X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068891

    Wel grappig een cv van 7.5 willen hebben en dan 0.5 bar boost.
    Weten jullie wel waar je mee bezig bent.

    Ik heb zelfs al 1,1bar gezet op een orginele 20ne. Dus een cv van 9.1

    Een half bar durf ik zelf met een cv van rond dd 10 aan.
    Een cv van 7.5 is voor motoren die 3 bar draaien ofzo.
    Ik heb die zuigers nog nooit gezien.

    Max is zo rond de 8,5 tot 8,8.

    #18068890

    Vind 7.5 ook veeeeel te laag, vraag me af of hij dan nog wel lekker stationair kan draaien
    En hoe de ts op dit getal komt :hmmz
    de gemiddelde fabriek af turbo motor draait tussen de 8.4 en 9 cr
    daarom pak ik een c16nz want dan zit ik daar precies tussen
    en kan ik veilig 0.6 bar draaien, wellicht meer :D

    #18068892

    ik heb er ook al een gebouwd destijds met een cv van boven de 10 met 0.65bar boost.
    Gaat ook goed..

    Stroker kit in een x16xe (dus 1.8 ) goed voor +265 pk en later zelfs +280pk..
    alleen het laatste konden de drijfstangen niet hebben :(

    #18068942

    dus jullie zouden het aandurven om op de standaard compressie verhouding te blijven rijden?

    #18068943

    Ja hoor
    hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloop

    #18068944

    Werkt zeker goed en veilig mits je je motor goed laakt afstellen.

    #18068945

    Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.

    Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.

    Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?

    #18068946

    @trashmetal wrote:

    Ja hoor
    hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloop

    Wat is het verschil tussen deze zuigers?

    #18068947

    zuigers van de nz zit een “kommetje” in
    de szr zuigers zijn vlak
    zou je iets meer druk kunnen draaien, maar hoeft niet per se

    op eigen managment gaat het wel lopen
    moet wel een wideband lambda monteren met een airfuel meter er aan
    om af te stellen

    #18068948

    Even inhaken, erg interessant voor ons Astraatje (X16SZR). Die komt geruime tijd stil te staan, dus ’t mag effe duren..

    #18068949

    Je hebt alleen geen garanties dat het gelijk geweldig loopt ;)

    #18068950

    Waarom breedband lambda? Ik snap dat die een groter meet bereik heeft maar de originele sonde meet toch ook gewoon de zuurstof? Standaard heeft ie alleen geen verwarming, dus het duurt langer voordat die werkt.

    #18068951

    Voor een veel nauwkeurigere meting van het uitlaatgas.

    #18068952

    Ja oke, maar wat heb je eraan als het standaard motormanagement niks met het signaal kan?
    Breedband geeft toch de stroomsterkte van de pompcel af in mA naar motormanagement? Zo’n sonde heeft ook 2 signaal draden.. Dus het lijkt me dat ik gewoon met de standaard sonde kan blijven werken.

    #18068953

    je zult toch je brandstofdruk moeten optimaliseren
    dat zal je ecu zelf niet kunnen bijregelen denk ik zomaar ;)

    #18068954

    @eefo88 wrote:

    Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.

    Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.

    Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?

    Injector Singlepoint 1.8: Deze is gelijk aan de 1.2 1.4 1.6 injector..

    denk dan ook niet dat ie meer zal inspuiten..

    Benzine druk omhoog, zal wel helpen.

    ook is een map sensor nodig welke tegen overdruk kan..

    Willem

    #18068955

    Of een powerboostvalve dan verhoogt hij de brandstofdruk zodra de turbo inkomt ;)

    #18068956

    Zo, gister een x16szr met een F17 bak op de kop getikt. We kunnen gaan beginnen met passen en meten! :)

    ik heb nog is over de MAP senor nagedacht, Hoe kan ik dat oplossen?

    #18068957

    grootste probleem wordt dat je orginele ecu is geprogrammeerd met een maf sensor..
    Nu kun je wel een map sensor plaatsen maar je ecu snapt er helemaal geen fuck meer van.

    Maar dit probleem hou je ook als je de maf sensor zou laten zitten.
    Die kan niet tegen boost..

    Dus tja of het nou de beste optie is om met orginele mm te blijven rijden.
    wil je een betrouwbare motor dan zou ik echt kijken naar andere optie..

    Kijk ook eens naar piggy back systemen van oa perfect power.
    hiermee kun je ook best mooie dingen bouwen.

    zelf destijds ook een smt6 van hun in mijn compressor setup geplaatst icm de orginele ecu..
    Was toen zelfs op de bank nog een en ander bij te stellen aangezien ik ook extra injectoren had geplaatst en toch de lmm iets kon foppen..

    #18068958

    De X16SZR heeft toch echt een map sensor en geen maf sensor.
    Zelfde geld voor de X16XE(L), Z16XE, Z14XE, X14XE, X14SZ, C14NZ, X14NZ, C14SE, E16NZ , C16LZ , C16NZ , X16SZ, X16NE

    De C16XE heeft een maf sensor.

    #18068959

    klopt, mn c16xe had een luchtmassameter ofwel maf
    de c14se waar ik mee bezig ben heeft een map en mn x16sz had die ook

    als je een vacuum aansluiting maakt tussen de turbo en luchtfilter
    komt er geen overdruk op de sensor, misschien dat het werkt? :D

    snap alleen niet wrom ts geen multipoint injectie heeft gekozen als c16se c14se

    #18068960

    Hij moet juist wel de overdruk kunnen registereren wil je je motor management goed af kunnen stellen.
    Moet hem daarna wel laten chippen bij een custom bedrijf.

    #18068961

    Naar mijn weten blijft er onder de gasklep altijd wel vacuum. De wastegate is ook vacuum gestuurd en die wil ik weg pakken onder de gasklep.

    Gasklep open is overdruk in spruitstuk
    Gasklep half of gesloten is onderdruk (wastegate wordt aangestuurd)

    #18068962

    Een wastegate haalt zijn vacuum vaak voor de turbo. En er kan wel degelijk overdruk na de gasklep ontstaan.

    #18068963

    de meeste na naar turbo ombouwtopics die ik heb doorgelezen
    liepen op originele ecu zonder remap
    mapsensor werd nergens genoemd
    misschien kan de originele wel tegen overdruk, ik zou het niet weten eigenlijk
    of hoe ze dat dan hebben opgelost

    ben mezelf eerst aan het concentreren op de opbouw van mn c14se blok
    dus ben met de aansturing nog niet echt bezig

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 140)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.