x30xe krukaspositiesensor

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz x30xe krukaspositiesensor

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233334

    kan iemand mij vertellen hoe de krukaspositiesensor kabel loopt?
    Ik kan aan de onderzijde van het blok de sensor zien zitten, maar vervolgens loopt de kabel naar boven, en naar de achterzijde van het blok…en hier kan ik de kabel niet meer volgen…

    Ik hoor het wel.

    Mvg Rene

    #17824385

    niemand hier????

    #17824386

    Loopt met de olie leidingen van de olie koeler mee.,

    Gr Jack

    #17824387

    Hoi,

    Na het vervangen van deze sensor, en het plaatsen van een aluminium kleppendeksel, krijg ik een hele rits aan nieuwe foutcodes, en starten wil ie ook niet meer…

    Ik denk zelf dat de electrokabels oud en poreus zijn en dat er ergens een open of kortgesloten contact zit.

    Hij klaag nu over de nokkenas sensor, gasklepsensor enz….(toevallig allemaal een kabelbundel rechtsboven, langs de kleppen deksel welke ik weg heb moeten duwen om ruimte te maken)

    Kan iemand mij een storing-zoek-schema verschaffen waarin ik de contacten op de ecu stekker kan opzoeken en doormeten??

    Mvg Rene

    #17824384

    Kabel problemen komen vaker aan de orde.

    Mogen we een lijst met codes die er in stonden??

    Willem

    #17824383

    Ik zal morgen het lijsje even aanvullen.

    mvg rene

    #17824382

    De foutcodes:

    19#Krukassensor geeft onjuist signaal
    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
    57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    129#??????
    59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag

    In deze volgorde zijn ze er ook uit gekomen.

    Mvg Rene

    #17824381

    Codes voor de Vectra-A: (Tech 1)

    12# Begin en einde foutkode uitlezing
    13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
    14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
    15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
    16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
    17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
    18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
    19#Krukassensor geeft onjuist signaal
    21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
    23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
    24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
    25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
    26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
    27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
    28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
    29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
    31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
    32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
    33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
    34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
    35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
    38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
    41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
    42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
    43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
    44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
    47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
    48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
    49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
    51#Regeleenheid fout
    52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
    53#Relais brandstofpomp spanning te laag
    54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
    55#Regeleenheid fout
    56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
    61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
    62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
    63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
    63#Bobine primaire spanning te laag
    64#Bobine primaire spanning te laag
    67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
    69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
    70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
    71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
    72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
    73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
    74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
    75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
    76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
    79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
    81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
    82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
    83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
    84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
    85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
    86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
    87#Relais airco compressor spanning te laag
    88#Relais airco compressor spanning te hoog
    89#Lambdasonde 2 spanning te laag
    91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
    91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
    92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
    95#Warme start klep spanning te laag
    96#Warme start klep spanning te hoog
    97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
    113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
    114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
    115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
    116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
    117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
    118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoog

    #17824388

    Rootcause gevonden!!!!

    Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

    Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

    Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

    Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

    Groetjes Rene

    #17824389

    @rpjverhoev wrote:

    Rootcause gevonden!!!!

    Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

    Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

    Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

    Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

    foto´te=

    Groetjes Rene

    #17824390

    @rpjverhoev wrote:

    Rootcause gevonden!!!!

    Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

    Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

    Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

    Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

    Groetjes Rene

    heb je een fototje?

    #17824391

    @Erwin_dude wrote:

    @rpjverhoev wrote:

    Rootcause gevonden!!!!

    Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

    Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

    Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

    Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

    Groetjes Rene

    heb je een fototje?

    Sorry Erwin,

    De auto is inmiddels verkocht…

    gr rene

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.