Een goede kerstavond.
Me zit met een probleem. Ik rijdt een Omega met een Y23SE. (dat is niet zo’n probleem overigens :wub )
Probleem is dat de uitlaat nogal een kabaal maakt (koud erger dan warm). Vorige week de pijp geïnspecteerd en tot de conclusie gekomen dat de twee voorpijpen lek zijn/dat beginnen te worden te zijn. Narigheid is dat er in elke pijp, volgens mij, twee katalysatoren zitten…
Nu is het vervangen van de hele lijn voor originele onderdelen een beetje schreeuwend duur. En imitatie heb ik slechte ervaringen mee.
Kan je zo’n uitlaat namaken in RVS? Hoe doe ik dat met de Kats? Of is het wijs om, nu het nog kan, de voorpijpen te repareren en waar mogelijk te conserveren. En dan de rest tot einddemper te vervangen voor RVS? Wat zijn daar de nadelen van? Verkeerde waardes voor de Lamdas’s met als gevolg storingen en foutcodes?
Heb al eea uitgespookt met auto’s maart dit is een beetje nieuw terrein zegmaar. Graag meningen/advies/tips/tops enz.