Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenonlamp vervangen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2012 om 16:00 #17246606
Dag, ik heb 1 lamp stuk van mijn Astra Cosmos 1.9 TDI uit 2006
Weet iemand welk merk en type xenon lampen hier in zit en waar ik deze gunstig nieuw kan bestellen.
Misschien verstandig on ze dan allebij te vervangen, ?
Alvast bedankt Ray
16 februari 2012 om 16:02 #17993059Sowieso per twee vervangen. 4300k phillips lampen zitten er origineel in.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
16 februari 2012 om 16:36 #17993060Het kan zijn dat je anders kleurverschil krijgt als je 1 enkele vervangt.. duurt altijd even en moe een tijd in bedrijf zijn geweest voordat de lamp bijkleurt. 1 vervangen kan wel, maar kans is op kleurverschil (hoeft niet)
16 februari 2012 om 16:57 #17993061Uit ervaring alle twee vervangen standard Philips 4300k, als je het zelf doet moet de hele bumper eraf want er is geen ruimte om bij het lampje te komen alles zit krap. Kosten bij de dealer kunnen uitkomen op 150 euro per stuk ex montage.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Schiedam heb je wel een garage die het voor 170 euro monteert orgineel Philips 4300k. Je kan ook gaan voor aftermarket lampjes.
16 februari 2012 om 17:26 #17993062Ik heb het ook dealer laten doen, was 62,50…(1 lamp)
Bumper haalde ze er niet af, maar luchtfilter eraf gehaald en toen was het zo gepiept.
Volgende keer doe ik het ook zelf ;)16 februari 2012 om 17:35 #17993063Dan heb je een goedkoop dealer die mijne rekende 300 voor 2 lampen vreemd? Maar je hebt 1 lamp vervangen? Dan is dat niet zo handig ivm kleurverschil
16 februari 2012 om 18:28 #17993064Philips 4300K D2s (weet niet of deze in de astra zitten) zijn op ebay.de te krijgen voor een 60-tal euro per set.
16 februari 2012 om 18:41 #17993065@iquick wrote:
Dan heb je een goedkoop dealer die mijne rekende 300 voor 2 lampen vreemd? Maar je hebt 1 lamp vervangen? Dan is dat niet zo handig ivm kleurverschil
Gewoon officieel bij Opel-dealer laten doen (met Philips Xenon lamp)
Ik had eigenlijk totaal geen kleurverschil, hadden we nog even gecontroleerd maar dat was er gelukkig niet… dus volstond 1 lamp.
16 februari 2012 om 19:48 #17993066Ja drm zeg ik ook goedkoep opel dealer. Deze zijn echt duur bij ons hier :(
16 februari 2012 om 22:06 #17993067mijn vectra gts lustte geen imitatie pitten . constant melding dat dimlicht stuk was in boordcomputer .
dure philips pitten gemonteerd en nooit weer een melding gehad , dus kijk wel uit met imitatie ;)
16 februari 2012 om 22:40 #17993068ik heb dus ook de fout gemaakt om op ebay “philips” xenon lampjes te kopen (5000k), het was dus echt eerste klas rommel, er stond ook gewoon philips op het lampje maar het was echt niet de juiste kwaliteit. Uiteindelijk nog in nederland echte philips lampjes gekocht.
17 februari 2012 om 06:39 #17993069@Spacejam wrote:
ik heb dus ook de fout gemaakt om op ebay “philips” xenon lampjes te kopen (5000k), het was dus echt eerste klas rommel, er stond ook gewoon philips op het lampje maar het was echt niet de juiste kwaliteit. Uiteindelijk nog in nederland echte philips lampjes gekocht.
Van die heerlijke jappe-setjes. Heb ze al vaker gezien en negatieve dingen over gehoord. Voor Xenon: gewoon gaan voor kwaliteit, Die imitatie setjes of Xenon looks maken je vaak voor een paar euro een stuk armer aan randschade door gebruik.
18 februari 2012 om 11:50 #17993070@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@Spacejam wrote:
ik heb dus ook de fout gemaakt om op ebay “philips” xenon lampjes te kopen (5000k), het was dus echt eerste klas rommel, er stond ook gewoon philips op het lampje maar het was echt niet de juiste kwaliteit. Uiteindelijk nog in nederland echte philips lampjes gekocht.
Van die heerlijke jappe-setjes. Heb ze al vaker gezien en negatieve dingen over gehoord. Voor Xenon: gewoon gaan voor kwaliteit, Die imitatie setjes of Xenon looks maken je vaak voor een paar euro een stuk armer aan randschade door gebruik.
Volkomen mee eens ik zie ook altijd van die imitatie shit die mijn oog verblinden. Vooral als mijn moeder naast me zit, die heeft hele slechte ogen en kan niet tegen fel licht. Zet altijd zonnebril op voor zulke lichten en ik kijk de andere kant uit. Maar niet elke set hoor, een vriend zijn vader had ook imitatie set en daar had ik juist helemaal geen last van. Was ook een vw, maar daar zaten die bolle lenzen in. Ik denk denkt dat het verschil maakt als je imitatie in een komplamp zet die geen bolle lens heeft. En van de BMW rijders met ronde lenzen heb ik ook geen last van. Meestal van die vw en seats zonder bollen lenzen koplampen.
18 februari 2012 om 15:15 #17993071Volkomen mee eens ik zie ook altijd van die imitatie shit die mijn oog verblinden. Vooral als mijn moeder naast me zit, die heeft hele slechte ogen en kan niet tegen fel licht. Zet altijd zonnebril op voor zulke lichten en ik kijk de andere kant uit. Maar niet elke set hoor, een vriend zijn vader had ook imitatie set en daar had ik juist helemaal geen last van. Was ook een vw, maar daar zaten die bolle lenzen in. Ik denk denkt dat het verschil maakt als je imitatie in een komplamp zet die geen bolle lens heeft. En van de BMW rijders met ronde lenzen heb ik ook geen last van. Meestal van die vw en seats zonder bollen lenzen koplampen.
Xenon hoort (mag ook alleen?) in verstralers die het licht kunnen bundelen en verdelen, anders krijg je het zelfde effect alsof iemand groot licht op je schijnt. weet niet of dit helemaal klopt. Maar je normale licht mag in geen een geval een andere weggebruiker hoe dan ook verblinden. Is ook gewoon apk afkeur.
Bollenzen met Xenon waarvan de bundels goed zijn afgesteld geven een enorm mooi effect en voldoende licht om prettig en verantwoord te kunnen rijden. Helaas denken niet alle automobilisten zo.
18 februari 2012 om 17:37 #17993072@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Volkomen mee eens ik zie ook altijd van die imitatie shit die mijn oog verblinden. Vooral als mijn moeder naast me zit, die heeft hele slechte ogen en kan niet tegen fel licht. Zet altijd zonnebril op voor zulke lichten en ik kijk de andere kant uit. Maar niet elke set hoor, een vriend zijn vader had ook imitatie set en daar had ik juist helemaal geen last van. Was ook een vw, maar daar zaten die bolle lenzen in. Ik denk denkt dat het verschil maakt als je imitatie in een komplamp zet die geen bolle lens heeft. En van de BMW rijders met ronde lenzen heb ik ook geen last van. Meestal van die vw en seats zonder bollen lenzen koplampen.
Xenon hoort (mag ook alleen?) in verstralers die het licht kunnen bundelen en verdelen, anders krijg je het zelfde effect alsof iemand groot licht op je schijnt. weet niet of dit helemaal klopt. Maar je normale licht mag in geen een geval een andere weggebruiker hoe dan ook verblinden. Is ook gewoon apk afkeur.
Bollenzen met Xenon waarvan de bundels goed zijn afgesteld geven een enorm mooi effect en voldoende licht om prettig en verantwoord te kunnen rijden. Helaas denken niet alle automobilisten zo.
Ik maak veel van zulke gasten mee die het in een koplamp neerzetten zonder bollenlenzen en dna krijg je het effect van groot licht idd. Ik heb daar zon hekel aan je word gewoon verblind. Of het is verkeerd afgesteld is ook mogelijk.
18 februari 2012 om 22:26 #17993073@iquick wrote:
Ik maak veel van zulke gasten mee die het in een koplamp neerzetten zonder bollenlenzen en dna krijg je het effect van groot licht idd. Ik heb daar zon hekel aan je word gewoon verblind. Of het is verkeerd afgesteld is ook mogelijk.
Heeft puur te maken met verkeerde koplampen.
18 februari 2012 om 23:25 #17993074@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@iquick wrote:
Heeft puur te maken met verkeerde koplampen.
Dat is idd wat ik bedoel ook king: Verkeerde koplampen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.