X20SE kabelboom zonder stuurcode – startblokkering

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) X20SE kabelboom zonder stuurcode – startblokkering

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264451

    Kan iemand me uitleggen (wellicht uit de autocross) hoe je een X20se motor kan laten lopen zonder het aansluiten van de ronde kabels……
    Ik heb een X20se (2ltr 8v, milieuvriendelijkere versie van de C20ne) ingebouwd in een oldtimer waarbij de kabelboom naar de ecu intact is, de beide ronde stekkers zijn erbij en heb een nagenoeg complete kabelboom met naar dashbord met 3 aansluitstekkers.
    Ik heb alles aangesloten alvast op de aanwezige kabelboom echter schiet hij in de startblokkering (knipperend dashbord lampje op de originele omega cockpit. Ook het het orginele stuur en sleutel erbij maar dit mag niet baten.
    Aangezien de kabelboom nagenoeg compleet is en niet alle draden ongeschonden zijn wil ik terug naar de eerste optie en vanaf de ronde stekkers de sensors solderen naar de bestaande kabelboom van de auto.
    Echter hoe ga ik de stuurcode omzeilen? Ik weet dat er in de autocross alleen het stuk van de kabelboom aan de bijrijderskant wordt gebruikt en niet het sensorgedeelte met de ronde stekkers. Ook kan ik zo snel geen draden ontdekken welke vanaf de cockpit/ ronde stekkers direct naar de motronic loopt.
    De “normale” kleurcodes van de bedrading weet ik wel (oa met dank aan corsanova ombouwsite).
    Welke draden dien ik met elkaar door te lussen om een vonk en openen van de injectoren te realiseren?

    Alvast bedankt voor t meedenken,

    Peter

    #18220987

    weet je zeker dat die jongens in de cross gebruik maken van een motor met startblokkering ?

    een motor start blokkering loopt met 4 draden

    #18220988

    gewoon uit je ecu laten halen?

    #18220989

    Welke 4 draden draden gebruikt de startblokkering dan?
    Als je hem uit je ecu laat halen dan loopt ie dus zonder de ronde stekkers???
    Waar kan je hem er dan uit laten halen en wat kost dit dan ongeveer, meen wel eens gehoord te hebben dat dit 150euro kost, vindt dat toch wel aardig geld zoals je begrijpt. Is er hier op het forum niemand handig mee?

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    #18220990

    ik heb er een eruit laten halen + goed chippen voor 150 euro heb geen idee wat anderen vragen
    afgelopen week bij een audi sleutelcode laten verwijderen koste 75 euro

    #18220991

    Waar heb je dit laten doen dan?

    #18220992

    gewoon andere ECU er aan hangen voor een paar tientjes. Zou volgens mij met een c20ne ecu moeten kunnen lopen.

    #18220993

    Als dat juist is dan is dat natuurlijk geweldig.
    Passen de stekkers dan 1 op 1 of moet dat nog aangepast worden?

    #18220994

    Kwam nog een leuke link tegen voor schema’s misschien heb je er wat aan , Ik wel tenminste!

    http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18220995

    Altijd goed om te hebben, had er al veel maar om eerlijk te zijn is schema lezen niet echt mijn ding……

    kan iemand me met zekerheid zeggen dat c20ne ecu direct past op een x20se motor = kabelboom (2 stekkers)

    #18220996

    Hallo Peter ben jij er al in geslaagd ?

    #18220997

    Helaas nog niet, moet ik eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat t op een laag pitje staat vanwege de algemene factor: tijd.
    + ik heb nog nergens een pasklaar antwoord, de startblokkering eruit halen kan alleen met compete auto maar aangezien de opcom hem niet leest……. en een half gedemonteerde auto vervoeren voor een ecu aanpassing is in mijn ogen toch wel erg veel moeite/ werk/ kosten! Het moet wel leuk (hobby) blijven natuurlijk. ;)

    #18220998

    Goeie morgen peter ik heb een adres waar ze de IMMO kunnen uitprogrammeren ik heb dit ook laten doen krijg maandag of dinsdag mijn ecu terug , kosten waren 125 euro

    #18220999

    Super, stuur mij ook dit adres even (per pm) dan ga ik ook even infomeren.

    Alvast bedankt,

    Peter

    #18221000

    Oky duidelijk, kosten 125 euro inclusief de btw en verzendkosten.

    Met vriendelijke groet,
    Eurox Auto-Electronica
    Noordersluisweg 37 J
    8243 PR Lelystad
    Tel 0320-260166
    Tel 06-15372251
    http://www.eurox.nl

    #18221001

    Heb inmiddels bericht terug, ze schijnen deze ecu niet te kunnen herprogammeren omdat het een denso is……

    was iemand bekend of deze motor op een andere ecu ook werkt?

    Alvast bedankt,

    Peter

    #18221002

    Oh dat is balen dacht dat geen verschillende X20SE Ecu’s waren
    Welk nummer staat er bij jou op ?
    dit is die van mij

    #18221003

    PS: ik heb nog wel een codevrije C20NE ECU liggen

    #18221004

    Wat jij hebt is een motronic van bosch, ik heb een delco.
    Heeft die motronic ook 2 stekkers?
    Ik stuur je ook wel even een pm met mijn emailadres, communiceerd een stuk makkelijker……

    #18221005

    Delco Ecu in niet van de X20SE dit weet ik 100% zeker
    die zitten vaak op lichtere 16v motoren zoals de C14NZ

    #18221006

    X20SE
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 86,0
    Hub (mm): 86,0
    Volumen (cm³): 1998
    Leistung (kW bei min-1): 85 / 5200, 85 / 5400 (Omega B)
    Drehmoment (Nm bei min-1): 172 / 2800, 178 / 2800 (Omega B)
    Verdichtung: 10 : 1
    Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
    Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
    Eigenschaften:
    Verwendung: Frontera A (MSG 5E-T), Omega B (R25, AR25)

    #18221007

    hier de link voor de motoren info

    http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.