X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068989

    Dus dat zou betekenen dat ik er zo’n compressor op zou kunnen zetten of heeft ie die al?

    #18068990

    Aannames, Aannames.
    Dat er een versie van motorblok X bestaat met betreffende aanbouwdelen betekent niet dat jij dat zomaar tegen jouw motorblok aan kan schroeven ;)

    Assumption is the mother of all fuck-ups ;)

    Dat hetzelfde blok wordt gebruikt als basis, betekent niet dat b.v. de inwendige delen gelijk zijn of dat dezelfde computer er aan hangt.
    Nogmaals: lees jezelf eerst eens in over hoe motoren werken. B.v. de effecten van compressieratio’s, verschillende soorten brandstoffen, wat de computer doet, etc etc.

    #18068991

    De 2.2 is in Sommige landen geleverd als 2.0 met compressor. De compressieverhouding van het motorblok is gelijk aan die van de 2.2 dus in princiepe is het een kwestie van diezelfde compressor kopen. Kun je bij courtneysport complete kit voor krijgen.

    Zonder remap zit je dan al op 200 pk of meer met remap haal je er nog veel meer uit. Er zijn hier diverse Opel GT rijders die dit al hebben gedaan.
    Ook astra rijders welke geen problemen ondervinden.

    Ofwel gewoon compressorkit aanschijven bij courtney sport en monteren op je 2.2

    #18068992

    Oke dat klinkt interessant
    Ik zal is gaan informeren bij courtneysporr

    #18068993

    Ik heb navraag gedaan en de m62 supercharger moet ook op de z22yh passen met een luminova watergekoeld inlaatspruitstuk wel is dat remapoen belangrijk omdat de motor te warm kan lopen
    Kosten rond de 8 a 900 euro bij elkaar ongeveer

    #18068994

    inclusief de m62 charger??
    wel raar, dingen kosten nieuw al 1300-1500 euro

    #18068995

    Bij de lokale onderdelenboer/tuner misschien :jerry
    Ebay is iets schappelijker met zn prijzen :D

    #18068996

    De charger heeft hij te koop voor 750 hoe hij dat geregeld heeft weet ik ook niet maar dat stond erbij op marktplaats kun je hem vinden die gast heet rick! Of zoeken met google m62 supercharger vindt je hem ook, hij past wat betreft de bevistiging en maten van de inlaat ook op de z22yh volgens hem maar debruimte tussen de plaats waar hij gemonteerd moet worden en de radiateur is gering en weet niet hoe groot dat ding is! Dus zal ik hem in het echt ff moeten zien!

    #18068997

    is een m-62 niet een beetje te groot?
    deze word gebruikt op motoren meer dan 3 liter
    zou zelf een m-45 pakken

    #18068998

    Is dat beter ja? Kan die er ook voor zorgen dat ik zonderverstevigingen hier en daar van mijn huidige 155 pk er 200 van maakt? Die watergekoelde inlaatspruitstuk en remappen zijn dan denkt ik nog wel nodig ofniet?

    #18068999

    als je een intercooler gebruikt heb je dat watergekoelde inlaatspruitstuk niet nodig
    ik zou een aem ignition/fuel controller aan de bestaande ecu koppelen
    en die laten mappen
    heeft ook een ingebouwde map sensor die tot 3 bar aankan

    #18069000

    Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

    #18069001

    Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

    #18069002

    Dit kun je met die aem controller aanpassen ;)
    Je zou hierbij ook een powerboost valve kunnen monteren (FSE of SARD)
    Dit is een actieve brandstofdrukregelaar
    Zodra er luchtdruk op komt verhoogt hij de brandstofdruk
    En als de gasklep gesloten is en er vacuum op komt verlaagt hij weer

    #18069003

    ow en bijna vergeten bij te vertellen
    een wideband lambda plaatsen en een goede air/fuel ratio meter
    is onmisbaar bij het afstellen

    #18069004

    Okee en kost da veel da spul? Want het is nu ook weer niet nodig om voor duizenden euro’s te versleutelenn gewoon een supercharger en die brandstofregeling en watergekoeld inlaat dat lijkt mij nog redelijk genoeg pk en koppel op te leveren

    #18069005

    Houd er rekening mee dat alles wat ze bij courney verkopen plug and play is, maar als je een andere charger koopt niet meer.
    Ook al is het hetzelfde model er zijn diverse verschillen tussen dezelfde compressoren ook al hebben ze dezelfde benaming zoals m45 of dergelijke. DUs het wil niet zeggen dat alle m62 of m45 gelijk zijn.

    #18069006

    Oja en als het dus niet past komt er veel werk en geld bij kijken om het passend te maken.

    #18069007

    duizenden zal het niet worden
    maar duizend euro kun je wel zo aan zitten als je niet uitkijkt naar wat je en waar je het koopt ;)
    vooral kennis verzamelen is belangrijk

    ik was eerst van plan om op mijn turbo project een toyota ct9 te gaan gebruiken
    alleen helaas bleek er een te grote scheur in de wastegate te zitten
    heeft me dagen geduurd eer ik een goed alternatief had gevonden, dat ook betaalbaar is
    wat Haasje17 zegt over dat de ene m45 niet als de andere m45 is klopt, bij turbo’s het zelfde
    ben er achter dat een garrett t2 van een peugeot 406 er zo onder te bouten is
    waar andere t2’s niet uitkomen

    #18069008

    De charger van courney heeft ook nog een gat aan de bovenzijde voor montage van de orignele mapsensor en gaten voor montage van de orginele gaslklep ofwel zou altijd daarvoor gaan wil je het plug and play hebben.

    #18069009

    Ok mooi! Ik heb al veel info ingewonnen maar moet wel zeker van zijn dat het past, en bovendien iemand die zo handig is dat ie het er zonder problemen opzet, afsteld en inprogrammeerd of is dat zelf te doen?

    #18069010

    @j.smits wrote:

    Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

    hoe bedoel je dit precies?
    alle moderne motoren spuiten toch in met 2,5 – 3 bar druk???

    De druk van de injector heeft niets te maken of je wel of geen charger kunt plaatsen.
    Je moet alleen kijken of de injectoren wel voldoende opbrengst hebben,

    Als je een volledige kit hebt neem ik aan dat de aanpassingen in het brandstofsysteem er ook bij in zit..

    Verder is een m62 echt niet te groot voor een 2liter of 2.2 liter
    een m45 is eerder te krap.. kan wel op low boost maar daar houdt het op.

    En op een stock motor zul je met een m62 ook echt low boost moeten blijven..
    Hoge druk kost je je blok.. heb je wel minimaal 4 nieuwe asbakken :D

    #18069011

    Ja dat van die lagere druk heb ik pas ook ergens gelezen! Maar wat bedoel je met low boost?
    Ik heb al overal vanalles nagevraagd en toch is het iedrre keer weer anders jou verhaal klinkt overigens wel logisch!
    Dus gewoon de eaton m62 superchargerkit halen met een laminova spruitstuk en erop sleutelen toch dat wil je toch zeggen? Kan ik da ding ook fatsoenlijk kwijt op mijn z22yh want daar moet ie dan geloof ik tussen het blok en radiateur in komen

    #18069012

    @corsaboy wrote:

    @j.smits wrote:

    Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

    hoe bedoel je dit precies?
    alle moderne motoren spuiten toch in met 2,5 – 3 bar druk???

    De druk van de injector heeft niets te maken of je wel of geen charger kunt plaatsen.
    Je moet alleen kijken of de injectoren wel voldoende opbrengst hebben,

    Als je een volledige kit hebt neem ik aan dat de aanpassingen in het brandstofsysteem er ook bij in zit..

    Verder is een m62 echt niet te groot voor een 2liter of 2.2 liter
    een m45 is eerder te krap.. kan wel op low boost maar daar houdt het op.

    En op een stock motor zul je met een m62 ook echt low boost moeten blijven..
    Hoge druk kost je je blok.. heb je wel minimaal 4 nieuwe asbakken :D

    op een stock z22yh? denk niet dat het uitmaakt of je een m-45 of m-62 pakt
    zoals je al zelf zegt zul je met bijde op low boost moeten blijven

    #18069013

    ik weet zo gauw niet wat het verschil is tussen een y22 en een z22 motor? maar in america zijn de opel gt’s(saturn sky oid. in de usa) standaart geleverd met een compressor. deze compressors zou je plug en play overkunnen bouwen op de europese 2.2’s(astra,vectra,speedster,gt enz.). de compressorsetjes staan wel eens op ebay voor gunstige prijzen.
    je kan dan je orginele ecu opsturen naar bv. courtney om een orginele opel map erop te laten zetten of je laat hem gelijk remappen. 260 pk is goed mogelijk met kleine aanpassingen. ik zou wel een complete set kopen met laminova enz. het spul is gewoon plug en play :thumb
    op het speedsterforum staat er ook redelijk wat info over.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 140)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.