Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232905

    Beste, Nadat ik mijn rubbers bij de verstuivers heb vervangen start mijn Y22DTR niet meer, Als ik hem wil starten slaagt hij niet aan, Zelfs niet met remmenreiniger!
    Wat hij wel doet is een dieselwolkje(onverbrand) langs de INLAAT terugsturen, Tog staat mijn distributie juist,Iemand enig idee hoe dit komt?

    #17819194

    Al lang door gestart ? (zou moeten lukken)

    misschien even de leidingen iets los draaien dat er een beetje diesel langs komt, dan zal hij geleidelijk wel aanslaan.

    #17819195

    haal maar weer los dan, zorg dat tie goed ontlucht is en sluit de boel maar weer aan.
    en kijken of je alles goed hebt zitten.

    klinkt vervelend, maar denk dat er niets anders op zit :angel

    #17819196

    kan het zijn dat de kleppen geraakt zijn? distri heeft 1/4 toer verkeert gestaan.

    #17819197

    AH hoop dat er nu geen schade is ontstaan.

    #17819198

    niemand? op remmenrijniger draairt ie, vervolgens valt hij stil

    #17819199

    [rquote=1871342&tid=142871&author=sw_reijnders]haal maar weer los dan, zorg dat tie goed ontlucht is en sluit de boel maar weer aan.
    en kijken of je alles goed hebt zitten.

    klinkt vervelend, maar denk dat er niets anders op zit :angel[/rquote]

    Is zelf ontluchtend Bas !!

    #17819200

    oke
    weten we dat ook weer :-D

    is ook niet bij alle diesels het geval :angel

    #17819201

    je valt in herhaling Bas

    #17819202

    Effe een vraagje, Ik heb dus de nokkenas los gehad, heb deze terug op zn tijd gezet door aftegaan op de krukas, Kan het nu zijn dat ik de krukas 1toer verkeerd heb staan? Hoe controleer ik dit beste? Kijken of de merktekens van de pomp, Nokkenas en Krukas juist staan? Voor de nokkenas ben ik afgegaan alleen op de Krukas en nokkenas, Dus theoretisch kan de krukas 1 toer verkeerd staan niet?

    #17819203

    Zitten merkjes op zowel nokkenas als krukas als die goed staan zit je nokkenas er ook goed in

    #17819204

    maar kan depomp verkeert staan;)

    #17819205

    Effe nieuwe info, vandaag motor draaiend gekregen met hulp van remmenreiniger, zodra ik stop met dit in de inlaat te spuiten valt hij stil, ook gaf hij ineens foutcode p1220, nu wilde ik starten en merkte ik dat de motor zeer vlot en snel rondging met de starter, 5 min later ging deze weer terug normaal tempo rond, eerst leek het of hij geen compressie had, 5 min later dan weer wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? Het gaat om een y22DTR van een Vectra B van 2001

    #17819206

    p1220: Afstelling brandstofhoeveelheid.

    mogenlijke oorzaken:

    – Brandstofpomp / afsteller brandstof hoeveelheid
    – Motorcomputer

    Willem

    #17819207

    en dat variabel start toerental?

    #17819208

    ja kan vanalles wezen, lege klepstoters bijvoorbeeld, of lichte ontbranding.

    ruikt het naar diesel als je start, komt er licht grijze rook uit de uitlaat tijdens starten.

    Willem

    #17819209

    Waar spuit jij de remmenreiniger naar binnen.

    je moet wel zorgen dat het inlaat traject COMPLEET dicht zit als je gaat starten, als de LMM niks waarneemt loopt de motor ook niet.

    Willem

    #17819210

    heb je de verstuivers wel op dezelfde plaatst zitten??
    Niet dat je 1 met 3 bv hebt verwisselt.
    Het probleem met de verstuivers is, dat ze een codering hebben, met de hoeveelheid die ze geven en een ID.
    Dat kun je met opcom terug zien.. Verkeerde codering bij de verkeerde verstuiver resulteerd in problemen.
    Nooit verstuivers zomaar wisselen van cilinder….
    Kijk de opcom manual maar eens na…

    #17819211

    geld dat ook voor een Diesel met verstuivers ZONDER electronica.

    De 2.2 diesel is een Oldscool diesen met een Rotor inspuitpomp, en mecahnische Dieselinjectoren.

    willem

    #17819212

    oopps, nee is alleen met de electronische systemen…

    #17819213

    zijn niet verwisseld, hij wil soms wel, en nope geen diesel rook

    #17819214

    denk vavuum en retourslangen vervangen, incl T-stukjes

    #17819215

    [rquote=1873461&tid=142871&author=wim-v6]denk vavuum en retourslangen vervangen, incl T-stukjes
    [/rquote]
    En dan terug broem? of?

    #17819216

    hij krijgt te weing tot geen diesel als de retourslangen lekken.

    Vacuum heeft deze motor ook GOED nodig om aan te kunnen gaan.

    Willem

    #17819217

    En als ik nu bijde retourslangen even een boutje indoe, pakt hij geen lucht maar moet hij starten toch?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.