Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › X20XER vraagje
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door
OPC Turbo.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2009 om 14:54 #17212484
GSI Racer
Deelnemereven een vraagje,
Kun je een X20XER OPC blok in een Astra F leggen zonder al te veel aanpassingen o.i.d.
En past de bak van een X20XEV daar gewoon op of zijn die verschillend?
B.V.D
Maikel
27 september 2009 om 21:46 #17527392wim-v6
DeelnemerDe X20XEV staat als basis voor de X20XER, de meeste dingen blijven gelijk.
Behalve:
– Motorkabelboom
– voorpijp
– en eventuele onvolkomenheden.Je bak en dergelijke kan je van je X20XEV gebruiken.
lijkt ook beter ivm de F23 van de X20XER geen teller aansluiting heeft en hydraulische koppeling.
Willem
Willem
28 september 2009 om 11:52 #17527393GSI Racer
DeelnemerBedankt voor je reactie, de X20XEV en de X20XER lijken indd. verrekte veel op elkaar!
Ik zal eens op zoek gaan voor zo’n blokje, zijn niet zoveel te vinden ben ik bang:hmmz
9 oktober 2009 om 09:14 #17527394suikerbuikje
Deelnemerheb nog wel een xer blok liggen zonder bak, kabelboom en ecu, airco pomp en wat slangen. (heb deze gebruikt voor m`n andere blok)
Staat nu al 5maanden stil omdat er een drijfstang lager kapot is gegaan. maar nieuwe krukas erin en draafstang lagers en knallen maar. HebHad hier zelf geen zin in om het te laten doen, kon voor prikkie een zelfde blok overnemen met maar 70000km orgineel op de teller.
de mijne heeft er 156000km gelopen en 7000km geleden is de distri + rollen + waterpomp enz enz vervangen en is de kop ook gelijk gevlakt en gereviseerd. Dus kortom voor de handige doe het zelver is het een prima blok om nog jaren plezier van te hebben.9 oktober 2009 om 09:21 #17527395TonSR
Deelnemerwat is dit nu??nog niet eerder gezien zo,is weer is wat anders,wel mooi,even kijken of je nu ook niet buiten de lijnen kan jeb,hoef je ook niet meer te schuiven als de text regel te lang is.
sorry kerels dit is even off topic.
maar viel me in ene op zo van daar.9 oktober 2009 om 19:19 #17527396GSI Racer
DeelnemerIk ga het waarschijnlijk niet doorzetten…….
Het blok wat nu erin ligt word gechipt + andere nokkenassen.
Dan vind ik het voorlopig weer genoeg:)
16 oktober 2009 om 15:02 #17527397sjoerdie
Deelnemeren wat ben je dan kwijt…. en wat heb je aan vermogen.
die ecotec blokken zijn niet echt lekker om vermogen uit te halen (voor een betaalbare prijs)
17 oktober 2009 om 20:48 #17527398TRPower
Deelnemerik heb laatst opgevangen ergens:
nokkenasjes van een xer in je xev
uitlaat van de xer eraan
en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…dan ben je er ook
of heb ik dit verkeerd opgevangen??18 oktober 2009 om 11:47 #17527399OPC Turbo
Deelnemerorigineel gepost door TRPower
ik heb laatst opgevangen ergens:nokkenasjes van een xer in je xev
uitlaat van de xer eraan
en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…dan ben je er ook
of heb ik dit verkeerd opgevangen??Inderdaad verkeerd opgevangen denk ik…
XER nokkenassen erin, XER spruitstuk (of een andere spaghetti) en dan programmeren bij een tuner ofzo…
De dealer kan alleen originele software programmeren… andere software is afgeschremd zodat dat niet kan… je kan een 100PK 1.9CDTI niet eens als 120PK programmeren
of een 120PK (16v DTJ) ook niet als 150PK (16v DTH) ook al zijn de motoren precies hetzelfde…18 oktober 2009 om 11:58 #17527400wim-v6
Deelnemerorigineel gepost door OPC Turbo
origineel gepost door TRPower
ik heb laatst opgevangen ergens:nokkenasjes van een xer in je xev
uitlaat van de xer eraan
en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…dan ben je er ook
of heb ik dit verkeerd opgevangen??Inderdaad verkeerd opgevangen denk ik…
XER nokkenassen erin, XER spruitstuk (of een andere spaghetti) en dan programmeren bij een tuner ofzo…
De dealer kan alleen originele software programmeren… andere software is afgeschremd zodat dat niet kan… je kan een 100PK 1.9CDTI niet eens als 120PK programmeren
of een 120PK (16v DTJ) ook niet als 150PK (16v DTH) ook al zijn de motoren precies hetzelfde…De 150PK is een 16klepper, de rest van de 1900 diesels een 8 klepper.
Willem
18 oktober 2009 om 12:14 #17527401OPC Turbo
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
origineel gepost door OPC Turbo
origineel gepost door TRPower
ik heb laatst opgevangen ergens:nokkenasjes van een xer in je xev
uitlaat van de xer eraan
en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…dan ben je er ook
of heb ik dit verkeerd opgevangen??Inderdaad verkeerd opgevangen denk ik…
XER nokkenassen erin, XER spruitstuk (of een andere spaghetti) en dan programmeren bij een tuner ofzo…
De dealer kan alleen originele software programmeren… andere software is afgeschremd zodat dat niet kan… je kan een 100PK 1.9CDTI niet eens als 120PK programmeren
of een 120PK (16v DTJ) ook niet als 150PK (16v DTH) ook al zijn de motoren precies hetzelfde…De 150PK is een 16klepper, de rest van de 1900 diesels een 8 klepper.
Willem
De eerste series’s van de Astra H zijn ook met een 120PK 16 klepper geleverd namelijk de Z19DTJ dit is een terug schroefde Z19DTH omdat op het moment van de introductie de vraag naar de Z19DT te groot was om aan de vraag te voldoen hebben ze de Z19DTJ ongeveer een half jaar lang geleverd i.p.v. de Z19DT… wij hebben er momenteel in elk geval 3 in onderhoud 2 station’s en één 5 drs.
Maar dit is verder een beetje off-topic, het ging uiteindelijk om de X20XER.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.