Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Y22DTR P0400
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 10:09 #17238338
Beste, Toen ik vanmorgen mijn Vectra B Y22DTR starte en wegreed vond ik dat deze niet goed optrok,Na enkele meters werd me dit ook aangegeven,Motorlampje aan, Nu heb ik de opcom eraan gehangen en komt er P0400 uit, Iemaknd enig idee aan wat dit kan liggen? Als ik blijf optrekken gaat de storing na een poosje er terug uit en rijd hij weer vlot,tot ik terug stilsta ergens,Dan komt ie steeds terug,Iemand een idee?
Mvg Bart
10 mei 2011 om 10:16 #17885956Dit heb in gevonden via google.
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage Intermittent.
Op diverse forums word gezet dat het meerdere dingen kan zijn EGR, Vacuum slangen, Luchtmassa meter.Heb je de foutcode al eens gerest met de Op-com? Komt de fout melding meteen terug?
Succes.
10 mei 2011 om 10:45 #17885955Is gereset, komt steeds terug, wel ziel zie ik da de turbodruk 1 bar blijft, en niet naar de opgegeven druk van 2 bar gaat.
10 mei 2011 om 21:08 #17885957juist nog even gekeken, oliepeil is goed,egr is schoon (klep en in de inlaat zeer proper) , staafje van de wastegate kan ik ong halve cm induwen met draaiende motor, iemand enig idee wat dit kan zijn?
22 mei 2011 om 10:23 #17885958@Bartjex88 wrote:
juist nog even gekeken, oliepeil is goed,egr is schoon (klep en in de inlaat zeer proper) , staafje van de wastegate kan ik ong halve cm induwen met draaiende motor, iemand enig idee wat dit kan zijn?
Beste Bart dit heb ik ook gehad met mijn auto indien nog aktueel wil ik je wel uitleggen wat of er aqan de hand is
Gr sonny
22 mei 2011 om 10:27 #17885959wow, opgelost, was een lekkende vacuumslang
22 mei 2011 om 10:29 #17885960turbodruk:
kan je op 2 manieren intrpeteren:
1bar = buitenluchtdruk 2 bar is turbo druk
vaker word er gesproken van overdruk
basiswaarde is 0bar, turbodruk is dan 1bar
als deze waarde niet of nauwelijks veranderd, loopt de motor in noodregeling, dit komt doordat er een storing is welke veiligheidsloop vereist om de motor te sparen.
dat is in dit geval:
– Max 3000 toeren
– turbodruk word laag gehouden door de waste gate open te laten.begin eens met het schoonmaken van de EGR en het inlaat:

EGR zit voorop het inlaat met de vacuum slang erop.

Willem
22 mei 2011 om 12:11 #17885961@Bartjex88 wrote:
wow, opgelost, was een lekkende vacuumslang
Bij mij had het ook te maken met de vacuum deze blijkt heel erg belangrijk te zijn bij de diesels, bij mij was er een electronisch gestuurd klepje in de vacuumleiding die te vroeg afblies/open ging, voorbeeld je turbodruk bouwt op tot 1,6 bar daarna lost hij de druk die dan teveel zou zijn in mijn geval blaaste hij al af bij 1,2 bar waardoor de auto de extra turbodruk nog nodig had maar er niet meer was.
de auto ging dan in noodloop totdat de druk hersteld was (lees nog niet nodig) en dan ging het lampje wer uit en ging de auto ook weer uit de noodloop waardoor je dacht dat er niets meer aan de hand was.
Een lekkende vacuumslang kan in principe een soortgelijk probleem veroorzaken.Fijn voor je dat je het gevonden heb.
Gr Sonny
22 mei 2011 om 12:18 #17885962Wim,
Een paar hele mooie foto’s die je geplaatst heb die het probleem vervuilde egr klep perfect illustreren, heel handig want iedereen kan hiermee te maken krijgen en zoals ik het zie ook nog wel zelf op te lossen.
mijn vraag aan jou is het volgende waar maak je die aan gedikte koek mee schoon?, ik kan me zo voorstellen dat je dat niet met van alles en nog wat kan doen.
gebruik je hiervoor brandstof ? of iets anders zoals carburateurreiniger ?Alvast bedankt sonny
22 mei 2011 om 12:28 #17885963heb het afgebikt met een schroevendraaier vervolgens goed schoongemaakt met remmenreinger.
effe laten uitdampen.
toen de boel weer in elkaar gefietst
en toen starten, maar wou niet aanslaan, starter draaide te weinig toeren om de diesel op druk te krijgen (automatisch ontluchten)
heb m geholpen met een vleugje remmenreiniger.
toen test gereden, en de dieselklop tik was weg bovenin bij vollast, alleen kwam de storing nog een keer terug (onjuiste turbodruk).
toen is de beste man toch maar naar oostenrijk gereden voor de wintersport, ik heb m geopperd de auto in duitsland lekker door te halen.
de storing is op de heenweg nog 1keer gekomen, dit vermoedelijk wegens het vastegkoekt zitten van de varianbele schoepen van de turbo.
na deze storing tot nu toe nog steeds geen storing meer gehad.
Ik moet er wel bij vertellen dat deze Zafira alleen maar korte afstandjes heeft gereden (137.000km in 6 jaar)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.