x30xe met 148kw en 151kw

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz x30xe met 148kw en 151kw

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245623

    Hallo,

    Kun je een x30xe van 148kw vervangen door een 151kw zonder enige aanpassing aan computer of kabelboom of zo?

    Dat er twee tandwielen van de versnellingsbak overgezet moeten worden ben ik al achter :cry

    Is het mogelijk om de katalysatoren eruit te halen zonder dat de motor daar onregelmatig van gaat lopen ?

    mvg,
    Eric

    #17981040

    Kun je een x30xe van 148kw vervangen door een 151kw zonder enige aanpassing aan computer of kabelboom of zo?

    je hebt het over de sintra x30xe aka 148 kw en omega x30xe aka 151 kw motor.

    ik heb het is na gezocht en er zijn 2 conclusies waar ik elke keer op uit kom

    of
    – de sintra heeft een andere set nokkenassen in liggen
    of
    – de sintra heeft een andere computer chip

    waar van mij het laatste het meest waarschijnlijk lijkt.

    en
    waarom wil je je katalysator er tussen uit halen?

    #17981041

    Tandwielen uit de versnellingsbak? Lijtk me sterk?

    Katalysator kan er prima onderuit zonder dat deze onregelmatig gaat lopen.

    En ik vermoed ook dat het enkel ecu is waardoor het wat verschilt in vermogen.

    #17981042

    Wel, het is idd een Sintra waar de motor in is gegaan, echter bleek achteraf dat de ruilmotor afkomstig is van een Omega met 155kw. Nu is er echter niet genoeg vermogen en loopt deze niet heel lekker.
    De vraag met de katalysator is omdat ik deze er tussenuit heb moeten halen, omdat deze helemaal verstopt zaten. Omdat de motor nu nog niet lekker loopt wil ik deze nog niet vervangen. Pas als deze goed loopt wil ik ze vervangen.

    Dus het zou de ecu kunnen zijn. Is die van een Omega dan uitwisselbaar met een Sintra?

    #17981043

    Is het niet zo dat die tandwielen van een automaat en handbak zijn?

    Gr.
    Pastra

    #17981044

    @nosuspect2 wrote:

    Wel, het is idd een Sintra waar de motor in is gegaan, echter bleek achteraf dat de ruilmotor afkomstig is van een Omega met 155kw. Nu is er echter niet genoeg vermogen en loopt deze niet heel lekker.
    De vraag met de katalysator is omdat ik deze er tussenuit heb moeten halen, omdat deze helemaal verstopt zaten. Omdat de motor nu nog niet lekker loopt wil ik deze nog niet vervangen. Pas als deze goed loopt wil ik ze vervangen.

    Dus het zou de ecu kunnen zijn. Is die van een Omega dan uitwisselbaar met een Sintra?

    Dat hij niet lekker loopt heeft vermoed ik niets met de ecu temaken. Wat bedoel je met loopt niet lekker?

    #17981045

    Het lijkt erop, dat niet alle cylinders meedoen. Als je vanuit stilstand gas geeft komt de auto niet van zijn plaats zoals zou moeten dus een stuk trager. Bougies zijn nieuw Kabels ga ik morgen doormeten.

    De motor komt van een omega automaat. 2 tandwielen moest ik overzetten want dit paste niet in de Sintra.

    #17981046

    Wissel je bobine eens uit met de orginele motor.

    #17981047

    De vorige motor is van het een op het ander moment op minder cylinders gaan lopen, sterk vermogensverlies rode uitlaat ter hogte van de katalysatoren en een benzinegeur uit de uitlaat. Uiteindelijk bleek dat er deeltjes metaal in het carter lag en de pot achter zat verstopt door de kapotte katalysatoren. ik neem aan dat de bobine hier niet de oorzaak van kan zijn geweest, maar ik zal deze morgen eens verwisselen,

    #17981048

    Als er metaal in je carter zit is er waarschijnlijk wat kapot aan je zugiers/drijfstangen ofzo. Maar als je kat helemaal dicht heeft gezeten is deze daardoor stuk gelopen.

    #17981049

    Ik ga morgen verder met het ontstekingscircuit.

    Als iemand nog verder een idee heeft, alle hulp is welkom.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    #17981050

    als de kat verstopt zit, kan de motor zijn uitlaatgassen niet kwijt. dus krijg je een beroerde motorloop. maar ik denk dat je of slechte kabels of defecte bobine hebt..

    #17981051

    Probleem opgelost, nieuwe bobine, een krukassensor en een toerentellersensor erin.

    Dank jullie voor de tips

    #17981052

    Vermogensverschillen.

    Alle Omega 3.0 liter motoren zijn 211pk

    Alle Sintra 3.0 liter motoren zijn 200pk

    Verschil zit m in:

    – Omgedraaid inlaat traject
    – Ander programma.

    Nokkenassen zijn voor motoren met dezelfde motorcodes bij deze V6en altijd gelijk

    Alle C25XE motoren (Vectra-A Calibra) hebben dezelfde nokkenassen
    Alle X25XE motoren (Vectra-B Calibra Omega) hebben dezelfde nokkenassen
    Alle X30XE motoren (Sintra Omega-B) hebben dezelfde nokkenassen

    Alle Y26SE Y30SE en vermoedelijk ook de Y32SE en Z32SE (niet Antara) motoren hebben allen dezelfde nokkenassen.

    Willem

    #17981053

    Kijk de informatie van Wim daar kun je zeker wat mee. Top hoor.

    #17981054

    even -offtopic

    en als ik er een vectra A inlaat op zet heb je deze verschillen niet wim ??

    #17981056

    Nee dan heb je die verschillen niet, aangenomen dat je de Bosch Motronic M2.8 ecu en bijbehorende draadboom gebruikt.

    Maar Wim hoe zit dat trouwens met die nokkenassen Calibra X25XE ?? Volgens mij zijn die toch dezelfde als Calibra C25XE ?
    X25XE Calibra houdt dacht ik in als verschil t.o.v. C25XE; EGR, 2x lambda sensor, start onderbreker..
    Of is het echt een X25XE (als in de Vectra B + Omega B) echter alleen met het inlaat van de C25XE..
    want de Motonic variant is n.l. dezelfde; M 2.8 Waarschijnlijk is wel de 2 letter combi anders, het zal denk geen type ‘PN’ zijn als in de C25XE)

    #17981057

    Ook de nokkenassen van de Calibra zijn X25XE jeroen…

    er is eens iemand geweest die dat had nagekeken een goeie tijd terug..

    Willem

    #17981055

    ja dat klopt had ik toen ook gelezen

    klopt jeroen met 2.8 ecu en kabelboom

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.