x16xe stationair probleem

Forumindex Forums Techniek Ecotec x16xe stationair probleem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17482861

    zou kunnen

    Deze kan je pakken van:

    C12NZ – X12NZ – X12SZ – C13N – C14NZ – X14NZ – X14SZ – C14SE – X14XE – E16NZ – C16NZ – X16SZ – X16SZR – C16SE – C16XE – X16XE – C18NZ

    en de pontiac trans-sport tot ’96 3.8 V6

    motoren

    Willem

    #17482862

    zo dat zijn er nog aardig wat

    dan moet ik er wel een op de sloop kunnen vinden

    #17482863

    ben er een paar vergeten:

    X16XEL – X18XE1

    #17482864

    haha oke der moet er tog wel een zijn op de sloop

    #17482865

    denk het wel haha..

    Willem

    #17482866

    nee was ook niet het geval ik denk dat de ecu kapot is anders weet ik het ook niet meer

    #17482867

    Hey, ben je er al achter…

    óók ik heb hetzelfde probleem..

    Zodra ik een tijdje rijd, gaat motorlampje branden.. Zodra ik bijna stilsta (bv stoplicht) zakt mijn toerental naar onder de 500 en begint de trillen als een gek.
    Als ik verder rij, lampje blijft branden maar niks aan de hand qua rijden.

    Tijdje geleden mijn complete inlaat spruitstuk schoongemaakt, deze bleek vol oile-drap te zitten.
    Nu ben ik óók van plan de EGR af te doppen.

    Groeten Eric

    #17482868

    nee ik ben er nog niet achter

    maar mijn auto zakt niet onder de 500 toeren

    #17482869

    hallo jongens

    heb een tijdje niks van mij laten horen had het druk
    maar het probleem is nog niet opgelost meschien dat jullie nog een tip hebben
    mijn auto hikt stationair nog steeds

    #17482870

    Dis bobine al geprobeerd dan?? Heb er nog wel 1 liggen om te proberen.

    #17482871

    Ik denk dat je inlaatspruitstukpakking lekt.
    ff met wat remmenreiniger of i.d. eromheen en kijken wat ie doet anders ff aan de viergastester om te kijken naar je hc dan kun je gelijk een diagnose stellen.

    #17482872

    bobine heb ik al geprobeerd van een c16xe werd het niks anders van

    #17482873

    hoi ik denk dat mijn ecu kapot is
    kan ik gewoon een andere ecu ook van een x16xe aansluiten

    met behoud van mijn orginele sleutel

    #17482874

    alleen incl startonderbreker delen

    Willem

    #17482875

    je kan toch de eprom over zetten

    welke chip is dat eigenlijk

    #17482876

    Volgens mij heeft de computer van een X16XE geen EEPROM voetje en is ie op de print vastgesoldeerd.

    #17482877

    origineel gepost door opeltechniek
    Ik denk dat je inlaatspruitstukpakking lekt.
    ff met wat remmenreiniger of i.d. eromheen en kijken wat ie doet anders ff aan de viergastester om te kijken naar je hc dan kun je gelijk een diagnose stellen.

    Ik moest ook aan valse lucht denken, kan dus vanaf LMM t/m inlaatspruitstuk zijn. Als auto verder gewoon goed loopt kan een relatief klein lek alleen met stationair problemen geven. Niet specifiek Opel, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat inlaatspruitstuk-pakking lekt, tenzij hij er (recent) af is geweest.

    Wel even benieuwd hoe je dat met remmenreiniger kunt checken??

    #17482878

    ik ben der achter wat het was egr defect
    en bij een x16xe kan je de egr niet afdoppen
    hebben ze me bij fast tech gezegt
    kan die heel beroerd om lopen dus het is opgelost gelukkig bedankt voor jullie hulp

    #17482879

    origineel gepost door bleucorsaboy
    ik ben der achter wat het was egr defect
    en bij een x16xe kan je de egr niet afdoppen
    hebben ze me bij fast tech gezegt
    kan die heel beroerd om lopen dus het is opgelost gelukkig bedankt voor jullie hulp

    ik rijdt nu bijna 1.5 jaar met afgedopte EGR met een 1998 X16XE motor, en dat gaat HEEL best.

    Enige is dat af en toe het lampje gaat branden op langer ritten of bij snelle ritten.

    deze geeft dan code p0400 EGR stroming onjuist.

    motor gaat NIET in noodloop, is alleen een waaschuwing, daar het een niet gevaarlijke motorstroing is..

    Dus dat je m niet kan afdoppen is ONJUIST!!

    #17482880

    en als je een kapotte erg afdopt dan

    #17482881

    Als deze open blijft staan en de motorregeleing constateerd dat, ja dan word de motor afgesteld op de openstaande EGR / noodprogramma.

    maar gewoon een werkende EGR kan je prima afdoppen..

    Willem

    #17482882

    Hallo,

    Zag dat er enige vordering was :)

    Sinds vrijdag is het probleem bij onze Astra F X1.6XEL weer terug..

    Inlaat schoongemaakt.
    Gasklephuis Schoongemaakt
    Andere bougies geprobeerd.

    Tot nu toe nog steeds hetzelfde probleem… DRAMA !!

    Het enige wat me nu opvalt is dat het lijkt of de motor op 3 cyl loopt… Maar weet het niet zeker.

    Alle bougies vonken goed, ook in combinatie met andere kabels..

    We zitten met onze handen in het haar, want we kunnen niet met de auto weg, want rijden is zo geen optie.

    Hoop dat er mensen zijn of Wim die enige tips hebben voor ons.

    MvGroeten Eric

    #17482883

    EGR

    #17482884

    thnx, zal ik proberen

    #17482885

    Gelukt.

    Auto rijdt nu nog beter dan eerst :)… maar jah wanneer dat zal zijn geweest….

    Heb vandaag de EGR eraf gehaald, en werd gewoon WOEST !!!… we rijden dus al met een half afgedopte EGR sinds de aanschaf.

    De metalen pakking die er tussen zat was nooit goed gemonteerd en zat maar met een boutje en genoeg vloeibare pakking vast..

    Hierdoor sloot de pakking dus niet goed en liep half langs beide openingen…

    Pakking schoongemaakt, EGR schoongemaakt en weer gemonteerd… Niks meer aan de hand…

    Auto loopt lekker stationair, reageerd beter op het gas en rijdt gewoon lekker…

    Welke garage dit ooit gedaan zal hebben, geen idee…. denk vast een Kwik Fit ofzo…. haha

    Dank je Wim… Groeten Eric

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.