol zorgt er voor dat het zuurstof en vocht verdringt en daardoor voor een geweldige afsluiting van het onderliggende metaal. Na droging kan je er met lak overheen.

    #18141960

    Ten eerste. Gefeliciteerd met je aanwinst. In mijn bescheiden mening, de mooiste Monza ooit gebouwd. Ik ben zelf wel een groot coupe en cabrio liefhebber, en vooral open is de KC5 erg mooi. :thumb :thumb :thumb
    Ook de combi van het wit en rood is super. :thumb Je zit hem meer in wit/wit uitvoering.

    Veel succes met je restauratie van de wagen. De auto is het absoluut waard, en je verdient je investering dubbel en dwars terug.

    #18141961

    Gescoord via Ebay en vandaag ontvangen. Originele Keinath prospectus 8 pagina’s full color. (mijn eerste ebay aankoop :afro )

    #18141962

    mooi man :thumb

    #18141963

    Afgelopen weekend een zeer leuke meeting gehad op de Big Opels jaarmeting, waar ik David heb ontmoet.
    Hij heeft de enigste Keinath KC5 in de UK.

    Samen even een paar mooie foto’s geschoten.

    Een zeer en interessant weekend gehad, en ook nog met een mooie beker naar huis mogen gaan.

    #18141964

    Dat rode interieur is wel heel wat mooier dan het witte leer.
    En de originele grill staat ook mooier. Je houdt ‘m toch wel zoals hij nu is?

    Wel ontzettend leuk om er 2 op de foto te hebben :thumb

    #18141965

    Uiteraard blijft hij helemaal origineel, en wil ik niets veranderen. Wel is hij nog verre van smetteloos, dus dat gaan we de komende jaren aanpakken.

23 berichten aan het bekijken - 76 tot 98 (van in totaal 98)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.