Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17547983

    origineel gepost door Spacejam
    Ik voor in mijn astra h onlangs 2 philips d2s lampen gekocht voor 100 euro samen, Dat is opzich ook nog wel te doen.

    Maar is dat dan 4300k of 6000k?

    #17547984

    Dat is 4300k. Het geeft bij de astra h een lichte blauwe schijn van een afstand, als je er recht inkijkt is het wit met een vleugje geel.

    #17547985

    ik heb laatst eugene van gm-tuningparts een pilotproline 6000K setje gekocht en ingebouwd dit werkt zonder problemen en geen draad te zien ;) een aanrader dus.

    #17547986

    Zo, de ballasten en starters van Hella zijn binnen. :D
    Morgen komen als het goed is de Pilot Xenon 6000k lampen binnen.
    Dan nog even een dag vinden om het allemaal in te bouwen. :D

    Hoe hebben jullie trouwens die twee draden bij de stekker gestoken? Is daar geen standaard dingetje voor?

    #17547987

    origineel gepost door rdh
    ik heb laatst eugene van gm-tuningparts een pilotproline 6000K setje gekocht en ingebouwd dit werkt zonder problemen en geen draad te zien ;) een aanrader dus.

    Ik kan dit beamen! Ik heb gisteravond en vandaag in het donker gereden en ik kan jullie vertellen dat het een super-verbetering is t.o.v. de standaard halogeen-lampen!:wors

    De verkeersborden lichten veel beter op, en jeetje: wat is sneeuw wit!!! (even op z’n Oud-Hollandsch gezegd)

    Mijn advies… Pilot-Xenon van 6000K !!

    #17547988

    origineel gepost door Jorizimo
    Zo, de ballasten en starters van Hella zijn binnen. :D
    Morgen komen als het goed is de Pilot Xenon 6000k lampen binnen.
    Dan nog even een dag vinden om het allemaal in te bouwen. :D

    Hoe hebben jullie trouwens die twee draden bij de stekker gestoken? Is daar geen standaard dingetje voor?

    Ik heb zelf de connector op een nette manier aangepast zodat de bedrading van de auto orgineel blijft. let overigens wel op met het loskoppelen van de stekkers. Ik heb namelijk één borgpin van de stekker kapot gemaakt (breekt al af als je ernaar kijkt).

    origineel gepost door GTC_Michieleke

    Mijn advies… Pilot-Xenon van 6000K !!

    Kan je nagaan als je 4300k pakt (nog een stuk meer licht dan 6000k):jerry

    #17547989

    Oke, bedankt voor de tip Spacejam.
    Jij hebt gewoon 2 pinnetjes me draad in de lege hulzen gestoken en deze vastgemaakt aan de draad van pin 1 dan?

    #17547990

    Ik heb het rode dingetje uit de connector van de koplamp gehaald en om de pinnen heen een gleufje gekrast en daar een geisoleerd kabeltje ingelegd en die vastgesoldeerd aan de 3 pinnen (pin 1 naar 9 en 10) en vervolgens het rode isolatieplaatje er weer tussen gedaan. de connector van de auto blijft zo volledig intact. er zijn nog 2 massa punten in de connector maar die moet je niet gebruiken (Te zwak, pin 1 is wel sterk genoeg).

    even voor de duidelijkheid:
    zo moet het dus NIET!! (verkeerde manier van verbinden en niet de goede pinnen):

    #17547991

    Hoi Spacejam.

    Heb je misschien een foto hoe je het dan wel heb gedaan.
    Ben wel benieuwd naar jou oplossing.
    Ik snap alleen niet zo goed wat je met dat rode dingetje bedoeld.
    Heb namelijk bij mij wel de 2 draden in de stekker gemaakt.
    Maar jou mannier lijkt me ook wel een prima oplossing.

    Groetjes Michel.

    #17547992

    Het gaat om het rode rubbertje wat je hier rechtsonder ziet:

    Als je die eruit haalt krijg je hetzelfde te zien als de foto’s van mijn reactie hierboven. ik heb vervolgens dit gedaan:


    Het rode is koper, het gele stuk de isolatie van de kabel. het kabeltje ligt nu een beetje verzonden in het zwarte (voorzichtig uitgekrast en met een hete naald). Daarna heb ik het rode rubbertje er weer opgedaan waardoor je het niet meer zit en er ook geen vocht bij kan komen. Het is wel priegelwerk maar het lijkt me een nette oplossing (en je kan altijd de units er weer uithalen zonder dat je iets ziet aan de orginele bekabeling).

    Je kan er misschien ook nog bij als je het glas van de koplamp haalt zodat je er aan de achterkant van de connector bij kan, dit heb ik zelf maar achterwege gelaten (ik weet ook niet of je er dan uberhaupt bij kan).

    #17547993

    Hoi Spacejam.

    Het is me helemaal duidelijk.
    Inderdaad een mooie oplossing.
    Net zo gemakkelijk en je hoef niet aan je kabelboom te solderen.
    Ik heb er zelf ook aan zitten denken om het in de koplamp door te verbinden.
    Maar vind ze iets te duur om ze open te maken met alle gevolgen van dien.

    Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje.
    Als ik over een klinkerweg ga dan trillen de lampen iets het is niet veel maar je kan het wel zien in je voor ganger.
    Zijn er hier meer mensen waarbij dit is opgevallen of zit er iets los in m’n koplampen?
    Ook heb ik soms onderin de koplamp wat vocht tegen het glas zitten.
    Meestal na het wassen of als ik uit de garage kom.
    Bij mijn oude koplampen had ik hier nooit last van.
    Ik ben er 100% zeker van dat ze goed afgesloten zijn.

    #17547994

    Nette oplossing lijkt me. Inderdaad wel priegelwerk.
    Denk dat ik ervoor ga om het gewoon in de stekker te doen met draadjes naar de draad van de 1.

    #17547995

    Ik denk dat het in de stekker ook priegel werk is, hoe ga van pin 9-10 naar pin 1? in de stekker kan het volgens mij niet, dan zou je buitenom moeten (astra-gtuden??).

    Het trillen is me eigenlijk niet opgevallen, kan je je koplamp bewegen vanaf de buitenkant? Van het vocht heb ik overigens geen last, mischien wat vuil tussen het rubber bij de aansluiting van de ballasten of zit de rubberdop van de h7 pit er niet goed op? Heb je het aan beide kanten? Heb je trouwens de ballasten met 3 schroeven vastgezet (de schroeven worden namelijk niet meegeleverd maar de gaatjes zitten er wel).

    #17547996

    Ik ben inderdaad buitem omgegaan om ze daar vervolgens vast te solderen aan de draad van pin een.
    De stekkers heb ik vervolgens vast gelijmd in de connector van de kabelboom dus die is ook weer waterdicht.
    Ik heb de ballasten inderdaad met drie schroeven vast zitten en de kap van de h7 lamp zitten ook goed vast.
    Het vreemde is dat alle twee de lampen het zelfde probleem hebben.
    Ik denk dat ik de bumper er nog maar eens een keer af ga halen om te kijken waar het probleem zit.

    #17547997

    Vandaag ook nog stadslichtjes gehaald, LED van Pilot met weerstand… Straks er even inzetten en dan is m’n licht-project af! Nu is het eigenlijk geen gezicht, witte Xenon en gele stadslichten…:argue Dat bijt elkaar een beetje…

    Binnenkort eens foto’s maken en op het forum zetten! :kewlpics

    #17547998

    Zeker foto’s maken!
    Welke ledjes heb je? Artikelnummer?

    #17547999

    Dat had ik ook met mijn angel eyes ringen daarom heb ik er nu ook led lichtjes in gezet, gelukkig loopt dat zonder canbus anders zou ik steeds melding kregen dat het licht stuk is :D

    #17548000

    origineel gepost door Jorizimo
    Zeker foto’s maken!
    Welke ledjes heb je? Artikelnummer?

    Hoi Jorizimo,

    Ik heb de LED T10, 2 SMD white, CAN-bus met art.nr.5952 van Pilot. Ik heb ze nog niet geplaatst, maar normaal gezien moet dit gewoon werken volgens de verkoper bij De Haas in Eindhoven.

    Op onderstaande website staat ook het één en ander aan info:

    http://www.pilotxenon.com/?id=79&title=Vervanging leds

    Succes!

    Michiel

    #17548001

    origineel gepost door GTC_Michieleke

    origineel gepost door Jorizimo
    Zeker foto’s maken!
    Welke ledjes heb je? Artikelnummer?

    Hoi Jorizimo,

    Ik heb de LED T10, 2 SMD white, CAN-bus met art.nr.5952 van Pilot. Ik heb ze nog niet geplaatst, maar normaal gezien moet dit gewoon werken volgens de verkoper bij De Haas in Eindhoven.

    Op onderstaande website staat ook het één en ander aan info:

    http://www.pilotxenon.com/?id=79&title=Vervanging leds

    Succes!

    Michiel

    Morgen de LEDs inbouwen en foto’s maken…

    #17548002

    Waar blijven de foto’s?? :angel

    #17548003

    Ook pilot lampjes:

    Foto gejat uit http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111750

    #17548004

    De foto’s moeten even op zich laten wachten, net als de LED-lampjes… Afgelopen weekend beetje ziek geweest. :(

    Volgende week hoop ik meer succes te hebben en dan zullen de foto’s snel volgen!

    #17548005

    Ik heb m’n xenon lampen erin zitten.
    In het begin ging ie aan en meteen weer uit met foutcode ‘dimlicht’ op m’n schermpje.
    Nu gaan de lampen na een aantal keer aan en uit te zetten wel gewoon aan, de foutcode is weg.
    Maar dat is alleen zonder gestarte motor. Als ik m’n motor start, dan beginnen de lampen na 2 seconde te flikkeren. Dit houdt niet op, of ik moet de motor uit zetten, dan stopt het en blijven ze gewoon goed branden.
    Wie weet hoe dit kan? Heb nu geen licht, dus kan niet ’s avonds rijden.. :thumbdown

    #17548006

    zonder gestarte motor heb je 12 v boordspanning

    met gestarte motor heb je 14,4 boordspanning.

    of het komt omdat je start terwijl je de lampen aan hebt,dat er dan een te grote spanningsval is dat je lampen hierdoor gaan flikkeren.

    en als de motor loopt en je doet ze dan aan ???

    #17548007

    Net even getest:

    Bij gestarte motor m’n lampen aangezet, gaan ze aan en meteen uit. Ook weer melding ‘dimlicht’.
    Na een paar keer aan en uit is de melding weg maar blijven de lampen flikkeren.

    Als ik dan m’n motor af zet en de lampen aan, dan is het gewoon goed. Ook geen foutmelding.

    *edit: even later is de melding weer terug en doen de lampen het weer niet / of flikkeren.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 232)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.