X18XE niet vooruit te branden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum X18XE niet vooruit te branden

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Whellow all….

Ff geleden sinds mn laatste post en heb ook gelijk een black out :shock:

Vraag van/voor een bekende van me:

X18XE (big block), Vectra B. Storingslampje brand, na uitlezen alleen nokkenassensor (maar uitgelezen met motor uit!). Motor komt wel vooruit als auto koud is, maar zodra warm gedraaid met moeite op toeren te brengen. Komt ook niet boven 4000 rpm, dus noodloop.

Kan het echt alleen de nokkenassensor zijn, of zijn er dingen zoals bobine, vervuild gasklephuis, EGR of andere dingen ook mogelijk. Ik werk altijd van goedkoop naar duur, dus graag de dingen die ik eerst na kan lopen zonder vervangen , eerst te melden.

Thanx alvast voor het meedenken all :thumb :thumb :thumb

Greetz Emiel

Lees hem eens uit met draaiende motor, als deze code er dan nog steeds is dan is dat denk wel je oorzaak.
    Met die code loopt je motor in noodloop en is de motor begrensd op 4512 toeren en je ontstekings moment wordt bijgesteld met 12 graden.
    Hierdoor zal je motor verder ook weinig rekening meer houden met motor temperatuur aangezien de ECU zo min mogelijk variablen veranderd wil hebben omdat hij een van de belangerijkste waarden mist.

Om te kijken of de nokkenassensor zelf echt stuk is, moet je de weerstand meten van de sensor.
    Dus stekker ontkoppelen en het volgende meten :
    Weerstand tussen Pin 1(grijs/zwart) en 3(Bruin/Groen), deze hoort 10.7 en 14.7 Ohm te zijn
    Weerstand tussen Pin 1(grijs/zwart) en 2(grijs/rood), deze hoort minder dan 10.7 te zijn

Toerenbegrenzer op 4000 rpm is vrijwel altijd nokkenassensor of distributie van tijd. Noodloop is iets anders.

Als je er een met vierkante stekker hebt heb ik er nog een liggen voor een zacht prijsje.

Ok, Emergency Mode dan, zo heet het bij Opel :)

Thanx mannen. Helaas ben ik zelf niet in de buurt van de auto, maar ga dit doorgeven aan mn kennis. Ik laat het weten, top weer voor de snelle reacties :thumb

Originele sensor plaatsen!!
    Deze zijn voor schappelijkere prijzen bij de onderdelenhandel te krijgen.

Let wel op het stekkertype.
    Het is een Siemens sensor.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Mocht het niet zo zijn, en je melding gaat niet weg….denk dan ook even aan de ECU, deze is namelijk nogal storingsgevoelig bij dit bloktype…had het zelf destijds ervaren. Succes :thumb

@FKsport wrote:

Mocht het niet zo zijn, en je melding gaat niet weg….denk dan ook even aan de ECU, deze is namelijk nogal storingsgevoelig bij dit bloktype…had het zelf destijds ervaren. Succes :thumb

Jij hebt het over een X18XE1 vermoed ik.

Dat denk ik ook ja.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Excuses, correct.. Dat betreft het verhaal met een extra 1 in het motortype

Maar desalwelteplus hoop ik toch dat je de storing vind :)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.