X30LET(T)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244820

    Hmm,
    een topic voor degenen die of al met een turbo(of meerdere) op een V6 motor rijden

    bij mijzelf staat er een nieuw project klaar, deze motor moet in een Calibra Turbo komen, met behoud van een gelockt 4×4 systeem (kijken hoelang de bak heel blijft)

    Mijn motor, de basis:

    X30xe onderblok, voorzien van zuigerbodem koeling
    Zuigers: Wossner c20let zuigers met diepere klepuitsparingen
    Drijfstangen: H-profiel ( ebay uk )
    Lagers: ACL (zowel hoofd als drijfstang lagers)
    ARP bouten: Drijfstangen,Hoofdlagerkappen,Vliegwiel en Kopbouten(tapeinden)

    Aanbouwdelen:
    Spruitstukken, zelfbouw, de turbo’s komen Boven de versnellingsbak te hangen
    Turbo’s: 2x Garett GT2560R
    Injectie/Ontstekingssysteem: DTA S60 pr0 (waarschijnlijk)
    Boostcontroller: Apexi AVC-R

    Doel:
    450-500pk aan de krukas
    650-700nm koppel

    doel van de auto:
    drag/cirquit gebruik

    Welke inlaat er gebruikt gaat worden is nog niet bekend, ik heb zowel een x30xe inlaat als een c25xe inlaat liggen, eerst de motor maar eens inbouwen en kijken hoeveel ruimte we over gaan houden

    #17967443

    :jerry

    dit ga ik in de gaten houden :thumbup :thumbup

    #17967444

    bij de spec’s van OTDH van mijn project in het niks :-P
    maar mischien voor de sommige iets haalbaarder ;)

    ben zelf ook bezig met een x30 turboblok met;

    -standaard gereviseerd x30 blok met licht geflowde koppen en bewerkte calibra inlaat
    -orginele (gechipte) ecu
    -externe oliekoeler
    -turbo uit een toyota supra (ct26 op max 0.3/0,4 ) die met een zelfgemaakt spruitstuk ook boven de bak komt te hangen (hiervoor hebben de accu/sproeitank en abs moeten wijken :angel )
    – aangepaste gereviseerde f20 4×4 bak (3,72 binnenwerk van een kadett gsi) ik weet het risico! :angel
    – gelockte verdeelbak ( rij hier al 1,5 jaar mee rond! )

    hiervan is het de planning dat het een 250 pk moet gaan leveren maar vooral de curve soepeler moet maken ( x30 is nou eenmaal lui onderin :jerry )

    op het moment ligt de callibra al uit elkaar om de laatste laswerkzaamheden te ondergaan om vervolgens deze winter het blok erin te hangen :angel
    zullen snel update’s volgen dus ;)

    voor de fotofanaten :jerry

    #17967445

    ik heb hier me foto’s niet :(

    maare drakos, wel je LMM voor de turbo hangen he ;)
    anders snapt de computer t soms niet meer

    #17967446

    @otdh; had hem inderdaad al uit de draadboom getrokken ;)
    had de inlaat al gemaakt/aangepast voordat ik de rest van de setup wist :angel

    @ iedereen ;)

    alle tips/foto’s/info zijn welkom ;)
    ondanks dat ik dit met een “pro” opbouw is het voor mij de eerste keer en voor hem is opel nieuw (doet normaal vooral toyota)
    alle info is dus welkom om “trail en error” zo veel mogelijk te voorkomen :angel

    #17967447

    Interressant allemaal, veel succes, ik ga het zeker volgen !

    Gr Colin

    #17967448

    ga het zkr volgen..

    #17967449

    wie weet voor mij de opbrengst van de x30 injectoren?
    heb deze er nu inzitten maar weet niet of ze het bij kunnen benen en kan het nergens vinden (ik zal wel verkeerd zoeken)

    welke ik weet zijn

    (c20xe)
    creme 214cc @2.5bar
    creme 235cc @3bar

    blauw 220cc @2.5bar
    blauw 241cc @3bar

    (c25xe)
    zwart 200cc @3bar

    #17967450

    bosch nummer??
    kijk ik ff in me bijbel op pdf formaat

    #17967451

    0 280 156 212

    #17967452

    261cc @ 3bar

    #17967453

    thanx, die voldoen dan wel :D

    #17967454

    Wellicht ook ff de brandstofdrukregelaar van een Y26SE of Y32SE plaatsen, 3,8 tot 4 bar ipv de standaard 3 bar C25XE drukregelaar.

    #17967455

    Drukregelaar is fse. Kan dus naar wens ingesteld worden. Ook is de pomp competitie en de leidingen zijn al vervangen voor 10mm gevlochten.

    Dat gedeelte is aardig op orde dus :agent

    #17967456

    Dit ga ik ook even volgen, zou tzt graag een V6 in mijn Astra Coupé hangen, liefst met compressor of turbo.

    #17967457

    Waarom een DTA en een aparte boostcontroller gebruiken.
    Je kan ook VEMS overwegen, daarin kan een boostcontroller worden ingebouwd.

    #17967458

    netjes :thumb

    #17967459

    @Corsa_GSi wrote:

    Waarom een DTA en een aparte boostcontroller gebruiken.
    Je kan ook VEMS overwegen, daarin kan een boostcontroller worden ingebouwd.

    omdat ik iets tegen vems heb? na ok niet verse tegen het vems systeem zelf, maar voorral door de leverancier;
    ben toen bij DP geweest voor n complete vems set, en ik werd daar n beetje raar de deur uit gewerkt ( ok is al wel ff geleden )

    en tot nu toe heb ik zowel met DTA als met KMS geen problemen ondervonden, zowel op atmosferische als drukvulling motoren

    #17967460

    Hmm vreemd :hmmz
    Heb zelf alleen maar hele goede ervaringen met Dave en Pieter :D
    Ze zijn beiden heel ter zake kundig met turbo motoren van diverse merken.

    Ik ga je niet ompraten, maar het VEMS is echt een super mooi apparaat, waar je van alles in kan zetten als optie (o.a. datalogging).

    #17967461

    @Corsa_GSi wrote:

    Hmm vreemd :hmmz
    Heb zelf alleen maar hele goede ervaringen met Dave en Pieter :D
    Ze zijn beiden heel ter zake kundig met turbo motoren van diverse merken.

    Ik ga je niet ompraten, maar het VEMS is echt een super mooi apparaat, waar je van alles in kan zetten als optie (o.a. datalogging).

    bij elke zaak heb je wel is ontevreden klanten king:
    dta kan net als een vems gewoon dataloggen en heeft ook genoeg opties. het mooie van een vems is dat het plug&play is op een xe en let motor en dat scheelt een hoop werk. maar zover ik weet is er nog geen plug en play ecu voor een x30xe dus dan moet je alsnog een kabelboom op maat maken ;).

    #17967441

    Ik zou wel aandacht schenken aan het olieciruit, nw pomp of drysump met een een losse oliepomp.
    Ook kun je nu alvast aandacht schenken aan de achterste cilinderwanden. Hier kun je heel makkelijk gaten frezen vanaf de wartewisselaar ruimte direct in je cilinder koelkanalen.

    Dit zijn een van de eerste grote problemen die je gaat krijgen als het zaakje eenmaal loopt.

    #17967462

    heey

    thnx voor alle info…

    dat van die oliekanalen was bekend, kennis van me heeft nu al 2 x30lett’s gebouwd, de 1e leefde idd niet erg lang ;)
    warmtewissellaar vervalt zoiezo, en komt een oliepomp van een y32se aan, deze zou volgens die kennis meer opbrengst hebben

    #17967463

    hier het princiepe hoe het bij mij komt (ik heb alleen gecleande motorruimte dus aanzienelijk netter strax :agent )

    #17967464

    oook met dat formaat turbo?
    lijkt meer op de mijne :p

    #17967465

    denk iets kleiner, maar zijn wel flinke blokken staal die supra turbo’s :angel

    (zal morge ff foto maken naast het blok ;) )

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.