Xenon

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17526979

    8000K is idd blauw, zoals hieronder beschreven (maar mooi blaauw is nie lillek):
    3000k
    Geel licht. Retro look kleur zoals die bekend is van oude automobielen.

    4300k
    Ziet er uit als halogeen, maar dan veel feller. 4300k is voor de ogen van de meeste mensen het beste, kijkt rustig en natuurlijk en het lijkt alsof je twee keer zoveel ziet als 6000k. 4300K zit standaard in de meeste auto’s. Is wat witter dan halogeen licht, maar er zit nog een klein tintje geel in.

    5000k
    Is puur wit, er zit geen enkel geel of blauw in. Wil je iets meer een `xenon-look` dan 4300k dan ga je voor 5000k.

    6000k
    Wit licht met een klein beetje blauw, geeft al minder licht op de weg dan 4300k.

    8000k en hoger
    Alles boven 6000k heeft qua lichtopbrengst geen meerwaarde, behalve het uiterlijk… Hoe hoger de K-waarde hoe blauwer en hoe minder lichtopbrengst je krijgt, maar wel meer reflectie (sommigen zeggen dat je jezelf verblind). Hoe lager hoe geler en meer licht. Lager is ook rustiger voor de ogen.

    Suc6 met inbouwen.

    #17526980

    tja ik heb ook weleens 8000K gehad, maar ik was er niet over tevreden.

    #17526981

    Ja, ik zie wel wat het word en mocht het nu echt niks zijn dan kan altijd 6000k nog. Maar bij mn broer zn astra vind ik het wel mooi:P

    #17526982

    De keuze voor 4300K > 6000K zeker in de originele Vectra Xenon koplampen is aan te raden.

    Bij de weg: Tegenwoordig word heel veel 5000K en 6000K standaard gebruikt bij veel merken, ben er ook tevreden over met mijn lens lampen in de combo, met 6000K Xenon erin, 8000K betekend wel inleveren op zich voor de auto.

    Super veel licht en mooi WIT.

    Wilem

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.