x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #18110269

    Jullie hebben teminste eerst nog kilometer.s kunnen maken hahaha ik niet heb de vectra pas 1 week . baal als een stekker maar ja het is niet anders . ik kan helaas door lichamelijke klachten het eufel niet zelf repareren !

    #18110270

    ik had hem in 2009 in geruild en vorig jaar weer terug gekocht met tik in de motor. motor had net 170.***km gelopen

    #18110271

    Ja dat is ook niet fijn . de mijne liep prima heb net de olie laten verversen en nu is de boel verstopt . Komt nu super slecht uit joh mijn vrouw is hoog zwanger .

    #18110272

    minder hoop voor je op een goeie afloop

    #18110273

    Ja dat hoop ik ook ! qua auto eerst ff sparen hahaha de knip is aardig leeg

    #18110274

    ja precies 43kilometers na aanschaf, BAM motordood..

    Willem

    #18110275

    @wim-v6 wrote:

    ja precies 43kilometers na aanschaf, BAM motordood..

    Willem

    bijna wim was 183 km na het verversen van de olie !wel 5w40 trouwens

    #18110276

    nee ons tikkie, we hebben met de bruine van het fimpje na aanschaf 43km gereden toen liep ie kapot.

    #18110277

    oke nou ik heb er iets langer mee gereden :(

    #18110278

    vandaag is de vectra weg gebracht om gerepareert te worden ! hopenlijk valt de schade mee .

    #18110279

    Hoopt t ook..

    willem

    #18110280

    we gaan het horen !

    #18110281

    Dennis weet je al wat de schade is??

    #18110282

    @Deluxe77 wrote:

    Dennis weet je al wat de schade is??

    nee dat weet ik nog niet !

    #18110283

    pan zit er nog onder :D gaat er mogelijk vanavond onder weg

    #18110284

    Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

    Willem

    #18110285

    @wim-v6 wrote:

    Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

    Willem

    ik ook wim hhahahahaha

    #18110286

    Ik ook, en anders kunnen wij je nog helpen

    #18110287

    wie het weet mag het zeggen :P

    het enige wat er gevonden is, zijn een paar heeeel kleine stukjes aluminium flinters
    en in de hoeken wat olie sludge. verder zat de zeef vrijwel totaaal dicht.

    (hoort daar trouwens ook een pakking tussen? ( aanzuigbuis op onderblok?)

    wat is nu wijsheid… proberen wat schoon te maken, t spul weer dicht, en gaan ??? kijken wat ie doet?

    of.. eruit.?

    #18110288

    heb je ook gevoeld dat er ruimte om de drijfstangen zit, dit lijkt ook op schaallagers

    #18110289

    nee, verder nog niks gedaan. vond het zelf wat mal spul.

    welke controle zou jij mij aanraden, en hoe?

    heb bij mijn CIH een lagerkap los gehad om de lagers te bekijken, die zagen er
    toen gewoon goed uit. speling oid is mij toen niet opgevallen.

    #18110290

    zou kijken naar speling op de krukas schaallagers. kijk of je deze kunt bewegen

    #18110291

    Je kan er rustig 1 of 2 losnemen hoor.. zou ze visueel inspecteren, kost weinig moeite als je toch al alles los hebt.

    Maar zeef dicht is precies hetgeen wat ik verwacht had…

    Carterpan ziet er verder goed uit, maar de olie was dan ook kort ventevoren ververst, misschien dat dat de boel wat gereinigd heeft.
    Vaak komt met verse olie bij een vervuilde motor vaak vuil los, dit word dan aangezogen door de oliezeef (en blokkeert de ingang op een gegeven moment).

    en ja, er zit een pakking tussen de aanzuigbuis en oliepomp.

    Willem

    #18110292

    wat betreft de pakking.. deze is wel aanwezig, maar zelfs daaromheen zat smeer :shock:

    2 lagerkappen zijn losgeweest, de 2 buitensten, om ze te vergelijken.
    deze zijn in orde bevonden.
    wat wij ons nu afvragen, hoe zijn de nokkenassen gelagerd?
    bij een cih kop, als het goed is met 2 bussen in het gietijzer.
    maar hoe zit het bij deze alu koppen?

    de verwachting is namelijk dat het beetje alu gruis, van boven komt.

    mogelijk vandaag nog even de motor proberen te reinigen, door middel van spoeling van boven naar beneden te laten lopen. dan kijken hoe het er uitziet, en indien nodig de kleppendeksels er ook maar af.

    nu hopen dat de schade beperkt is…

    #18110293

    zo, lampjes in het hobby huisje uit. t was wel even wennen hoor.. keer wat anders als een CIH :D

    het carterpannetje hing inmiddels weer op de plek, met een paar bouten.
    en vanmiddag het motortje maar eens een paar maal doorgespoeld met wat diesel
    en een scheut olie. ( wel meer olie as diesel:D)

    de wagen een x aantal keren laten ronddraaien zonder stroom op de ontsteking,
    zodat hij niet aanslaan zou.
    geen gekke bij geluiden opgemerkt, dus de gok maar gewaagd… afbouwen en starten maar.

    eerst het cartertje er ondervandaag gehaald, vrijwel geen rommel meer in het carter aangetroffen.
    vervolgens mooi poosje uit laten druppen, had toch nog wat anders te doen.
    en in de namiddag het spul er maar weer op.
    wederom nieuwe olie, nieuw filter. en weer starten, zonder stroom op de ontsteking.
    na dit een paar keer gedaan te hebben,met tussenpoosen, te lang starten kost immers je starter.
    het ene stekkertje maar terug op de onsteking.. en lets try…
    spannend moment :D

    1 tikkie aan de sleutel, en daar ratelde de V6 heen.
    UIT dat ding… bah wat een ernstig vervelend geluid.

    na een paar tellen… besloten toch nog maar een keer te starten,
    en het harde en luide tikken werdt in een rap tempo verminderd tot
    enkel wat getik van de injectoren.

    :wors het loopt.

    oliedruk lampje geeft geen problemen weer, meet aparatuur voor de oliedruk
    helaas niet voor handen.. dus je moet wat. vaak ben je te bang :D

    wagentje naar buiten gezet, en daar rustig met geopende kap laten warm draaien.
    wat allemaal voortreffelijk ging.

    vanavond met de wagen maar op bezoek geweest, elders. voor de koffie
    en een puut sjek. en m zo mooi kunnen testen.
    nu ik zelf geen supersnelle of dikke motoren gewoon ben, en een v6 voor mij totaal nieuw is.
    vond ik het wagentje dan ook best rap. mijn manta met een 3.0 komt goed van de plek,
    maar deze vectra doet zeker niet onder :P

    mooi he, stukkie tekst. :jerry nu tijd voor wat plaatjus bij de praatjus :P

    het pannentje maar eens ontdaan van zijn aanslag

    lagerkap van de drijfstang, het dichts bij de oliepomp

    mooi schoon aanzuigbuisje

    en tot slot, nog even een blik in de pomp.

    ik zeg.. vooreerst genezen verklaard.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 86)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.