xenon in heldere koplampen?

Forumindex Forums Modellen Corsa xenon in heldere koplampen?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur

hallo.

ik gsa vanavond een setje heldere koplampen ophalen.

maar ik heb nu xenon in mijn originele koplampen,

maar deze schijnen alle kanten op..

is dit met heldere koplampen minder of net zo erg ??

ik hoor het graag.

mvg benno

Moet een stuk minder zijn. De heldere koplampen hebben een projectielens achter de lamp. Het glas is blank.
    In de originele glazen zitten randen en dingen zodat het licht verstrooid wordt.

xenon in gewone lampen is geen goed idee . heldere lampen maakt daar in geen verschil . je blijft strooilicht houden wat je nu dus ook al hebt bij je orginele lampen en wat dus zwaar irritant is voor tegenliggers .

xenon is alleen geschikt voor lens lampen , zoals de nieuwere C corsa heeft en is geschikt voor angel-eyes .

xenon in je heldere koplampen zal ook nooit door de APK keuring komen aangezien je lichtbeeld niet goed te krijgen is ;)

komt zeker wel door de apk..

Ik heb xenon en donkere heldere koplampen.

ik verblind niemand!!!!

kwestie van goed afstellen;)

Ik heb ook die heldere koplampen, wel met gewone halogeentjes er in maar het lichtbeeld is super van die dingen.
    Valt me niets tegen.

Op het werk heb ik wel is wat auto’s af gekeurd ivbm xenon die alle kanten op scheen…..zelfs bij lenskoplampen. Het heeft denk ik ook wel te maken met het merk van de set.

Tijdje terug hebben een kammeraad en ik een partij xenonsetjes doorverkocht. Waren honkieponkie setjes voor weinig. Maar ze deden het super! Geen verkeerd lichtbeeld zelfs in de std koplampen ging het 9 van de 10 keer goed.

Goedkope halogeen lampen geven zelfs ook nog wel is verkeerd licht beeld…..pak je dan een duurder merkje is het wel weer goed.

Je zou het gewoon eens moeten proberen…

xenon in heldere lampen gaat voor de APK prima.

Beeld is goed, ik heb ook Xenon in de Vectra-B1 met originele lampen.

Alleen is de Vectra voorzien van afdekkapjes over de lampjes, daardoor verblinden ze velen malen minder als de gemiddelde koplamp met Xenon.

Ik heb ook Xenon in heldere Corsa koplampen gehad, dat was voor de APK prima, maar voor de tegenliggers minder prettig.

Ik had dan wel een Bi-Xenon set, met een kapje over het lampje, wat verblinden al een heel stuk tegengaat.

ik heb nu angels van Hella/ABM deze verblinden niet ivm Projector lens, deze hebben echt een fantastisch beeld, en geven een Puist licht op straat!!! echt heerlijk om in het donker mee te rijden..

Willem

origineel gepost door sjoerdie
    komt zeker wel door de apk..

Ik heb xenon en donkere heldere koplampen.

ik verblind niemand!!!!

kwestie van goed afstellen;)

sluit ik me helemaal bij aan, ben ook gewoon door de keuring gekomen :thumbup

Een nadeel is om niet te verblinden moet je ze zo laag gaan zetten dat je zelf niks meer ziet..

en geeft zowiezo minder licht op straat dan lenzen, omdat veel licht in de ronde gesmeten word, en dus niet op straat terecht komt.

met die lens lampen ging er een wereld voor me open.

Ik zou wel willen proberen lenzen in mijn glazen Vectra-B lampen te zetten, moet er alleeen een manier zijn om ze glad te maken..

Willem

oke.. thnx voor de reacties..

ik heb ze er nu in zitten en geven een mooi lichtbeeld..

alleen krijg ik de rechter koplamp niet verder naar beneden en staat nu richting sterren..

draaien aan de achterkant kan wel maar geeft weinig effect…

zit ie geklikt ofzo die stelmoer ??

thnx

losse steller (mogenlijkheid electro stelmotor.

losdraaien, oog goed in houder schuiven en weer vast draaien.

zal ernaast liggen..

Willem

Heb je eleck of hand bediend?

De plastic moer waar de handsteller in draait wil ook wel eens lam zijn…dan moet je hem aanduwen of trekken, draaien heeft dan geen zin meer.

exact hoe wim-v6 verteld..

losse steller mogelijkheid tot elec motor..

oke dan ga ik dit morgen eens proberen bedankt voor de snelle reacties…..

Anders eerst je motor eruit halen, en vervolgens aan de stelmoer draaien. Dan kun je gelijk zien of deze nog werkt of niet. Even for the record, de plastic blokjes die je koplamp vast houden, zijn die nog heel? Breken namelijk vrij makkelijk af bij het verwisselen van lampen. Kosten €1.45 voor 2 bij de vod.

hmm vreemde lampen hebben jullie dan , want ik ben nog nooit een auto tegen gekomen met after market xenon in standaard koplampen waarvan het lichtbeeld goed was .

Dat is ook de reden geweest dat ik angel-eyes heb gekocht met xenon , puur om een goed lichtbeeld te krijgen zonder mijn tegenliggers te verblinden .

@ 2e-c14nz

bij mij zitten er geen motortjes op.. en als ik de stelmoer uitdraai.. dus dat de koplamp moet zakken doet ie niet .. en als ie bijna helemaal is ingedraaid dan gaat ie wel iets omhoog..

ik ga zo ff kijken..

bij mijn kadett met orginele lampen was t voor apk ook goed en tegenliggers hadden geen last

k heb t nu in me heldere koplampen in de kadett zitten en is ook super

ja staat idd mooi in die heldere kadett lampen… had fotos gezien !!!!

ik heb nu net even gekeken.. en het palletje van de stelmoer moest in een buisje/kommetje..

die klikte erin en nu doet ie t perfecto….

en mn lichtbeeld valt ook wel mee…

bedankt voor de reacties

Ik kon in mn zwarte heldere koplampen de stelmogelijkheid niet uitwisselen.

Ik had later 1 koplamp stuk…kreeg ik een elecktrische bediende waar een motortje in moest.
    Daar zit nu een handsteller in gebeunt van een astra…
    Bij mn oude zat ie er vast in…kon je verder niets mee,

Ik kan je, denk ik, uit je droom helpen.
    Xenon in heldere koplampen in een Corsa B zijn afkeur.

Ik heb het gehad met die van mij.
    Er was geen duidelijk lichtbeeld en doordat mijne helemaal chroom waren van binnen vloog het licht alle kanten op.
    Ik had last van zowel groot licht seiners als mistlicht seiners.

Ik heb nog geen 2 maand later ABM Angel Eyes gekocht.
    Lichtbeeld was perfect en had geen licht seiners meer.

Mijne is prima goedgekeurd, op het apparaat mooi beeld, met heldere lampen..

Ligt misshcien ook aan het merk van de koplampen..

Hoe goedkoper hoe slechte het beeld vaak..

Ik heb al vaker nieuwe / vrij DEPO aftermarket OEM’s moeten om moeten ruilen omdat deze simpelweg voor geen meter beeld gaven..

In originele Corsa-B lampen word ook gewoon goedgekeurd.

Willem

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.