Forumindex › Forums › Modellen › Astra › xenon in sonar angel eyes astra f.. hoe aansluiten?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2014 om 16:43 #17264711
heb een setje angel eyes en een setje h1 xenon.
maar ik snap er niks van met al die kabels haha.iemand die mij DUIDELIJK (en het liefst met foto) kan vertellen hoe ik het aan moest sluiten?
14 maart 2014 om 17:12 #18223918Hahaha, zo’n setje heb ik ook sinds dinsdag!!

Ik volg deze even. Als het lichtbeeld een beetje meevalt ga ik ook voor de xenon. Gaat het je om het aansluiten van alleen dat xenon of moet je hulp bij alles?
14 maart 2014 om 17:20 #18223919gaat om de xenon vooral.
de aansluit stekker van de lamp is h4, maar de xenon die er in moet is h1.
dus snap het aansluit schema ff niet.
zoals ik nu zelf denk moet ik de stekkers van het lampje en van de massa er af halen en die aan de xenon maken.
maar om groot licht te kunnen hebben moet ik de gewone h4 stekker ook aansluiten.
na mijn idee krijgt de xenon dan 2x stroom, vanaf de h4 stekker en van de h1 stekker.
of ik moet in de draden gaan knippen, hmmzz..
morgen anders nog maar ff rustig bekijken denk ik.14 maart 2014 om 17:24 #18223920ik heb ook xenon in mijn astra g zitten en ik kwam er ook niet uit ik heb het via goolge
vandaankijk daar ff kijk onderhandleiding xenon verlichting zo heb ik het ook gedaan
gr
14 maart 2014 om 17:28 #18223921Ik heb in mijn draden geknipt, maar ik ben daar best makkelijk in. Wit is voor grootlicht, geel is voor dimlicht (uit mijn hoofd, meten is zeker weten). De aansluiting op de lampen heb ik er ook afgehaald. Ik had een tweedehands setje en die stekkers waren toch al gaar.
Je kan die stekker laten zitten en na de stekker de draden doorknippen. De draad voor grootlicht gewoon opnieuw aansluiten (solderen, kroonsteen), de draad voor dimlicht naar je xenonset.
Let op: xenon vraagt een hoge startstroompulsedinges. Meestal is het handiger om die stekker achterwege te laten, omdat daar het contact tussen de klemmen vaak niet al te best is.14 maart 2014 om 20:38 #18223922hoeft NIET geknipt te worden.
ik had bij me astra F ook dezeflde angel eyes als hierboven ingebouwd met xenon.
ik weet absoluut niet meer hoe het zat , maar als ik het weer zie kan ik het je denk ik binnen 10 sec vertellen.
kun je misschien niet een paar (duidelijke) foto’s maken van de draden@ hierboven , koop die xenon alvast maar wat je krijgt echt een bak ligt erbij (ik had 8000K)
14 maart 2014 om 22:45 #18223923Zat er een H4-adapter oid bij jouw setje dan? Die hele H4 stekker is overbodig geworden, want je gaat over op H1. Die angel eyes zijn toevallig op maat gemaakt voor de auto, dus zit er een H4 plug op. Kan me zo voorstellen dat niet alle universele xenon kits allerlei adapters meegeleverd krijgen
14 maart 2014 om 22:58 #18223924ik denk het wel dan , ik hoefde iig niks te knippen oid
15 maart 2014 om 09:47 #18223925wtf..
moet je nu ineens geld gaan betalen bij imageshack om foto’s te uploaden???ff op zoek naar een andere site dan waar ik kan uploaden.
15 maart 2014 om 09:57 #18223926

de foto’s..
niet scherp maar hoop dat je er wat aan hebt.15 maart 2014 om 17:19 #18223927@soepkiepe wrote:
Zit hier het xenonbolletje er al in? In dat geval ben je aan die kant klaar.
Aan de autokant moet de pluskabel van het setje (waarschijnlijk de rode) aan de autokabel voor het dimlicht. Als je de H4 stekker wil behouden: blauwe draad van het setje losknippen (die is overbodig geworden in de lamp zelf) en daar de plus van het setje op zetten. De massa van het xenonsetje moet aan één van de zwarte draden van de koplamp-H4-stekker. Even opletten welke je pakt, anders doet je grootlicht het niet meer.
Lang verhaal, dus vanavond zal ik een professioneel paintschema in elkaar flansen als dat makkelijker is.15 maart 2014 om 17:35 #18223929De blauwe draad die normaal op je halogeen lampje zit ( blauwe draad met schuifje ) dat klik je op de rode draad van de xenon die op de 2e foto nog los zit, in de Kaplans zit ook nog een massa draad (ok met een schuifje ). Deze sluit je dan aan op de zwarte draad van je xenon.
En het zwarte blokje met de 3 aan sluitingen dat klik je weer in de originele stekker die in de auto zit en dan werkt de xenon gewoon.
15 maart 2014 om 17:44 #18223928juist.. precies wat ik dacht dus ;)
maar moet ik van dat blokje niks af knippen dan? want als ik die er gewoon op klik en ik zet het ligt aan gooit ie er toch 2x stroom op? 1x via de xenon en 1x via het blokje? odf gaat ie dan vanaf dat blokje juist naar de xenon? .. ik denk weer te moeilijk zeker hahamaar dan hebben we de ringen nog, die zitten weer op die dunne kabeltjes aan de onderkant, daar zit er ook 1 aan van de led, maar die doet het niet dus sluit ik ook niet aan denk ik.
die moet ik dan toch ook op een 1 of andere manier weer aansluiten op dat stekkertje met 3 ?15 maart 2014 om 18:21 #18223930Als ik de draden van je xenonkit zo goed gezien heb (kleuren zoveel mogelijk overgenomen):

De blauwe draad in de koplamp doe je niks meer mee. Je lampje krijgt immers zijn stroom direct uit het kitje. Dat kitje krijgt zijn stroom uit de blauwe draad van de H4 stekker. Wat Nick-GSI ook gezegd had dus.
Het grootlicht werkt direct uit de H4-stekker en dat gaat dus volledig om dat kitje heen. Grootlicht moet je niet met xenon willen ivm de lange opwarmtijd15 maart 2014 om 18:26 #18223931@soepkiepe wrote:
maar dan hebben we de ringen nog, die zitten weer op die dunne kabeltjes aan de onderkant, daar zit er ook 1 aan van de led, maar die doet het niet dus sluit ik ook niet aan denk ik.
Heb je op de plus en min gelet? LED is daar gevoelig voor in tegenstelling tot halogeen.
@soepkiepe wrote:
die moet ik dan toch ook op een 1 of andere manier weer aansluiten op dat stekkertje met 3 ?
Als het goed is ligt er een aparte stekker voor je stadslicht. Die heb ik gebruikt voor het ene ledje onderin. De LED-ringen heb ik via een ingewikkelde constructie als dagrijverlichting geschakeld (aan op contact, maar uit als stadslicht aan wordt gezet).
15 maart 2014 om 19:08 #18223932nee je hoeft niks af te knippen, op de blauwe draad komt gewoon de spanning als je je lampen aan doet, de blauwe draad is dus de voeding voor je ballasten ( zelfde geld voor de massa )
15 maart 2014 om 20:05 #18223933Aha, je bedoelt dat je in de klemmetjes die normaal op het lampje van het dimlicht zitten de contacten van de xenonkit steekt. Zo had ik het nog niet bekeken. Dat is inderdaad het minste sloopwerk en werkt net zo goed.
15 maart 2014 om 20:17 #18223934jup het blauwe schuifje op het rode schuifje en de zwarte (massa ) op het zwarte schuifje. En je groot licht hoef je niks voor te veranderen
29 maart 2014 om 16:57 #18223935gelukt ;)
2 april 2014 om 12:46 #18223936@johanhummer9 wrote:
@ hierboven , koop die xenon alvast maar wat je krijgt echt een bak ligt erbij (ik had 8000K)

Net erin gezet. Vannacht de wegen maar eens onveilig maken ermee :jerry

-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.