X16XE loopt niet lekker.

Forumindex Forums Modellen Corsa X16XE loopt niet lekker.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Al een tijdje heeft mijn corsatje probleempjes…. :(

Er zijn een aantal problemen die ik hieronder zal toelichten hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!
    Als ik hem sationair laat lopen zit hij op de 900 toeren hij blijft ook constant op 900 toeren maar het is net een v8 :shock: hij loopt niet lekker stationair hij maakt eigenlijk net t geluid van een v8 niet soepel maar af en toe z’n stoot ertussen.

2e probleem
    Als ik ’s morgens weg probeer te rijden en ik schakel over naar zijn 2 en ik zit rond de 1900 toeren dan bokt de auto een beetje net alsof ik ondertoeren loop maarja dat is natuurlijk niet het geval? zaterdag wil ik er een spaghetti spruitstuk opzetten en een groep-A uitlaat en dan heb ik meteen de kans om het een en ander te controleren.

heeft er iemand enig idee waar deze problemen aan kunnen liggen?
    Alvast enorm bedankt ! king: :wors

Ik vermoed dat een van je cilinders overslaat, dus ik zou je bobine / boegiekabels / bogies controleren.
    Eventueel even een voor een een bougiekabel loshalen en kijken of je verschil hoort in lopen. Als dat niet het geval is weet je welke cilinder het is.

En is het trouwens nooit slecht om je motor een keer door te spoelen met motorreiniger?
    en mocht een van de cilinders overslaan hoeveel kost z’n grapje? of wat moet ik vervangen?

is niet slecht maar zal je probleem niet oplossen. Bobine defect @ 100 euro en 50 euro voor bogies + kabels ofzo.

Wanneer heeft die auto een servicebeurt gehad?
    Klinkt namelijk alsof hij overslaat op een cylinder. Kan zomaar een slechte bougie zijn, en dat is een onderdeel wat bij een servicebeurt aan bod komt ;)

Bougies kosten misschien eens 10 a 15 euro per set van 4 en is ook vrij goed te checken door ze er eens uit te draaien. Wit (te arm) of zwart (te rijk) is slecht, koffiebruin is precies goed.
    Olie/vettigheid aan de bougies duid op het verbranden van olie en isoleert de bougies ook, dus dat kan het overslaan ook verklaren.
    Plus dat bougies verslijten (vonken branden stukjes weg), dus de spark-gap kan ook te groot geworden zijn, waardoor je nieuwe bougies nodig hebt.

nog geen 2000 km geleden heeft hij een beurt gehad, zaterdag gaat hij op de put en dan ga ik samen met een auto monteur kijken wat er allemaal loos kan zijn ik zal jullie adviezen zowiezo meenemen hierin, ik zal ook foto’s proberen te maken.

Dis module wil wel eens kapot gaan (zwarte blok waar je bougie kabels uitkomen)

Overigens zijn mijn bougies ook wittig, motor draait prima. Kleur heb ik bij meerdere x16xe’s en x14xe’s gezien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.