x16xe tuning vraag

Forumindex Forums Techniek Ecotec x16xe tuning vraag

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271761

    hallo allemaal

    ik ben bezig een x16xe beetje sneller te maken.
    nu mijn vraag voor welke toeren of pk’s moet je de standaard distributie spanner en looprollen
    vervangen door ijzere vaste rollen (bv die van sbd motorsport)

    groeten sven

    #18283534

    altijd vervangen,geven constant problemen

    #18283535

    gewoon standaard laten, vervanging interval gewoon aanhouden of voor de zekerheid iets eerder vervangen

    #18283536

    lucas je bedoeld regelmatig vervangen of ze vervangen door de vaste rollen?
    weet niet of het echt nodig is onder de 150pk en 7.5t ?

    #18283537

    Als je geen imitatie rommel koopt en gewoon orgineel kun je zelfs boven de 200 pk er gewoon mee rijden zonder dat het stuk gaat.

    #18283538

    oke bedankt voor de info

    #18283539

    @lucas wrote:

    altijd vervangen,geven constant problemen

    Ik heb er vrijwel nooit problemen mee, hoezo constant problemen?

    #18283540

    had bij de z20let van 200pk naar 293 met originele riem en rollen, niks aan de hand ;)

    #18283541

    Heb jaren met een dik getunde x16xe gereden zonder distributie problemen.

    #18283542

    280pk+ op de originele spanrollen en distributieriem.

    Motor is een x16xe

    He axel ;)

    #18283543

    yepsss

    #18283544

    :wtf 280 pk uit een x16xe?! Dan is zeker alleen de afdekkap nog origineel?! :shock:

    #18283545

    Valt mee hoor, ik kreeg er meer dan 200 uit op stock internals.
    Dus 280 zal wel met Stroker kit zijn en lage compressie zuigers.

    #18283546

    Hahaha, subaru impreza zoektrekken met een Zafira, lijkt me fun!
    Eigenlijk bedoel je dus een mantzel box, spaghetti uitlaat en sportuitlaat eronder, luchtfilter etc.?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18283547

    Met Dbilas Inlaatspruitstuk, Spagettie Group N uitlaat Inlegfilter Chippie op maat en andere nokkenassen had ik er 154. Met compressor erop 215pk. als je de krukas en drijfstangen van een 1.8 gebruikt met lage compressie zuigers zul je wel meer kunnen halen. Dus denk dat je dan wel op de 280 komt.

    En eeh de zafira is ook een Subaru haha:

    #18283548

    Hahaha, dat kost dan ook een paar centen maar t is wel lachen wat je nog uit zo’n blokje weet te persen

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #18283549

    wij hebben de compressie verlaagd door middel van gesmede zuigers, stalen drijfstangen.
    De kop is geflowed, andere nokkenassen, mantzel powerbox, turbokit van dbilas en een chargecooler.

    Stock internals van een 1.8 gaan goed toch 260PK, daarboven komen de drijfstangen en zuigers naar buiten.
    Helaas hebben we dat ook al ondervonden.

    Met de huidige setup hopen we toch richting de 300 PK te gaan als straks de nieuwe ecu erop zit.
    En dit met originele d-riem, spanrol en omlooprollen.

    Wel je interval netjes houden van 60k of 3 jaar.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.