x18xe

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17963295

    ja oke wim maar kan daar ook het ploffen in deuitlaat door komen
    krijg het niet gevonden
    maar bedankt weer

    #17963296

    kan je met een opcom
    ook toeren in stellen
    moet dan de motor lopen
    of hoe werkt dat
    hoor het graaag jongens

    #17963297

    Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.

    Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.

    En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.

    #17963298

    @Haasje17 wrote:

    Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.

    Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.

    En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.

    STATIONAIR KAN JE NIET AANPASSEN!!!!!!!!!!

    Gasklep moet VOLLEDIG!! gesloten zijn, Stationair word geregeld door de STAPPENMOTOR

    Stationair toerental kan je aanpassen met de Tech-II bij de dealer, maar heeft geen zin als de motor schommelt of afslaat, dan is er wat anders aan de hand..

    Je zou eens langs kunnen karren bij Ons hoor…

    al is het een Flink stuk, veelal is het de Moeite waard, een andere auto is duurder..

    Willem

    #17963299

    welke motor past in een astra h
    van bj 2000 ligt nu een
    16 v8 in
    kan daar ook bv een 2l v8 in
    weet iemand dat

    #17963300

    Astra-H van 2000, die zijn er niet, dat zijn Astra’s G…

    Maar jij hebt een Astra-G dan??

    en een 16 V8 lijkt me ook wel wat, Dat is dan mijn Kleinste V8 ooit gereden.. (mijn grootste is 32liter geweest)

    zal wel gaan om een 1.6 8V

    Dan is het het makkelijkst een X18XE1 of Z18XE erin te lepelen.

    Bij de Inbouw van een 2.0 komt wat meer bij kijken, en de 2.0 is gevoelig voor de problemen die je nu ook hebt, is namelijk dezelfde motor..

    Willem

    #17963301

    moet ik iets aapassen dan wim nu ligt er een
    8 klepper er in
    kun je daar zonder probleem
    een andere inleggen
    dat zou mooi zijn

    #17963302

    mijn eerste omega
    was 2l cd bj 1988
    nooit niks mee gehad
    dat was mijn eerste overstap van rekordt
    naar omega en ngg nooit op benz
    maar altijd op gas de omega had wel eens last van backfire
    maar waren toch goed heb hem 4jaar gehad
    fijne auto was een automaat
    ohc motor daarna een omega bj 1994
    de eerste met g3
    180000 mee gedraaid was een fijne auto
    maar ik kan nu een astra kopen met szr motor
    is dat niet heel licht wim is dacht ik maar 75 pk daarom mijn vraag bedankt alvast he

    #17963303

    Als je wat power gewend ben is de X16SZR wat licht ja..

    maar ombouw naar een Bigblock brengt wat meer met zich mee dan alleen een motor omhangen…

    dan is de ombouw naar een Smallblock makkelijker.

    Willem

    #17963304

    oke wim
    maar welk motor bedoel jij dan
    en moet ik dan veel
    aanpassen of gaat dat gemakelijk

    #17963305

    Wim bedoeld de Z18XE of X18XE1, Je hoeft dan enkel de motor met kabelboom en ecu om te hangen. En kunt de versnellingsbak behouden.

    Als je een bigblock (X20XEV, X20XER, Z20LET) wil inbouwen moet je hetzelfde trucje doen maar je bak tevens wisselen. En de voorste baksteun wisselen. Als je dan een F18bak gebruikt voor je ombouw kun je bij een giblock ook het schakelmeganischme behouden.

    Bij een smalblock Z18XE of X18XE hoef je de bak niet te wisselen.

    Oja, de X18XE1 is compleet anders als je huidige x18xe

    #17963306

    Ook de naven zijn anders, de 4gaats naven hebben een andere aandrijfas als die van de bigblock motoren, en smallblock motoren op 5gaats…

    dat houd in dat de X16SZR welke op 4gaats staat en een Smallblock bak heeft, en er dus een As samengesteld moet worden..

    Dan bedoel ik, een Bigblock bak op een bigblock motor, daar een Bigblock bak, naar Smallblock aandrijfas nodig is.

    Willem

    #17963307

    Nee hoor bij een astra g zijn an de naafzijde de homokineten voor de big en smalblock motoren gewoon gelijk! Aan de bakzijden zijn ze wel anders. Dus je kunt dan gewoon je 4×100 naven behouden.

    Altans ik rijd gewoon met de f18bak met orginele aandrijfassen die bij de bak zaten in 4×100 naven.

    #17963308

    dus dat kan gewoon
    ik wil namelijk die andere astra gaan halen
    en in het voorjaar een 18 honderd er in leggen
    ik ben heel blij met jullie hulp
    is szr verder wel een goede motor toch
    wat is het verschil met zo,n motor
    of zeggen jullie de x16szr voldoet ook
    groetjes kees

    #17963309

    Oja als er nu een x motor in hangt kun jehet beste een x18xe1 inbouwen anders moet je tevens electronisch gaspedaal en boom aansluiten.

    #17963310

    In princiepe zijn al deze motoren goed, als je er maar een beetje lief voor ben, de X16SZR is wat meer hufterproof

    De X18XE1 rijdt wel een Stuk vlotter en ook zuiniger.

    Willem

    #17963311

    dus inprincipe
    zegt wim en haasje
    een v18xe1 past gewoon op de bak
    ecu aanpassen
    uitlaat denk ik
    dan zou het moeten gaan
    ook de startonderbreker of is dat niet nodig
    groetjes kees

    #17963312

    Motorkabelboom incl Startonderbreker delen..

    #17963313

    oke wim ga woensdag de astra halen
    ik denk een verbrandeklep anderekop er
    op dan zou het weer goed mpoet komen hoop ik en dan
    voor de grote vakantie een ander blok
    harstikke bedankt voor je antwoord

    #17963314

    nou heb de astra
    ben de accu aan het laden morgen even kijkken
    wat er precies aan de hand is
    een vraagje scheuren die koppen
    van 16zsr graag of komt
    dat weinig voor groetjes kees

    #17963315

    meestal enkel lekke koppakking…

    willem

    #17963316

    oke wim bedankt
    ga morgen eerst even de bougies
    er uit halen koud en dan eens kijkken
    of er wat water komt groetjes

    #17963292

    staat ergens een demonteer volgorde
    van de koppakking wim
    waar moet ik vooral opletten groetjes kees

    #17963317

    Demonteren kop…

    – Demonteer inlaat (je kan het inlaat ook laten zitten, dan moet je alles afkoppelen wat daaraan zit).
    – Maak de Voorpijp los van het spruitstuk.
    – Haal slangen draden en kabels van nokkenashuis en kop los
    – Draai de kopbouten los van buiten naar binnen
    – verwijder het nokkenashuis
    – verwijder de kop.

    Laat eventueel controleren of de kop nog vlak is.

    Maak pasvlakken GOED schoon.

    Willem

    #17963318

    wim welke ollie zal ik er morgen opgooien
    wil hem eerst met deze laaten lopen
    en dan er af en nieuwe er op
    was geen klep verbrandt maar wel iets in de
    cilinder zie het aan de zuider regen de bakkant
    ik weet niet wat dat geweest is
    hadden moeite met vlakken
    maar alles is goed gekomen groetjes

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.