X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken

Forumindex Forums Modellen Omega X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264319

    Hallo mede techneuten
    Ik zit tegen een motor swap aan voor mijn camper
    heb besloten dat hier een omega x25xe V6 24v automaat in te bouwen
    Maar gezien dit een oldtimer ZONDER hightech elektronica ben ik opzoek naar iemand of documentatie .
    Omdat ik hier ook wel lees dat ze in Manta`s/record/Kadett’s worden gebouwd zal er vast iemand zijn die weet hoe en wat

    Dus mijn vraag hoe pas je de draadboom aan dat hij plug&play is welke draden naar contactslot/startmotor/accu enz enz

    ik weet dat je de elektrische brandstofpomp en koelvin ook moet overzetten

    de bedoeling is dus een start klare draadboom zonder toeters en bellen

    Zou iemand mijn een draad diagram of zo kunnen mailen HOW TO DO

    #18219808

    koop een vraagbaak van de betreffende auto.

    en dan is het een kwestie van de motor/automaat boom uit splitsen.

    alles uit de auto halen en in een lege garage op de vloer leggen en een labeltje zo links en rechts wil ook wel helpen

    #18219809

    @RamSwa72
    het How-To deel van ons forum is bedoel om een uitleg te plaatsen, over hoe iets te doen.
    Dit forum deel is niet bedoelt voor vragen, vandaar dat je bericht is verplaatst naar Omega

    #18219810

    Ik heb het uitzoekwerk bij mij er net op zitten en het is gelukt.
    Koelvin zit niet in de kabelboom van de motor en moet appart aangelegd worden.
    Ik heb niet een schema hiervoor maar zal even kijken hoe ik het kan beschrijven.
    Het je ook de startonderbreker en de transponder?

    #18219811







    Hier kom je al een heel eind mee.
    Zal nog kijken naar de bedrading van de startonderbreker. :thumbup

    #18219812

    de startblokkering kan 2kanten om

    de spoel bij het contact slot en de transponder in sleutel ( is zo groot als een rijstkorrel )

    of de blokkering uit de ecu laten halen motronic voor de cross worden ook van deze optie ontdaan

    #18219814

    Ik leg de startonderbreker gewoon bij de ecu met de transponder er aan geplakt.

    #18219813

    Het schijnt dat de eerste 2.5 V6en geen startonderbreker hadden maar weet dat niet zeker.

    #18219815

    Geweldig deze info kan ik idd wat mee
    Mijn dank is groot :wors

    #18219816

    In wat voor camper moet het komen?
    Heb bij mij ook de egr er af gehaald en afgedopt,moet wel aan de ecu aangesloten blijven.
    Die ligt ook naast de ecu ;) .
    Als je vragen heb stel ze maar.

    #18219817

    Omega V6en hebben allemaal Startonderbreker, alleen op verschillende manieren.

    1e gen (tot 1995) was met Infrarood sensor en losse Stuurunit.
    2e gen (va 1995) was met Lezer en transponder.

    Calibra / Vectra-A 2.5 V6-en zijn zonder onderbreker geleverd, hang deze ook nooit aan de Computer, hij is gelijk geblokkeerd.

    Willem

    #18219818

    in een ander topic is te lezen dat inmiddels voor een x20se heeft gekozen.
    deze motor zal ook wel een start blokkering hebben hij heeft een hele auto gekocht

    #18219819

    Klopt helemaal gaat vandaag of morgen er een Topic aan wijden
    Het ombouwen van mijn HymerMobil (1981) camper van Bedford 2.3L met een TH180 automaatbak, Naar Opel x20se met een AR35 automaat.

    Dit is hem trouwens

    #18219820

    Dat is een flinke, het is ook gelijk donker in huis. :kewlpics

    Heb zelf een ecu uit een omega b dus met lezer en transponder.
    Bedankt voor de info Wim-v6

    #18219821

    Hij is 5,5 meter maar heeft een laag gewicht voor een camper weegt 1870 kg

    Heb zelf ook het complete contactslot met lezer er omheen en bijbehorende ecu en de sleutels met transponder
    Ga het ook gewoon gebruiken maar dan plaats ik het slot in het dashboard
    Moet dus gaan lukken :jerry

    #18219822

    Mijn camper topic staat hier


    >>> viewtopic.php?f=82&t=183772

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.