x20xev revisie off topic

Forumindex Forums Techniek Ecotec x20xev revisie off topic

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268459

    -offtopic -offtopic

    #18256075

    :thumb

    #18256076

    -offtopic

    #18256077

    -offtopic

    #18256078

    Nha kan altijd gebeuren. Bij mij brak de bout af die mn carterpijpje af (die naar de carterpan loopt vanaf kleppendeksel) ook af. Is al een ouder blok. Keep it up. Hoe probeer je die krukasbout los te halen? Lucht sleutel?

    Greetz Emiel

    #18256079

    om de krukas bout los te halen kan je het carter demonteren en met een bandenlichter de krukas tegen houden door hem tegen onderblok en een contra gewicht te zetten en dan met een lange hefboom en torx dop E20 (geloof ik) los draaien, moet mischien wel even met zijn tween

    btw, waarom eigenlijk nieuwe zuigers van een z20let die hebben lagere compressie van xev zuigers neem dan gewoon wiseco oid kost bijna het zelfde

    #18256080

    zou nog maar eens wat studie maken van wat flowen inhoud.

    dat is namelijk iets anders als wat er nu aan je kop is gedaan

    #18256081

    -offtopic

    #18256082

    -offtopic

    #18256083

    Let zuigers erin heeft enkel nut met turbo. Doe je dat in een standaard x20xev is er niet meer mee te rijden, dan denk ik dat je nog maar amper 80 pk eruit krijgt.

    #18256084

    -offtopic

    #18256085

    -offtopic

    #18256086

    Bepaal vooraf wat je wil, het kan wel met normale zuigers, maar dan heb je wel beperkingen.
    Je kunt dan maar met lage druk draaien.

    Ofwel mijn advies, bouw meteen een turbo blok met lage compressie zuigers. of bouw een atmo blok met hoge compressie zuigers. dus hoger als orgineel.

    #18256087

    -offtopic

    #18256088

    Van zijn kleinere broertje:
    viewtopic.php?f=47&t=172612

    #18256089

    Spruitstukbouten meteen vervangen voor koperen exemplaren ;)

    #18256090

    @marijnl1988 wrote:

    @theunm wrote:

    zou nog maar eens wat studie maken van wat flowen inhoud.

    dat is namelijk iets anders als wat er nu aan je kop is gedaan

    hoe bedoel je dit ???

    klep tunnels en klepzittingen zijn max gefreesd wat met de originele kleppen gedaan kan worden
    anders moest ik over op grotere kleppen

    egr is eruit gefreesd dit is voor een betere flowing en dat staat 100% vast ;)
    kop is door een specialist aangepakt dit ook niet zelf gedaan

    ( ruwe wanden is beter voor motoren zonder turbo )

    want anders werveld de lucht minder goed en mengd de brandstof zich minder goed met de lucht als het de cilinder ingaat

    ( glade gepolijste wanden is meer voor turbo )

    wat wordt er precies uitgevreesd van die egr ? heb je mischien een foto?
    mvg arnold

    #18256091

    -offtopic

    #18256092

    -offtopic

    #18256093

    -offtopic

    #18256094

    @marijnl1988 wrote:

    egr zit in je uitlaatpoorten
    hoop dat je het kunt zien

    kop met egr

    kop zonder de egr

    ja ik zie hem ;)
    cilinderkop van de c18xe is dan ook goed te gebruiken? die heeft die egr bende niet
    heb afgelopen jaar met een x20xev gecrost liep erg goed maar wil de cilinderkop deze winter aanpassen
    die gaten ook opgeboord?
    zal morgen is kijken hoe dat bij een c18xe kop zit ;)

    mvg arnold

    #18256095

    -offtopic

    #18256096

    Goed bezig man :thumb

    Keep up the good work

    #18256097

    -offtopic

    #18256098

    Waarom zou een lichtere snellere slijtage aan de koppeling veroorzaken?
    Dat ligt meer aan de rijder dan aan het vliegwiel. Ik zou een lichtere doen, hij gaat er eerder minder netjes van lopen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 118)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.