Xenon met warning cancellers…maar toch

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Xenon met warning cancellers…maar toch

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Hoi,

Ik heb een set Xenon van vroeger aangesloten met slim/canbus ballasten…maar toch een foutmelding?
    Met dit met Opcom ingesteld worden om deze foutmelding er uit te krijgen?
    (dimlicht nakijken komt er op te staan)

bedankt!

McKaamos
    Deelnemer

Sowieso is er Canbus en Canbus.
    Canbus is alleen maar de spoorrails. Welke treinen er precies op rijden en waar die gevoelig voor zijn is maar de vraag en verschilt per auto merk.

Je kan een Xenon set niet universeel Canbus-proof maken. Sowieso is Canbus opzich al onderhevig aan welk subsysteem het precies is, en daarbij is het ook afhankelijk van hoe het lichtcontrole systeem precies in elkaar steekt. Bij de ene auto wordt er gewoon gemeten of er stroom loopt. Bij de andere worden er pulsen door de lamp gestuurd om te checken of de gloeidraad niet gebroken is, en nog een hele hoop tussenwegen.
    9 uit 10 keer betekent “Canbus proof” eigenlijk VAG-proof (VW/Audi/Seat/Skoda), gezien dat de auto’s zijn met de meeste problemen.

Het is dus aan te raden om gewoon de instelling via Opcom te veranderen, want je Opel kan er prima mee overweg. Hij moet alleen even weten dattie iets anders hoort te zien dan Halogeenlampjes.
    Dat heeft verder zelfs niets met Canbus te maken, maar met de manier van het doormeten van de lampen. Het resultaat van die test wordt via de Canbus spoorweg, met Opel’s eigen treintjes, naar je boordcomputer en display gemeld.

arjontje
    Deelnemer

Ofetewel om een lang verhaal kort te maken. instellen met opcom. probleem verholpen. :jerry

Anoniem
    Inactief

ok zalig…en als ik achteraf terug Halogeen steek voor de APK/keuring. Moet ik die instelling dan terug veranderen? Nu nog iemand vinden met OPCOM dan…want de melding blijft verschijnen gedurende de hele autorit…storend
    McKaamos, bedankt voor de serieuse uitleg!

Bartjex88
    Deelnemer

Als je het ziet zitten om eens een ritje Turnhout te doen kan ik je wel helpen.

sander2.5v6
    Deelnemer

Ik heb ook ook opcom, heb het alleen nog nooit gedaan maar proberen wil ik het wel!
    Ossendrecht ligt 20 minuutjes van antwerpen.
    Volgens mij kan je gewoon xenon zonder canbus warning cancellers plaatsen en dan activeren met opcom. Zelfs dan geen melding.

Anoniem
    Inactief

Bangelijk…zal je binnekort een pm sturen om langst te komen in Ossendrecht!grtz

Anoniem
    Inactief

@sander2.5v6 wrote:

Ik heb ook ook opcom, heb het alleen nog nooit gedaan maar proberen wil ik het wel!
    Ossendrecht ligt 20 minuutjes van antwerpen.
    Volgens mij kan je gewoon xenon zonder canbus warning cancellers plaatsen en dan activeren met opcom. Zelfs dan geen melding.

Hoi Sander!

Bedankt! Dankzij jouw OPCOM is de melding weg…rit naar Antwerpen, niets meer gezien.

Nogmaals bedankt

sander2.5v6
    Deelnemer

Prima mooi zo :thumb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.