X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068918

    En wat met een hogere compressieverhouding? Ik heb gelezen in een boek dat sommige auto’s, met turbo, rijden op 9,5:1 of zelfs iets hoger.. Wel met lage turbodruk uiteraard

    #18068917

    @eefo88

    Dat is niet waar
    een x16szr is monopoint injectie en een c16se is multipoint injectie
    koppen en spruitstukken zijn anders
    ook andere kabelboom en ecu
    de szr heeft rond de 75 pk en de se rond de 100

    ik zou geen szr nemen maaar een se als ik jou was ;)

    #18068915

    dat er verschil zit in de insputing was mij duidelijk. De blokken zijn wel gelijk op de compressie verhouding na. (iemand een idee waar dat verschil vandaan komt? heeft de C16SE misschien een dunnere koppakking als een SZR?)

    cilinderkoppen:

    dat je met de C16SE een beter cilindervulling krijgt mag duidelijk zijn omdat elke cilinder een eigen injector heeft. Ik ga het toch op een SZR bouwen om de simpele reden dat ik een SZR in mijn auto heb zitten en dat zo wil laten.

    kijken hoe een monopoint turbo gaat draaien… king:

    #18068914

    Ik dacht dat je poste nog op zoek te zijn naar een szr?
    ben ook wel benieuwd hoe het op een szr loopt, maar ben bang dat je te kort komt
    waar heb je deze lijstjes vandaan?
    want volgens mij hebben de c16se en de x16szr niet de zelfde kop
    koppakking is gewoon het zelfde

    #18068913

    Ik volg dit nu al een tijdje….. Ben wel benieuwd naar een x16szr met turbo!

    #18068912

    Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.

    De informatie komt direct uit tis2web.

    #18068911

    je zou denken er zijn SZR blokken zat, meerendeel van de astra’s die je ziet rijden heeft er een.
    dus denk ook niet dat je er veel hoeft te betalen..

    #18068910

    @eefo88 wrote:

    Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.

    De informatie komt direct uit tis2web.

    Oke voor zo’n blok hoef ik niet te zoeken sloperijen staan er vol mee
    de x16sz uit een astra f is namelijk het zelfde, verschil zit em in de ecu
    vraag me trouwens af of de szr ecu dat wel gaat pikken een turbo

    #18068908

    ligt denk aan de turbodruk die je wilt draaien..

    #18068909

    Ik denk dat het zowiesow geen kanon gaat worden want de monopoint injectie is nogal beperkend
    en kan misschien wel problemen gaan opleveren

    #18068907

    ik ben t vn plan op me c16se, multipoint, daar zal het meer effect hebben denk…

    #18068906

    ik ga er wel van uit ;)
    had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
    maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
    heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

    #18068905

    @trashmetal wrote:

    ik ga er wel van uit ;)
    had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
    maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
    heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

    maar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.

    #18068904

    Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.

    Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen

    #18068903

    dan zou de mogelijkheid zijn om injectoren van een 1.8 erin te zetten heb ik gehoord.

    een c16se in een astra-g? zou moeten gaan denk ik, zou je waarschijnlijk even moeten informeren.

    #18068902

    @Black-Out wrote:

    @trashmetal wrote:

    ik ga er wel van uit ;)
    had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
    maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
    heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

    maar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.

    nope, dat was mr monkey :D
    heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
    voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebben

    #18068901

    @eefo88 wrote:

    Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.

    Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen

    had zelf eerst een x16sz, die leeft nu voort in een astra g als x16szr
    wat de brandstofdruk betreft is een actieve regelaar het beste denk ik
    een decompressieplaat lijkt me niet nodig

    #18068900

    @trashmetal wrote:

    @Black-Out wrote:

    @trashmetal wrote:

    ik ga er wel van uit ;)
    had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
    maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
    heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

    maar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.

    nope, dat was mr monkey :D
    heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
    voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebben

    je bedoelt dat die in het hogere toerengebied te kort komt voor een monopoint? en dat je er meer gebruik van maakt laagtoerig (tot 3500rpm)?

    hoe zit het eigenlijk met je olieleidingen enz? daar heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk.. waar sluit je ze op aan enz

    #18068899

    Kort gezegd, een monopoint moet zijn vermogen hebben in lagere toeren net als een diesel tot 4500 ongeveer
    met een multipoint knal je iets makkelijker richting begrenzer @ 6500 a 7000 rpm :jerry
    daarom denk ik dat een td02 beter is voor een monopoint
    en dat je voor een multipoint beter een t2 of t25 kan nemen

    #18068898

    beetje to much voor een szr, maar laten liggen is ook zowat! king:

    #18068897

    je kunt nooit genoeg “boost” hebben :agent haha nja flauwekul

    #18068893

    ik zou op een szr een td02 of t2 zetten niet groter
    want die laten zich makkelijker opspoolen bij lage rpm’s
    een szr is geen hoog toerenblok en zal het niet worden ook met mpi ;)

    #18068896

    collega heeft toch een X16SZ torretje, turbo van een Renault 5, rijd volgens mij op 0,5 bar met 122 pk op de bank
    Gasklephuis van een 1.8 erop

    #18068895

    ohja en een hoop trial en error, want hij heeft vaak gestaan met problemen :jerry

    #18068894

    :D , vind het zowiesow knap dat hij er 122 pk heeft uit weten te persen :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 140)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.