X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

15 berichten aan het bekijken - 126 tot 140 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18069014

    De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
    Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk project

    #18069015

    tuning is nooit goedkoop..
    maar ik hoor hier 260pk in het topic voorbij komen,

    op een motor van orgineel 155 pk moet je dan met een charger al minimaal 0.8 bar gaan draaien.
    dat is geen low boost… wat is de CV van deze motoren??

    low boost is in mijn ogen max 0.5 tot 0.55 bar..
    Ga je hoger moet je voor een betrouwbare motor normaal wel wat meer aanpassen..

    Ik draai nu 1.0 – 1.1 bar en wil dit jaar richting de 1.4-1.5 bar gaan draaien..

    #18069016

    @j.smits wrote:

    De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
    Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk project

    Is het niet het handigst om een complete set in Amerika te bestellen?

    #18069017

    waar bestel je die 2000? als dat voordeliger en beter is dan doe ik dat

    #18069018

    corsaboy! ik hoef geen 260 pk maar 200/210/220 pk is genoeg daarmee ben ik tevreden dan kan ik de 2.0 tfsi van de audi en de 325i van de bmw lekker bijhouden en dat vermogen zou ook beter staan bij mijn origineel dubbele uitlaten

    #18069019

    ebaaayyyyy ;)

    #18069020

    @corsaboy wrote:

    tuning is nooit goedkoop..
    maar ik hoor hier 260pk in het topic voorbij komen,

    op een motor van orgineel 155 pk moet je dan met een charger al minimaal 0.8 bar gaan draaien.
    dat is geen low boost… wat is de CV van deze motoren??

    low boost is in mijn ogen max 0.5 tot 0.55 bar..
    Ga je hoger moet je voor een betrouwbare motor normaal wel wat meer aanpassen..

    Ik draai nu 1.0 – 1.1 bar en wil dit jaar richting de 1.4-1.5 bar gaan draaien..

    De Compressie verhouding is 9.5:1 deze motoren zijn in amerika met zelfde verhouding geleverd en men draaid hierop
    een druk van 1.4 bar max. En zijn standaard 260pk. Onderblok is identiek. Het gaat hier dan om een Z22SE de Z22YH heeft namelijk een veel hogere compressie 12:1

    #18069021

    Ja bij een cv van 9.5 durf ik ook wel wat hoger.
    Maar zou er persoonlijk geen 1.4 bar opzetten. Maar goed das mijn mening.

    #18069022

    kan iemand mij vertellen of de kabelboom van een astra GSI in een astra fcabriolet past

    #18069023

    Een Z22YH is een motor met directe benzine inspuiting. (Benzine rail onder hoge druk, zoals bij een moderne diesel).
    De Z22SE (en varianten daarvan) hebben indirecte benzine inspuiting.

    De onderblokken kunnen best gelijk zijn.
    De koppen waarschijnlijk niet.
    Inlaatspruitstukken sowieso niet.

    Dus het standaard Courtenay Supercharger kitje gaat niet 1 op 1 passen.

    Ik zou persoonlijk op een Z22YH niet verder gaan dan een ander uitlaatspruitstuk (spaghetti met ingebouwde kat), goede uitlaat, sportievere nokkenassen en dan een chip op maat.

    #18069024

    Nokkenassen voor de Z22SE en Z22YH zijn wel gelijk:
    http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Sportnockenwellen/Opel/2-2-16V-DOHC-Z22SE/Z22YH/hydro/Neue-Nockenwellen:::7_2504_2700_2740_2741_2742.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Spaghetti spruitstuk met Sportkat van Friederich MotorSport:
    http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-C-Z22YH-Friedrich-Motorsport-Facherkrummer-HJS-Sportkat-/320931644745″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18069025

    ik heb ondertussen een szr motor in de schuur staan en ik wil eerdaags gaan beginnen met het uit elkaar halen van de motor en dan opnieuw opbouwen.

    Nu zit ik een beetje te zoeken/kijken welke compressie verhouding het beste is voor deze motor met een turbo. zelf dacht ik aan 9:1. Is dit aan te raden of juist af te raden?

    ik wil een decompressie plaat kopen bij HG-Motorsport.de maar ik weet dus nog niet in welke dikte. Is dit makkelijk te berekenen?

    #18069026

    aangezien ik vandaag tijd had om wat te rommelen met de motor ben ik van start gegaan.

    motor op de bok gezet

    uitlaat eraf, hier moet ie komen te hangen :D

    inlaat eraf

    Nokkenashuis eraf om te stralen

    Nu ben ik er alleen achter gekomen dat het onderblok van een Astra-f toch anders is dan die van een Astra-G. Ik moet kijken hoe ik de motorsteun distributiezijde pas ga maken.

    Zie hier, er ontbreekt schroefdraad voor de motorsteun:

    Nu ga ik de volgende onderdelen zoeken,

    – ARP drijfstang bouten
    – Aluminium carterpan (airco)
    – Distributie kappen + motorsteun Astra-G

    als iemand me kan helpen aan een van deze delen, geef maar een gil

    #18069027

    Hoe meer druk je wil gaan draaien hoe lager de compressie moet, en dus hoe dikker de decompressieplaat moet zijn.

    #18069028

    Was ondertussen wel benieuwd of t project nog verder is gegaan :hmmz

15 berichten aan het bekijken - 126 tot 140 (van in totaal 140)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.