X20XER vraagje

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X20XER vraagje

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212484
    GSI Racer
    Deelnemer

    even een vraagje,

    Kun je een X20XER OPC blok in een Astra F leggen zonder al te veel aanpassingen o.i.d.

    En past de bak van een X20XEV daar gewoon op of zijn die verschillend?

    B.V.D

    Maikel

    #17527392
    wim-v6
    Deelnemer

    De X20XEV staat als basis voor de X20XER, de meeste dingen blijven gelijk.

    Behalve:

    – Motorkabelboom
    – voorpijp
    – en eventuele onvolkomenheden.

    Je bak en dergelijke kan je van je X20XEV gebruiken.

    lijkt ook beter ivm de F23 van de X20XER geen teller aansluiting heeft en hydraulische koppeling.

    Willem

    Willem

    #17527393
    GSI Racer
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie, de X20XEV en de X20XER lijken indd. verrekte veel op elkaar!

    Ik zal eens op zoek gaan voor zo’n blokje, zijn niet zoveel te vinden ben ik bang:hmmz

    #17527394
    suikerbuikje
    Deelnemer

    heb nog wel een xer blok liggen zonder bak, kabelboom en ecu, airco pomp en wat slangen. (heb deze gebruikt voor m`n andere blok)
    Staat nu al 5maanden stil omdat er een drijfstang lager kapot is gegaan. maar nieuwe krukas erin en draafstang lagers en knallen maar. HebHad hier zelf geen zin in om het te laten doen, kon voor prikkie een zelfde blok overnemen met maar 70000km orgineel op de teller.
    de mijne heeft er 156000km gelopen en 7000km geleden is de distri + rollen + waterpomp enz enz vervangen en is de kop ook gelijk gevlakt en gereviseerd. Dus kortom voor de handige doe het zelver is het een prima blok om nog jaren plezier van te hebben.

    #17527395
    TonSR
    Deelnemer

    wat is dit nu??nog niet eerder gezien zo,is weer is wat anders,wel mooi,even kijken of je nu ook niet buiten de lijnen kan jeb,hoef je ook niet meer te schuiven als de text regel te lang is.
    sorry kerels dit is even off topic.
    maar viel me in ene op zo van daar.

    #17527396
    GSI Racer
    Deelnemer

    Ik ga het waarschijnlijk niet doorzetten…….

    Het blok wat nu erin ligt word gechipt + andere nokkenassen.

    Dan vind ik het voorlopig weer genoeg:)

    #17527397
    sjoerdie
    Deelnemer

    en wat ben je dan kwijt…. en wat heb je aan vermogen.

    die ecotec blokken zijn niet echt lekker om vermogen uit te halen (voor een betaalbare prijs)

    #17527398
    TRPower
    Deelnemer

    ik heb laatst opgevangen ergens:

    nokkenasjes van een xer in je xev
    uitlaat van de xer eraan
    en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…

    dan ben je er ook
    of heb ik dit verkeerd opgevangen??

    #17527399
    OPC Turbo
    Deelnemer

    origineel gepost door TRPower
    ik heb laatst opgevangen ergens:

    nokkenasjes van een xer in je xev
    uitlaat van de xer eraan
    en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…

    dan ben je er ook
    of heb ik dit verkeerd opgevangen??

    Inderdaad verkeerd opgevangen denk ik…

    XER nokkenassen erin, XER spruitstuk (of een andere spaghetti) en dan programmeren bij een tuner ofzo…

    De dealer kan alleen originele software programmeren… andere software is afgeschremd zodat dat niet kan… je kan een 100PK 1.9CDTI niet eens als 120PK programmeren
    of een 120PK (16v DTJ) ook niet als 150PK (16v DTH) ook al zijn de motoren precies hetzelfde…

    #17527400
    wim-v6
    Deelnemer

    origineel gepost door OPC Turbo

    origineel gepost door TRPower
    ik heb laatst opgevangen ergens:

    nokkenasjes van een xer in je xev
    uitlaat van de xer eraan
    en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…

    dan ben je er ook
    of heb ik dit verkeerd opgevangen??

    Inderdaad verkeerd opgevangen denk ik…

    XER nokkenassen erin, XER spruitstuk (of een andere spaghetti) en dan programmeren bij een tuner ofzo…

    De dealer kan alleen originele software programmeren… andere software is afgeschremd zodat dat niet kan… je kan een 100PK 1.9CDTI niet eens als 120PK programmeren
    of een 120PK (16v DTJ) ook niet als 150PK (16v DTH) ook al zijn de motoren precies hetzelfde…

    De 150PK is een 16klepper, de rest van de 1900 diesels een 8 klepper.

    Willem

    #17527401
    OPC Turbo
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door OPC Turbo

    origineel gepost door TRPower
    ik heb laatst opgevangen ergens:

    nokkenasjes van een xer in je xev
    uitlaat van de xer eraan
    en dan naar de dealer om een xer prog in je xev comp te laten zetten…

    dan ben je er ook
    of heb ik dit verkeerd opgevangen??

    Inderdaad verkeerd opgevangen denk ik…

    XER nokkenassen erin, XER spruitstuk (of een andere spaghetti) en dan programmeren bij een tuner ofzo…

    De dealer kan alleen originele software programmeren… andere software is afgeschremd zodat dat niet kan… je kan een 100PK 1.9CDTI niet eens als 120PK programmeren
    of een 120PK (16v DTJ) ook niet als 150PK (16v DTH) ook al zijn de motoren precies hetzelfde…

    De 150PK is een 16klepper, de rest van de 1900 diesels een 8 klepper.

    Willem

    De eerste series’s van de Astra H zijn ook met een 120PK 16 klepper geleverd namelijk de Z19DTJ dit is een terug schroefde Z19DTH omdat op het moment van de introductie de vraag naar de Z19DT te groot was om aan de vraag te voldoen hebben ze de Z19DTJ ongeveer een half jaar lang geleverd i.p.v. de Z19DT… wij hebben er momenteel in elk geval 3 in onderhoud 2 station’s en één 5 drs.

    Maar dit is verder een beetje off-topic, het ging uiteindelijk om de X20XER.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.