Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › x25xe loopt onrustig
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 1 maand geleden door
bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2014 om 19:00 #17269512
bart-gsi
DeelnemerHey
Ik heb me vectra b v6 al een tijdie maar laatst begon de motor beetje onrustig te lopen
Het klinkt of de motor op 5 cilinders loopt
Hij loopt wel stationair en boven de 2500 toeren loopt de motor zoals normaal
Ik heb me bougiekabels en boschbougies vervangen naar ngk zoals elders op dit forum aangeraden werdt
Met uitlezen kwam wel de egr naarvoren op het scherm maar ik kreeg geen foutmelding of mml
Kan iemand bevestigen of mijn vermoeden juist is dat de bobine kapot is??
Alvast bedankt11 december 2014 om 21:13 #18264337koenelsenaar
DeelnemerHeb je de bougiekabels wel goed gemonteerd? Dus allemaal op de juiste plek op de bobine, en goed aangedrukt. Werkt dat niet, probeer maar een andere bobine van de sloop.
11 december 2014 om 21:46 #18264338johanhummer9
DeelnemerJe zou ze 1 voor 1 kunnen lostrekken,
Reageert de motor daar op dan vonkt die , reageert de motor daar niet op dan doet die niet mee , al is dit geen waterdicht controle
11 december 2014 om 21:50 #18264339bart-gsi
Deelnemerja heb alles aangedrukt tot ik een lichte “klik” hoorde en heb de onstekingsvolgorde die wim-v6 elders eplaatst had aangehouden want ik had er wat problemen mee dus die zitten nu ook op de goede plek…. maar ik zal kijken op de sloop aangezien de v6 motoren n tilburg best wel schaars zijn op de sloop anders wordt het een nieuwe
ik haal meestal me spullen bij http://www.fsrs-opelwebshop.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; heb daar ook me bougiekabels vandaan namelijk en is wel een aanrader voor vele hier die naar spullen zoekende zijn
mvg11 december 2014 om 21:51 #18264340bart-gsi
Deelnemer@johanhummer9 wrote:
Je zou ze 1 voor 1 kunnen lostrekken,
Reageert de motor daar op dan vonkt die , reageert de motor daar niet op dan doet die niet mee , al is dit geen waterdicht controle
ik kan ze bij een v6 niet tijdens het draaien niet lostrekken i.v.m. de inlaat buizen… en als ik ze bij de bobine wegtrek dan moet ik me accu uit de auto halen.. dus dit is geen beste optie..
11 december 2014 om 21:52 #18264341johanhummer9
DeelnemerJa oke dan word dat lastig indd
11 december 2014 om 21:55 #18264342bart-gsi
Deelnemerik zal nog ff afwachten en als er weinig uit komt hier dan ga ik alsnog een andere bobine halen want 2 van de 3 dingen voor de ontsteking zijn al vervangen namelijk.. de kabels en de bougies… dus zal er weinig anders opzitten neem ik aan
maar al wel bedankt voor de reactiesps als de bobine kapot is ( bol gaat staan) dan start de auto toch normaal gesproken niet?? kwam hier niet helemaal uit namelijk..
11 december 2014 om 23:42 #18264343bart-gsi
Deelnemeraahh ik ben even aan de lees gegaan….
heb het al gevonden.. thx voor de reactie nogmaals
hier staat het al viewtopic.php?f=113&t=166940 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.