X16SZR loopt op twee of drie cilinders

Forumindex Forums Modellen Astra X16SZR loopt op twee of drie cilinders

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18113945

    omdat je ook last kan hebben van kabelbreuk in de kabels van ecu naar injector en,van ecu naar ontsteking ,hierdoor kan het zijn dat de signalen niet goed doorkomen,zoals ook in je foutcode staat

    #18113946

    hmmm, is de auto het dan nog wel waard om in te investeren?
    Ik bedoel, het kan dus wel eens duur worden?

    Als ik het zelf wil doen, waar en hoe moet ik beginnen?

    #18113947

    kijk de stekkers en draden na ,de benzine injector zit onder die zwarte ronde kap waar ook de buis van je luchtfilter op zit,trek de stekkers er af en kijk of de pootjes nog heel zijn en , niet gecorrodeerd ,volg ook de draden die daar aan vast zitten en, doe dat ook met je onsteking.

    de ecu zit voor je accu onder een zwart kapje ,die kan je ook lostrekken en de stekker/pennen controleren op corrosie.

    een kabelbreuk kost niks ,opnieuw solderen en klaar.

    #18113948

    @b07 wrote:

    kijk de stekkers en draden na ,de benzine injector zit onder die zwarte ronde kap waar ook de buis van je luchtfilter op zit,trek de stekkers er af en kijk of de pootjes nog heel zijn en , niet gecorrodeerd ,volg ook de draden die daar aan vast zitten en, doe dat ook met je onsteking.

    de ecu zit voor je accu onder een zwart kapje ,die kan je ook lostrekken en de stekker/pennen controleren op corrosie.

    een kabelbreuk kost niks ,opnieuw solderen en klaar.

    kijk, dat is nog eens een antwoord, daar kan je wat mee :thumb

    #18113949

    En als je de LPG ecu wil uitsluiten, dan zet je de originele stekkers van de injector terug op de injectors zelf. dus zonder de lus ertussen naar de lpg.
    Als er in de draadboom van de gas iets zit, kan je dat op deze manier uitsluiten.
    Als hij nu op benzine goed loopt, ligt het aan de LPG boom. Anders in de originele bedrading of ECU.

    #18113950

    bedankt voor je reply!
    Of het me lukt weet ik nog niet, maar ontzettend bedankt voor alle aangeboden hulp!

    #18113951

    Een update voor de liefhebbers en geïnteresseerden.

    Na ruim een jaar is de kermisverlichting in het dashboard weer terug.
    Motorstoring (noodloop), koelingslampje, abs-lampje.

    Vervanging van ontstekingsonderdelen ten spijt, dit hielp niet.
    Na alle stekkers waar ik bij kon los gemaakt te hebben en ingespoten met WD-40, zijn de storingen ineens weg.
    Ook de stekkers van de CPU zijn losgeweest.

    Zelfs het ABS-lampje is nu uitgegaan (er zat een hardnekkige onderbreking in het abs-signaal op het rechtervoorwiel).
    Hoe lang dit goed gaat weet ik uiteraard niet, maar ik vind het wel opmerkelijk.

    #18113952

    Het ABS-lampje is terug.
    Verder nog geen storingen.
    Waarschijnlijk ABS-sensor toch vervangen

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.