y20dth kat en kleppen in inlaat spruitstuk

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum y20dth kat en kleppen in inlaat spruitstuk

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

beste,

heeft iemand ervaring met een Y20DTH en een lege kat? krijgt de motor hier door meer trekkracht onder in? of valt hij in storing hier door?

en de kleppen in het inlaat spruitstuk? ik heb me laten vertellen dat als je deze verwijderd dat de motor lekkerder en soepeler gaat lopen klopt dat?

gr martijn

Probleem met de wervelkleppen is dat deze vervuilen waardoor de motor minder lucht krijg. Een diesel heeft altijd een lucht overschot dus je zal pas echt merken als deze helemaal dicht zit. Het beste is je EGR uit te laten schakelen en/of deels afdichten en de carteronluchting via een oil catch can te laten lopen. De combi van die twee zorgt ervoor dat alles vervuild raakt. De kat kan helemaal leeg of verwijdert worden, zorgt alleen maar voor tegendruk in je uitlaat.

Hierdoor zal de motor alleen maar verse lucht aanzuigen en makkelijk van zijn uitlaatgassen afkomen, wat uiteindelijk een soepelere lopende motor oplevert.

@C00kie wrote:

Probleem met de wervelkleppen is dat deze vervuilen waardoor de motor minder lucht krijg. Een diesel heeft altijd een lucht overschot dus je zal pas echt merken als deze helemaal dicht zit. Het beste is je EGR uit te laten schakelen en/of deels afdichten en de carteronluchting via een oil catch can te laten lopen. De combi van die twee zorgt ervoor dat alles vervuild raakt. De kat kan helemaal leeg of verwijdert worden, zorgt alleen maar voor tegendruk in je uitlaat.

Hierdoor zal de motor alleen maar verse lucht aanzuigen en makkelijk van zijn uitlaatgassen afkomen, wat uiteindelijk een soepelere lopende motor oplevert.

de inlaat heb ik nog niet zo lang geleden geheel schoon gemaakt dus dat is geen probleem.

maar kat leeg hallen helpt dus wel.

gaan we dat eerst is proberen.

gr martijn

Als je het andere niet doet zal je zien dat de inlaat zo weer helemaal vol zit. Succes met de uitlaat :thumb

Rijd zelf al 2 jaar met een 2.2DTI met een lege kat(opengeslepen en er een buis in gelast zodat het eigenlijk 1 rechte lijn is(In België doen ze er op de keuring moeilijk over)) , Onderin heeft ie wel iets meer koppel dan, mijne is ook nog eens gechipt :)

Ik zou dus zeggen leegmaken die zooi:)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Dan ga ik hem zeker leeg maken.

De mijne is ook gechipt maar is een 2.0 maar is al rap zat zat met me sedan in 10 sec op de 100

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.