xenon in mistlampen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum xenon in mistlampen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275545

    hallo ik heb voor mijn vectra c1
    xenon lampen set voor in de mistlampen gekocht
    de xenon is een h3 setje
    daar zit normaal een halogeen lampje in met een stroomdraadje eraan
    dan zit er in de mistlamp een wit draadje die op het draadje van het lampje zit
    en een zwarte draad die op het frame waar de lamp ingaat zit
    nu heb ik de ballasten gemonteerd en de lampen
    daarbij heb ik de witte draad op de plus van de xenon aangesloten
    en de zwarte draad die op het frame zat op de min van de xenon
    maar ik krijg de xenon niet aan en als de halogeen lampje terugstop
    da brandt de halogeen lampje wel
    kan het zo zijn dat de zwarte draad in de mistlamp de plus is en de witte de min
    mij lijkt het dat zwarte draad altijd de min is

    groet peter

    #18311558

    Heb je geen multimeter. Dan kan je het na meten.
    Ook zodra je de xenon aangesloten hebt.

    #18311559

    nee die heb ik niet en op stroom gebied
    heb ik geen idee hoe dat te meten is

    #18311560

    Waarom xenon in je mistlampen het heef totaal geen zin..
    Ga je dan ook standaard met mistlampen rijden of als het regent?

    #18311561

    @Jones Newton wrote:

    Waarom xenon in je mistlampen het heef totaal geen zin..
    Ga je dan ook standaard met mistlampen rijden of als het regent?

    Heerlijk. Heb in me astra g ook. Xenon dimlicht. Grootlicht en mistlicht. Zet vaak zat in donkere polder aan. Geeft zoveel licht dat het gewoon dag lijkt. En ook stukje berm mee verlicht.
    Natuurlijk als tegenligger komt even dimmen.

    Je setje xenon moet de plus min van het halogeenlampje naar je balast. En van je balast naar het xenonlampje dan werkt het. Vervolgens een gaatje boren in behuizing waar het rubbertje in past. En klaar.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18311562

    hoe bedoel je dat littlebird
    dat de zwarte draad die op het frame van de mistlamp zit op de plus van de xenon moet die naar de ballast gaat
    en de witte draad die normaal op het h3 lampje gaat op min naar de ballast

    groet peter

    #18311563

    Nee het frame is de min ofwel massa genoemd. Het draadje wat aan jou gloeilamp zit is de plus. En die gaat in een ander stekkertje dacht ik.
    Pff zou eigenlijk zelf even moeten kijken vlug hoe het ook alweer zat bij mij. Alleen heb ik daar even geen tijd voor. Pas morgenmiddag. Als je mij een pb stuurt morgen eind vd middag kijk ik even voor je! Anders ga ik het nog vergeten ook.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

    #18311564

    ja zo had ik het inderdaad ook aangesloten zwarte draad van frame op de min van de xenon
    en de wite draad die op de h3 lampje zat op de plus van de xenon maar er gaat totaal niets branden
    behalve als ik de h3 lamp weer terug stop die brandt dan weer wel

    #18311565

    het is inmiddels gelukt met de xenon in de mistlampen
    het blijkt dat dus de zwarte draad op het frame van de mistlamp
    op de rode plus van de xenon moet
    en de witte draad van de mistlamp op de zwarte mindraad van de xenon
    en dan gaat het werken

    #18311566

    Goed bezig! nu zijn we benieuwd naar fotos natuurlijk

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18311567

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18311568

    Gaaf! Nu de stadslichten nog in led ghihi

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18311569

    ja inderdaad
    die had ik er al ingezet
    maar was geen succes waren waarschijnlijk
    geen canbus leds dus als ik het contact aanzet
    gelijk een melding lampen kapot dus maar weer
    verwijderd

    #18311570

    @peter2.2 wrote:

    ja inderdaad
    die had ik er al ingezet
    maar was geen succes waren waarschijnlijk
    geen canbus leds dus als ik het contact aanzet
    gelijk een melding lampen kapot dus maar weer
    verwijderd

    Jep moet je ze met weerstand monteren. Kan op 2 manieren. Een losse weerstand erop zetten. Dan kun je elke led erin duwen wat je wil.
    Of een canbus led kopen.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18311571

    oke gewoon losse weerstand erop solderen
    weet je ook wat voor weerstand
    want dan wil ik dat wel gaan halen

    gr peter

    #18311572

    http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/37727/CategoryID/67/Warning-Canceler%2FCanbus-Weerstanden-voor-LEDs/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    De 5 watt. Deze zet je tussen de plus en min van je stadslicht. Jd kunt de knijpstekkers gebruiken al ben ik daar niet zo voorstander van.
    Daarna het werkt het met elke led.

    Let wel op! De weerstandjes worden heet! Zorg dat je ze netjes wegwerkt en dat ze nergens met plastic in aanraking komen. Liefst vrij in de lucht of tegen metaal aan van bumperbalk ofzo. Zorg ook dat de draden natuurlijk niet kapot kunnen schuren tegen iets scherps. Is even rot karwei maar daarna kun je elke gewenste led erin zetten.
    Of je koopt een canbus led en zou het ook moeten werken.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18311573

    oke nog bedankt voor je tips littlebird
    ik denk dat ik toch maar beter voor canbusleds kan gaan kijken
    is misschien wel de makelijkste oplossing
    maar ik ga van het weekend eerst me trekhaak maar
    even ombouwen van zeven naar dertienpolig moest ik ook nog steeds doen
    maar geen tijd voor gehad

    gr peter

    #18311574

    @peter2.2 wrote:

    oke nog bedankt voor je tips littlebird
    ik denk dat ik toch maar beter voor canbusleds kan gaan kijken
    is misschien wel de makelijkste oplossing
    maar ik ga van het weekend eerst me trekhaak maar
    even ombouwen van zeven naar dertienpolig moest ik ook nog steeds doen
    maar geen tijd voor gehad

    gr peter

    Valt best mee met werk. Afhankelijk hoe handig je met elektro bent. Bij mm vw polo 2016 had ik de kentekenlampjes ook met canbus. In verschillende sterktes geprobeerd. En bij allemaal gaf ie storing. Bij sommige gelijk al en bij sommige na start-stop. Dus ik kon niet veel anders als weerstanden ertussen zetten nog. Maarja daar kom je uiteindelijk achter na proberen. Nu is opel niet zo spannend. De vw is wel erg gevoelig. Voordeel van magazijn vol om te proberen tot het werkt.

    Voor de treksjaak zijn er verloopjes van 7 naar 13. Tenzij je dat niet wil natuurlijk. Ben geen aanhanger expert.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.